cr 8000 niet sync?tips mbt midi-audio-syncen...

R-ond

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 januari 2003
Berichten
14.508
haai
ik heb net een cr8000[toff ap. poormans 808
met sync boxje van doepfer en omdat ik regelmatig software gebruikte als bassis in een trakie,...
drumatic bv lekker licht voor mn pc
- [ik heb een pentium 3 1800mhz 256 mb] = moet t niet aan liggen ,...maar

ik heb byna alleen nog maar een beetje zitten mixen op mn mixer
en kom er achter dat mn audio vst drummachine dus wel sync loopt met de cr8000
maar ask bv een setje drumnoten uit mn sampler speelt
loopt t heel raar uit sync eerin en eruit beetje zoals een platen speler


tydje geleden dat ik met mn 606 sppeelde ,..er staat denk ik wat niet goed in mn synchronistion in opties in qbase
iemand ff kijken in de zijn
ik heb qbase 5.1

soo dat ik weer met midi en vst en mn CR8000 kan "rossen"
thnx maar weer


:okdan:
 
uh, volgens mij moet je gewoon alleen midi clock uitsturen vanuit cubase, dan moet het gewoon werken. de cr-8000 loopt op standaard sync24
 
o yes i know
jammer dat k niet ff een snippet kan plaatsen tis byna lekker om aan te horen ,..
ff uitleggen hoe mn syncronisation box staat in t tab blad ; options,..synchronisation

sync source ...
time code base = intern
from input ,...niks leeg
output ook leeg
frame rate = 25fps
tempo base = intern
from input = leeg

nxt box
sync out
midi time code = zet ik op alle vst / midi app. aan ...yamaha pci xternal midi
midi clock = idem op allesd aan

dan zou je zeggen dat intern de clock opwekt [pcpffff]
en iig alle clock signalen naar buiten gelinked worden ,..
t gaat tot ik er een bv sampler mee laat lopen die loopt anders dan de drum vst ...
en om vst uit t esluiten ,..deed iik bv twee simpele grooves met bv drumatic [thnx pie] en ook weg lopers ,..
weirdo

kan iemand ff in zn qbase optie box checken wat daar by hun staat
misschien iets met sync drop out 3 times ???
ppqn ,...?
ideen
graag
 
kick iemand ff een kijkje in zijn sync sherm ,..hop hop
 
hey ron ik dacht volgens mij was er iets dat je moet veranderen in je cubase folder. ergsns moet de file genaamd 'ignoreportfilter' staan, die moet je in je root van je cubase folder zetten. ik weet niet of dat ook zo is bij jouw cubase maar bij mij (SE) helpt dat wel. Quifster kwam eens met die tip.
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
hey ron ik dacht volgens mij was er iets dat je moet veranderen in je cubase folder. ergsns moet de file genaamd 'ignoreportfilter' staan, die moet je in je root van je cubase folder zetten. ik weet niet of dat ook zo is bij jouw cubase maar bij mij (SE) helpt dat wel. Quifster kwam eens met die tip.

who wel beetje lat kunjij ook niet optyd komen ....?
yoke
maar wat je zegt ??
eg nou begrijp ik dr een keertje niks van want je moet in cubase 5.1.? die ik heb bv een vakje openen op de midi interface die je hebt [ook met de bv vst app die aan staan in die folder
onder t kopje/pulldown menu heet dat geloofk
opties

iig ik heb nu een doepfer sync box en werkt ,..ha deerst een syntecno ? tsja weet ook niet misschien buffer probleem
??
vaag moet simpel weg werken ,..weetje gewoon noot aan noot uit ,..onee is midi
iig sync is gewoon clocken ,..werkt nu wel
thnx
volta
:engel:
 
ah ik ben weer helder, had vannacht een fles westmalle tripel opgezopen lekker joh :D

haar sommige mensen hebben timingproblemen met cubase, en die problemen zijn weg als dat ene bestandje ergens diep in je cubase folder naar de root folder van cubase verplaatst wordt. en dan cubase weer opstarten.

ikw eet niet of dat bij 5,1 ook zo is namelijk maar wie weet :D
 
Back
Top