Midi to CV converters

4-Tek

Overjarig lid
Staff member
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
1.935
Locatie
Pijnackert
Kan iemand mij wat advies geven over wat een goeie midi to cv converter is voor mn Korg MS-20? Ik wil er het liefst een die meerder cV uitgangen heeft om ook bijv filters en vca's aan te kunnen sturen. En het ding moet natuurlijk niet te duur zijn.
 
Doepfer MCV24

Doepfer MCV24

24 volledig programmeerbare analoge outputs.. voor als je veel met analoge bakken werkt. De MCV24 van Doepfer.. je weet wel, die Duitse mafketels...

't beesje kost wél een kleine 1000 piek.. :{
 
Die bak van doepfer ziet er inderdaad goed uit. Kost wel iets meer maar dan hoef ik er nooooit meer een midi to cV converter bij te kopen :) Nu nog ff sparen... Heeft iemand trouwens ervaring met dit apparaat?
 
ik heb ervaring met de kenton pro-2000
dat is een goeie

3 straten doorlopen en dan kan je em zien
 
Koop anders een Syntecno TeeBee. Goeie 303kloon met 4x cv en gate, midi naar sync converter en midimerger.
Kan je met de knoppen van de TeeBee het filter van je MS-20 aansturen. :L

2dehands voor fl. 500-600 te vinden.
 
Peripherals..

Peripherals..

Voor die extra dingen is de TeeBee inderdaad erg handig. Helaas heb ik de rackspace niet over in mijn flightcase.. en ligt ie dus werkeloos in een hoekje.
 
Kan je bij die teebee ook midi controllers gebruiken om cV aan te sturen? En weet iemand er nog een 2e hands?

Matt: Ik kom binnenkort wel es langs. Neem ik mn MS-20 wel mee.
 
Dat had ik inderdaad al gezien. Ik geloof dat er ook iets raars aan de hand was met de gate input. Maar de meeste Midi->cV converters begrijpen dit ook wel.

Er zit trouwens nog een input op die ook als V/oct ingang gebruikt kan worden, nl de Total ingang. Maar als je daar iets in prikt kun je de LFO niet meer gebruiken om de oscilators en de filters aan te sturen.
 
Ik heb ook nog wel een Doepfer MCV1 voor je (een cv en een gate) maar daar heb je denk ik niet genoeg aan
 
ik heb je trouwes nog niet gezien hier
je mag nog steeds die kenton wel effe lenen hoor
of moet ik em maandag naar MUC meenemen ?
 
Ja, sorry. Ff druk met m'n band.... helemaal vergeten.

Is Muc nu ineens op dinsdag? Ik dacht dat het maandag was.

Maar je hoeft em niet mee te nemen want ik ga waarschijnlijk of die teebee of die MCV24 kopen. Maar eerst weer geld hebben...
 
ja maandag ja
sjonge dat is ook elke keer weer anders
ik kan niet op maandag :)
 
Nee, ik ook niet. Zal ik dan dinsdag bij jou langs komen? Dan neem ik wel koekjes en een MS-20 mee. Regel jij dan thee? :)
 
niks dervan

ik ga maandag wel en je houdt je korg maar thuis :)
 
Back
Top