De grote Simmons SDS thread

sds 6

sds 6

Hoe zit dat met die simmons sds 6 ? Dat ding zou ik echt wel willen vinden, ziet er heel cool uit en zal waarschijnlijk ook een aardig geluid hebben. Niemand hier op dit forum die er één heeft ? Is die in een beperkte oplage gemaakt ? Eentje te koop ? Weet het mij te zeggen !i
 
Hoe zit dat met die simmons sds 6 ? Dat ding zou ik echt wel willen vinden, ziet er heel cool uit en zal waarschijnlijk ook een aardig geluid hebben. Niemand hier op dit forum die er één heeft ? Is die in een beperkte oplage gemaakt ? Eentje te koop ? Weet het mij te zeggen !i

De SDS-6 is alleen een drum-step-sequencer en bevat dus geen geluiden.
Ze zijn vooral in NL niet veel verkocht, omdat ze behoorlijk duur waren.
Je zult meer geluk hebben met een zoektocht in Engeland of Duitsland.
 
Ooh spijtig. Valt dus niets mee aan te vangen als je niets te triggeren hebt...

De SDS-6 is bedoeld om andere apparaten te triggeren, maar hij heeft geen midi. Je zou dus een SDS-5, SDS-7 of andere SDS module kunnen triggeren met de SDS-6 via de normale trigger inputs van de geluidsbron. De SDS-6 zal dan weer geklokt moeten worden aan een andere sequencer of drummachine.
Het ziet er leuk uit met al die lichtjes, maar of een zoektocht en waarschijnlijk een hoge vintage prijs de moeite waard zijn, is iets dat je sterk moet afwegen.
 
De SDS-6 is bedoeld om andere apparaten te triggeren, maar hij heeft geen midi. Je zou dus een SDS-5, SDS-7 of andere SDS module kunnen triggeren met de SDS-6 via de normale trigger inputs van de geluidsbron. De SDS-6 zal dan weer geklokt moeten worden aan een andere sequencer of drummachine.
Het ziet er leuk uit met al die lichtjes, maar of een zoektocht en waarschijnlijk een hoge vintage prijs de moeite waard zijn, is iets dat je sterk moet afwegen.

Ja had ik door. Bedankt om me van deze "lege" doos bewust te maken !
 
Hallo,

Ik heb sinds kort een simmons sds9. Ik heb alleen het gevoel alsof niet alle factorysounds er meer in staan.
Is het mogelijk om deze factory presets terug te krijgen? Ik heb een handleiding gedownload alleen de laatste bladzijde ontbreekt en laat dat nou net de bladzijde zijn waar iets over factory presets staat.
 
een trafo gaat niet zomaar kapot, dus als de aansluitingen nog goed zijn, zou je de oude trafo weer kunnen gebruiken. Grootste probleem lijkt me om een trafo weer in de SDS-behuizing vast te zetten, en electrisch veilig 230 volt ! te isoleren van de omgeving.
 
drop eenseenfoto ...ist net zoiets asmetdeproonesdat deadapter/ travo ..opdeprint zit enen dus eenstuk printkan afbreken..?
 
Ik heb een aantal simmons drumpads, waar ik niks meer mee doe. 5 tom/snarepads en een basdrumpad. Mocht iemand interesse hebben dan ben ik over te halen om ze weg te doen. En het drum rack. Ik heb dit setje (10 drumpads in totaal) voor 450 gekocht. Was bezig met een jaren 80 bandje en dat ging niet door.
Ik gebruikte ze met een Alesis DM5 en nu doe ik er niks meer mee.
 
En ik heb ooit de SDS-1000 gehad maar vond de geluiden iets teveel op elkaar lijken en daarnaast vond ik niet het echte Simmons drumgeluid in dat ding zitten. Vandaar dat ik hem weg heb gedaan.
 
Ik zit eraan te denken om mijn beide Simmons SDS1 weg te doen.

Dit plaatje vind ik nu op internet:
http://www.synthfind.com/wp-content/uploads/2011/04/Simmons-SDS-1.jpg
(ik heb alleen de pads dus).

Wat zou een normale vraagprijs zijn voor zulke dingen?
En zou er uberhaubt animo voor zijn?
Ik heb al een tijdje een Roland OctapadII te koop en dat wil niet echt vlotten valt me op.
 
Als ik jou was zou ik ze niet wegdoen, ik heb er ook twee liggen maar die zijn in een dusdanige staat dat ze niet meer werken.
En anders kijken bij diverse slagwerksites
De octapads waren geweldig maar in vergelijking met nu spelen ze niet lekker, maar ik hou dan ook van de gaasvel pads en de soft rubberen pads.
 
Met de beatstep voor het eerst in jaren weer eens met de sds800 gepield. Bizarre bak is het toch ook, de vette snaresound zit in de tom2 module ipv snare module (die klinkt meer als een kruising tussen een hihat en een stoeptegel). Maar zeker wel lekkere sound. De bass-module is wel beperkt maar er zijn okje 808'achtige bd's uit te halen. De rungenerator op de tom1 module is wel een dope functie die waarde toevoegt aan de sds800.

Ook de mtx9 weer eens gebruikt, zitten naast gare ook best een paar leuke/bruikbare sounds in (shaker, electro-bass, etc). rauw en droog digitaal iig.

Blijft leuk spul, Simmons... :okdan:
 
Hoe krijg je die run generator aan t werk? Mijne deed t nog nooit, er licht nooit n led op, behalve die van "on" als ik op de blauwe knop duw.
Ik voer m momenteel gate vanaf de SPD via een CV.OCD, maar eerder deed hij t ook niet
 
Back
Top