De grote Simmons SDS thread

Sly Dog

Tweak, Sample, Loop.
Lid sinds
18 februari 2003
Berichten
3.931
Locatie
Leeuwarden
Aangezien er nog niet een centrale thread over de Simmons SDS-drumsynths bestaat, lijkt het mij een mooie gelegenheid om hier ervaringen uit te wisselen over de verschillende modellen aangezien op het internet over sommige typen niet veel informatie te vinden is.

Dus wissel hier persoonlijke ervaringen uit, plaats audiofragmenten, vermeldt richtprijzen (over bijvoorbeeld de SDS-3 kan ik niks vinden), etc.

Bij voorbaat dank! :)

De typen die mij bekend zijn (qua naam dan), zijn:
SDS-1
SDS-2
SDS-3 + 4
SDS-5(V)
SDS-6
SDS-7
SDS-8
SDS-9
SDS-200
SDS-800
SDS-1000
SDS-2000
 
Leuk...een Simmons thread.

Ik heb zelf een complete SDS5.
Mijn SDS5 bestaat uit 7 modules. Helaas geen hihat en cymbal modules erbij..die zijn nogal moeilijk te vinden. De SDS5 werd namelijk standaard met maar 5 modules geleverd. 1 kick, 3 toms en 1 snare. Ik heb 2 kicks en 4 toms en 1 snare.

Ik heb er ook 7 pads bij. 1 Kick pad en 6 trommel pads.
Zwart allemaal overigens.



Daarnaast heb ik nog 2 witte SDS1's. Een drumpad waar je een e-prom in kan proppen die je kan afspelen door erop te slaan of een trigger in te sturen.


Voordat ik een SDS5 had heb ik nog een SDS800 gehad. Da's ook een leuke drumsynth..maar zeker niet zo leuk als de SDS5 :D
 

Attachments

  • simmons_sds5_module.jpg
    simmons_sds5_module.jpg
    34,7 KB · Bekeken: 135
Ik ben de trotse eigenaar van een SDS-3.
Het heeft me 2 jaar gekost er een te vinden en een richtprijs is lastig te vermelden.
Omdat het gewoon een once in a life time kans is als je er een kan kopen.
Ik zal is een keer wat dingetjes programeren met alleen de SDS-3 als geluidsbron.

Foto=JB863IMJ
 
Origineel geplaatst door guido
www.simmons.synth.net
Inderdaad wel een leuke link maar ik vind het meer een fotosite dan echt een site die dieper ingaat op de klank van de apparaten enzo.

Ik las hier op het forum trouwens dat Craz ooit een SDS-3 heeft gekocht voor €240. Is zeker wel erg goedkoop, of niet? :) Begrijp ik trouwens goed dat de SDS-4 de tweekanaals variant van de SDS-3 is?
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
Ik las hier op het forum trouwens dat Craz ooit een SDS-3 heeft gekocht voor €240. Is zeker wel erg goedkoop, of niet? :)

Volgens mij was dat wel een koopje ja.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Begrijp ik trouwens goed dat de SDS-4 de tweekanaals variant van de SDS-3 is?


Jeps en mist deze de modulatie sectie
 
Ik ben een enorme fan van het SDS-5 geluid. Ik heb weleens een Dub-track gemaakt met samples om de stijl van Sly & Robbie zo'n beetje weer te geven: hierzo

Dit is een informatieve site met een hoop samples:
hier
 
Ha, simmons, leuk ja

Arg ik kwam net bij hollow sun, en daar zijn de free downloadable samples omgezet in een pakket die je moet kopen.. Had ik nou maar al die samples gedownload..
 
Re: sds800

Re: sds800

Klinkt lekker maf, zo'n gemodde 800. :)

Is er trouwens ook iemand die weet welke modellen qua klank dicht bij elkaar zitten?
Uit deze thread haal ik bijvoorbeeld dat de SDS-8, SDS-200, SDS-400 en SDS-9 gelijk zijn aan geluid.
De 3 en 4 lijken mij qua sound ook hetzelfde (de 4 heeft echter twee i.p.v. vier kanalen en mist, zoals mono-poly al zei, de modulatiesectie).
 
re

re

de sds200 is eigenlijk een sds800 zonder base en snare en zonder run generator..

alleen de twee toms dus.
de sds400 ken ik niet maar volgens mij zit er tussen de 200 de 400 en de 800 niet veel verschil
 
sds 400 is vier toms met run generator, klank lijkt op de toms van sds9 (die zijn ook analoog)
lekker veel 'beng' in de sound.
de sds9 is een beetje stuk dus ik kan het niet een op een controleren.

sds 8 is duidelijk anders, eenvoudiger met een oscillator, stevig, maar erg pieuwpoei-sound.


IMHO
 
Dees zou ik graag voor 2 tientjes op de rommelmarkt tegenkomen zeg:

sds6_02.jpg


Als ik er een hoop geld voor moet neerleggen, vind ik het eigenlijk ook wel best.
Heb zelf de 400, die doe ik nooit meer weg.
Simmons is gaaf. Ik loop al een tijdje met het plan om het logo op een shirt of trui of petje(trigger in op het achterhoofd bv.) te drukken.
 
Origineel geplaatst door cornelis a.
sds6_02.jpg
Coole lampjes, ik neem aan dat je daar de geprogrammeerde steps van de drums op kunt bekijken?
 
de sds9 is een beetje stuk dus ik kan het niet een op een controleren.

dat probleem ken ik helaas ook, mijn sds9 raakt nogal snel geblokkeerd waarop deze terug moet af en aangezet worden

nog mensen met dit gelijkaardig probleem ? of nog beter, iemand met een oplossing hiervoor ?
 
ja, iets anders,

de helft van de parameters reageert niet, zo een beetje om en om, en saven ook niet. tijd voor de
reperateur (':(')(':o:')
 
Ik hoop ooit nog eens een leuk setje te scoren voor bij mijn drumstel, alleen hoe zit het dan met uitversterken? iemand enig idee?
 
Origineel geplaatst door plastic_zak
Ik hoop ooit nog eens een leuk setje te scoren voor bij mijn drumstel, alleen hoe zit het dan met uitversterken? iemand enig idee?

Uitversterken van een Simmons bedoel je?

Die dingen hebben gewoon line outs die je rechtstreeks in de mixer kan prikken.
Of als je live gaat..met DI's er tussen, Maar die heeft het PA bedrijf die voor de geluidsset zorgt wel. Daar hoef je je zelf niet echt druk om te maken.
 
Back
Top