mono synth contest 2

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
Lid sinds
5 oktober 2002
Berichten
2.688
Misschien leuk om een vervolg te maken op de 'mono synth contest'

Uitgebreidere mogelijkheden:

- Je mag max. 3 vintage synthesizers gebruiken in 1 track (hardware of software emulaties..)
- Je mag elk gewenst effect gebruiken dat je in huis hebt.
- Je kan ook het geluid veranderen/manipuleren/etc. (bijv. door een vocoder halen, of een ring modulator, pitch bend of time stretch of granular synthesis, noem maar op)/

Creativiteit ten top dacht ik zo. 8)
n.b. de stijl doet niet ter zake- van new-age tot trance tot IDM. Of geen stijl.
 
Mijn mening is dat de kracht van de contest ligt in het feit dat je alles met 1 hardware monosynth doet. Doe je dat geen geweld aan door zoveel vrijheden te geven?
 
Nou.. het principe van de monosynth thread blijft overeind. Dit is dus een andere 'contest.'
Je zou bijv. een nummer kunnen maken met een Arp en een MS20.
Het is een uitbreiding, en idd meer vrijheid. Natuurlijk kun je ook alles met 1 synth maken. En .. er is geen 'sluitingstermijn' oid.. En zelf ben ik geen 'keurder' of 'thread leider' of iets dergelijks- het staat of valt met de inzendingen.

:)
 
En ik met Naton:

Je hoeft er geen 3 te gebruiken. Zet 't er gewoon bij: slechts met 1 monosynth gemaakt!

;)
 
Nauw met 3 synths wordt het wel heel makkelijk. Dat gebruik ik meestal voor al m'n nummers. 1 voor bas, 2de voor string en 3de voor melodietje. Eigelijk helemaal niks bijzonders aan dus.
 
Telt een monomachine ook? :)
 
K'heb nog steeds geen mono synth. :(

Mag je dan ook mono patches gebruiken in multi timbrale mode?
Scheelt multi tracken.
 
Manipuleren "bijv. door een vocoder halen, of een ring modulator, pitch bend of time stretch of granular synthesis, noem maar op)"

Dus eigenlijk maakt het niet meer uit wat je als bron gebruikt als je ook granular als effect mag gebruiken...
Ook ik ben het met Q eens..
 
Back
Top