[Roland] TR-909 gerestaureerd

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
:) :) :) :) :)

NICK NOVA hij staat klaar

na lang solderen en zoeken doet alles het weer
er is weer een tr909 die een nieuw leven tegemoed gaat

wat was er stuk aan deze 909 :

processor
reset
voeding
bassdrum
handclap
hihat
een knop + schakelaar scheef
volumepotmeter
div andere potmetertjes

we (zoe en boemtjak) hebben er lang over moeten doen maar het is toch gelukt

u kunt hem komen halen en veel plezier er mee

een voorwaarde neem wat pils mee :biertje:
 
Laatst gewijzigd:
tering, jij kan dus zelf een complete 909 nabouwen... kan je geen klonen maken ofzo?
 
nou ik ga geen 909 klonen
en hij klinkt als een 909

en het leuke is nick nova weet nog niet dat zijn 909 klaar is ik heb hem wel een mail gestuurd met deze link
voorlopig zit hij nog zenuwachtig te wachten op antwoord:)
 
ZOE! BOEMSTJAK!

Ik denk dat het tegenwoordig heel zeldzaam is geworden dat mensen die je eigenlijk hellemaal niet lang kent, je zo'n ontzettende dienst bewijzen, enkel maar door de liefde voor hun vak....

Ik kan enkel van harte danku wensen en...

maak maar wat meer plaats vrij in je frigo dan dat je nu hebt...

I owe you...
 
hoe doe ja dat dan met die processor? zijn die nog te krijgen?
 
Chapeau mensen! Ik heb Ken al met lof over jullie horen praten. Dit is echt heel erg tof! Als ik serieuze problemen heb (qua synths dan...) dan horen jullie het! Keep up the good work!
 
ik geloof dat alle technische mensen uit noord holland (lees purmerend) komen... >:|
Ik heb hier ook nog een mooie Jupiter 6 staan ter reparatie,ik ben zelf alleen nooit zo heel snel met repareren.. bij mij is dat vaak.. alles op z'n tijd terwijl ik andere dingen wel weer snel doe... (neee... niet doordenken... sex doe ik zowieso niet meer aan... ik heb toch een studio? :W )
 
(neee... niet doordenken... sex doe ik zowieso niet meer aan... ik heb toch een studio? :W ) [/B]


en een kat....en edwin...8o


maar eh...applaus voor mensen die zich inzetten voor het uitstervende ras der 909's :halleluja
 
Origineel geplaatst door da goose


en 3 goudvissen en 2 neefjes en 1 nichtje,..

is dat nichtje boven de 21?
ik zoek nog een vrouw die me begrijpt...:luv:

:P
 
Origineel geplaatst door Dobre


is dat nichtje boven de 21?
ik zoek nog een vrouw die me begrijpt...:luv:

:P

hmmm.. over een jaar of 20,5 is ze wel 21 ja...
Ik zoek ook nog iemand van 21 die me begrijpt... zondag op het strand anders maar zoeken ? 8o)
 
Heren, het mag wel iets meer ontopic.
Je kan elkaar ook PB-en of mailen.

Dank u
 
Origineel geplaatst door Dobre


is dat nichtje boven de 21?
ik zoek nog een vrouw die me begrijpt...:luv:

:P

aha zo'n vrouwtje
als je thuis komt dat haar slip al aan de kapstok hangt ,scheerspullen nog op het nachtkastje liggen ,je met een slinger geeft op bed gooit en dan haar vriendin er bij roept8P
 
Origineel geplaatst door zoe


aha zo'n vrouwtje
als je thuis komt dat haar slip al aan de kapstok hangt ,scheerspullen nog op het nachtkastje liggen ,je met een slinger geeft op bed gooit en dan haar vriendin er bij roept8P

euhh [on-topic] ja, die dan ook heel blij is dat je 909 het weer doet...en dan test of de akoestiek zonder kleren ook goed is[/on-topic] :engel:



>:|
 
Origineel geplaatst door da goose
ik geloof dat alle technische mensen uit noord holland (lees purmerend) komen... >:|
Ik heb hier ook nog een mooie Jupiter 6 staan ter reparatie,ik ben zelf alleen nooit zo heel snel met repareren.. bij mij is dat vaak.. alles op z'n tijd terwijl ik andere dingen wel weer snel doe... (neee... niet doordenken... sex doe ik zowieso niet meer aan... ik heb toch een studio? :W )

lekker dichtbij he;) kan je teminste op pad zonder auto:biertje:


VOOR EDP:

die processor is nog wel te krijgen hoor (NEC processor) en ik denk zelf dar er meer van die processors bestaan dan de 909 zelf
en de meeste onderdelen zijn wel te vinden voor de 909
de moeilijkste onderdelen zijn de optische ,potmeters en wat chips,of complete printplaten

maar wie zoekt zal ook vinden
 
Die kapotte processor bewaar ik als souvenir.
En op de achterkant komt een mooi zwart etiket met gouden randje en lettertjes:

"Restored by Zoe en Boemstjak, 24/06/02"
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top