Korg Mono/Poly MP3

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Ik heb gisteren de hele dag lopen spelen met mijn Korg Mono/Poly die al geruime tijd op zijn kant in een kast stond.

Ik ben er toch nog niet over uit...Zo veel knoppen maar in principe een heel gelimiteerde klank (Die sync/Xmod is leuk maar echt diep gaat het niet)...een vierkantere Korg Polysix!? De VCO's en Filter halen het niet bij sommige andere bakken in zijn prijs klasse (voor een of twee honderd euro minder heb je een Jupiter 4, ook 4 stemmig polyfoon en een stuk dikker en uitgebreider qua klank)...maar toch maar toch! Die iele chord memory strings en goedkoop houterige stacato bass sound heeft ook wel weer wat. En natuurlijk dat je polyfoon kan spelen met 4 verschillende oscillatoren...en kan arpegiaten...Ik hou hem toch nog maar een tijdje :)

Hier dus een MP3 van wat de Mono/Poly kan:

"Klaus Weltman - I arrive at the strange Island"

http://www.xs4all.nl/~awolfe/Iarriveatthestrange.mp3

Dit is dus puur Korg Mono/Poly met een delay gemultitracked, niet gesequenced via iets, alleen live gespeeld of via de interne arpeggiator.

Ik zal zo nog wat meer uploaden...
 
Aja, die tape heb ik hier ook, inderdaad nogal laxeer jazzfunk ofzo ;). Die kreeg ik bij een Mono/Poly die ik 10 jaar geleden had gekocht (niet die ik nu heb dus) plus nog een stapel coole cult Korg brochures erbij...misschien wel een leuk idee om die binnenkort even in te scannen? (errr..uiteraard is dat een leuk idee ja :D )
 
Ben welbenieuwt naar de andere demo`s vind die eerste niet echt doorslaggevend om te kopen.

Heb er zelf wel een tijd aan gedacht om dat ding te kopen maar `t is toch een Prophet 600 geworden. Nou ja misschien dat ik hem er ooit nog wel eens tegen een M/P inruil, de 600 is ook niet alles.
 
Overigens: De clock LFO van MG2 waarop mijn Arpeggiator loopt is niet strak, die fluctueerd echt zwaar heen en weer soms, hebben meer mensen daar last van? Dit is best wel irritant als je multitracked en denkt dat alles wel opdezelfde clock sync gaat lopen :D
 
Het is een blijft een leuke freakbak. Das ook eigelijk het enige waarvoor ik em heeel af en toe wel eens gebruik. In m'n nummers hoor je em weinig of niet. Deed Luke Eargoggle niet het meeste met deze bak?

Ik mot em toch eens vaker gaan gebruiken. Ik heb hier nog zo'n 20 min aan opgenomen audio liggen en daar zitten toch erg fijne stukken in. Je kan er zulke gefreakte loopjes mee maken. Voor de techoliefhebbers perfect.
O en smack, leuk mp3tje. :)
 
Yup ik heb hetzelfde probleem met de MG-2. Bij mij met name op lage snelheden. soms helpt het om de knop net een klein beetje te verdraaien.
Het blijft toch mn lievelingsmachine ook al is ie niet supervet. Ik haal er ook veel dunne C=64 achtige sounds uit.
Nooit wegdoen:halleluja

hier trouwens een trackje met de arpegiator en een delay samen met een dx-7

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=431563&T=9025

grtz

dread
 
Origineel geplaatst door smackos
Albo the pigeon brings a letter:

http://www.xs4all.nl/~awolfe/3-Thepigeonbringsaletter.mp3

Hier hoor je goed dat die Arpeggiator rate af en toe niet sync loopt.

Zo, dat klinkt wel gaaf zeg. Ik vind die eerste mp3 niet echt overtuigend ofzo (niet dat ik denk heremejee wat had ik graag een mono/poly gehad), maar deze is echt top. Okay, hij lijkt soms wat out of tune maar dat out-of-sync gebeuren maakt 't eigenlijk wel mooi, net wat gefreakter. Helemaal Electric Day, en zoals je weet is dat niet mis.
 
Back
Top