Juno-60 + MD8 aansturen via MIDI

Project Gaia

Ingeburgerd
Lid sinds
7 november 2001
Berichten
52
Locatie
Doetinchem
Ik heb dus een tijdje geleden een Juno-60 aangeschaft (vrijwel ongebruikt jawel!) en een Roland MD8...dat is een DCB <> MIDI convertor. Aangezien de Juno-60 geen MIDI poorten heeft is dat ding nodig om hem aan te sturen. Nu zit er op de MD8 een schakelaar om een MIDI kanaal te selecteren, maar als ik data doorstuur dan (probeert) de Juno de data van ALLE 16 kanalen af te spelen, en niet alleen de data van dat ene kanaal dat ik op de MD8 selecteer.

Iemand hier toevallig ervaring mee?
 
Ik geloof dat veel synthesizers uit het jaar toebak gewoon alles van ieder kanaal proberen te spelen. (Ik geloof dat de wijlen jx-3p van maxdox dat ook deed maar dat weet ik niet zeker).

2e midi interface anders ? of een patchbay ?
 
Ik heb intussen een USB kastje besteld met 4 MIDI-In's en 4 MIDI-out's dus daar los ik het wel mee op. Ik vind het alleen vaag dat de MD8 een kanaalselectie mogelijkheid heeft die dus totaal geen nut heeft :)
 
gewoon effe dit doen:

Before turing on the MD-8, hook up a MIDI cable from the MD-8 MIDI Out to the MD-8 MIDI In. Then turn on the power of the MD-8, reconnect the cables, and now it should respond on only one MIDI CHANNEL.

Maar misschien kan je ook wel een controller message "OMNI OFF" en "Poly on" vanuit je sequencer sturen.

Sander
Out Now!! Sendex Bunker 3017
http://www.bunker-records.com/sendex
 
Back
Top