X

Yamaha CS80 reparatie

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Yamaha CS80 reparatie

Langzaam maar zeker komt er een eind aan de maandenlange reparatie van de Yamaha CS80
    Vooral het vinden van een goed werkende Yamaha IC00153 kostte veel tijd.
    Meer dan 200 instelpots worden momenteel vervangen aangezien deze ooit met nagellak zijn vastgezet.
    Aftertouch en alle geluiden doen het nu weer fantastisch.
    Zodra deze klaar is zal ik zsm een video posten
    Bijgevoegde bestanden

Comment

Comment

GAAF

Comment

Comment

Wow

Comment

Zieke verzameling ook. Was dit die cs80 waar mark mark het vorig jaar over had die in Adam stond? Of vergis ik mij?
              Ghetto Love !

Comment

Hoi ja dat klopt. Ik heb de Yamaha Ruim een jaar in bezit.
                Er zijn veel onderdelen vervangen en nu dus de instelpots de eerste dertig zijn inmiddels vervangen.
                bijgaand wat foto’s.
                het eind is in zicht in ieder geval.
                Bijgevoegde bestanden

Comment

Heb je deze gekocht van DW of heb je de reparatie van Marc Marc overgenomen?

het lijkt me wel een megaklus. Petje af...
                  Schuifjes

Comment

Geweldig! Wat een kabels!

Succes!
                    Twitter Youtube Facebook

Comment

Dit is inderdaad de CS80 waar ik bij Dirk Witte in Amsterdam aan had gewerkt (herkende 'm al gelijk aan de gehavende toetscontacten). Die werd onverhoopt verkocht toen Dirk naar Urecht verhuisde. Op een VCO na steeds out of Tune ging was ie werkend gemaakt (hoop werk). Die instel pots waren inderdaad nog problematisch en zeker voor vervanging een object). Een volledige Recap zou eventueel ook nog gedaan worden als de koper dat zou willen. Maar, het grootste probleem waren de toetscontacten. Alle contacten waren mishandeld door de toetsen er dwars doorheen uit te trekken door een of andere idioot en de toetsen waren geschuurd met schuurpapier. De toetsen heb ik toen vervangen door die van een Yamaha E-piano (CP 10 meen ik). De contacten heb ik zo goed als kwaad met speciaal gebogen pincetten weer enigzins op orde weten te krijgen maar helemaal goed is de velocity response niet meer gekomen (onderling niet dezelfde response). Zelfs met deze gebreken was het nog steeds een geweldige bak. Ik hoop dat de koper niet de hoofdprijs voor heeft betaald. Nieuwe contacten-sets zijn in de maak - al jaaaren. Dus, dat wordt afwachten.
                      Laatst gewijzigd door marcmarc , 28 november 2019, 10:44.
                      Het is altijd wat!

Linndrum LM2 9xPot frequency pitch mod beschikbaar.
                      http://www.synthforum.nl/forums/show...light=linndrum

http://marcmarc.home.xs4all.nl/ele/index.html

Comment

Originally posted by Tonyk View Post
                        Langzaam maar zeker komt er een eind aan de maandenlange reparatie van de Yamaha CS80
                        Vooral het vinden van een goed werkende Yamaha IC00153 kostte veel tijd.
                        Meer dan 200 instelpots worden momenteel vervangen aangezien deze ooit met nagellak zijn vastgezet.
                        Aftertouch en alle geluiden doen het nu weer fantastisch.
                        Zodra deze klaar is zal ik zsm een video posten
                        Succes man!
                        Meer foto's graag :-)

Welk part gebruik je als vervanging voor de potmeters?
                        Misschien vervang ik de trimpots ook nog op mijn CS 60; de originele hebben ook nagellak hier, dat breekt wel makkelijk maar ze zijn gevoelig en fijn afstelling is niet evident.
                        The happiest people don't have the best of everything
                        But they make the best of everything

Comment

Hoi
                          Piher PT10 25K 50K 100K en 250K pootjes iets ombuigen dan past die prima.
                          gr Tony

Comment

Ja klopt is de CS80 die ook bij Witte heeft gestaan, moet nog heel veel aan gedaan worden maar ik heb de tijd. Zoek ondertussen naar een onderstel maar vindt 3995 wel heel erg veel geld.

Comment

D'r zijn vast wel mensen die voor een paar honderd euro een onderstel kunnen maken wat er voor 99% op lijkt. Daar zou ik voor gaan.
                              \+\ Elite Underdog /+/

Comment

Hoi
                                Piher PT10 25K 50K 100K en 250K pootjes iets ombuigen dan past die prima.
                                gr Tony
                                Thx! Als het zo ver is hier check ik ze uit.

Zoek ondertussen naar een onderstel maar vindt 3995 wel heel erg veel geld.
                                Check zeker mijn nieuwe Synthrack ontwerp.
                                Ben nog aan het prototypen, in 2020 zijn ze beschikbaar.
                                Het is een modulair design, je kan de stand configureren zoals je wil - tenminste eenmaal de site werkt (druk aan bezig)

Het statief draagt de 100 kg wegende CS80 met gemak.
                                En de wielen onderaan het statief zorgen ervoor dat je de stand nog makkelijk kan verrollen.
                                (Voor de volledigheid, je kan ook voor vaste voeten gaan.)

Link naar een slide show waar je de opbouw kan zien:
                                https://dunshield.com/synthrack/

De afbeelding hieronder toont de CS 60
                                ==> de CS 80 is 10 cm breder, en 15 cm dieper; de maten van het statief zijn zelf te bepalen dus de bottom tier kan wat verder naar voor uitkomen.
                                Laatst gewijzigd door SmartBits , 19 februari 2020, 11:39. Reden: Plaatje op verzoek verwijderd.

Comment

Mooi project, absoluut Maar... ik hoop dat je de CS80 niet gebruikt voor het statief te dragen. :-)

Originally posted by Emanuel23 View Post
                                  De 100 kg wegende CS80 draagt dit statief met gemak.

http://www.theworldsworstwebsiteever.com/

Comment

Originally posted by sKeLeTvM View Post
                                    Mooi project, absoluut Maar... ik hoop dat je de CS80 niet gebruikt voor het statief te dragen. :-)
                                    Hah, dat kon misbegrepen worden idd.
                                    Ik vroeg ondertussen aan SF om de tekst aan te passen, en dat is ondertussen gebeurd, met dank.

Comment

Working...
                                    X