Pearl Drum-X. Wat voor bijzondere inputs achterop?

matrix

Ingeburgerd
Lid sinds
3 augustus 2003
Berichten
64
Locatie
Rotterdam
Kan iemand me wellicht vertellen wat de typenaam is van de nogal aparte plugingangen achterop mijn Pearl Drum-X, die aangeduid zijn met "kit select" en "ext. trig"?
En misschien ook wat meer info, zoals waarop ze ooit moesten worden aangesloten en of de ingangsgevoeligheid van de "ext. trig" anders is dan van de "pad trig"?

Click image for larger version  Name:	2773340.jpg Views:	1 Size:	33,5 KB ID:	3679108
 
Het lijkt iig op een ps2 plug (net als oude keyboards en muizen). Uit de manual van de SC-40/SC-20 haal ik dat je een pedaal kon aansluiten op de unit om van drumkit te wisselen, dat zal ook wel met deze kunnen.
 
5-polige din lijkt me.
 
mini din dan he...
 
Dank jullie wel voor de bereidwilligheid. En AdDM helemaal.

Nooit eerder zoiets gezien maar het is inderdaad 5-polige mini DIN.
Nou moest ik toch nog wat pluggen bestellen dus kan in ene moeite door. En dan hoef ik de achterkant niet uit te boren om een andere DIN aansluiting aan te solderen, die misschien weer verwarrend zou zijn met MIDI.

Ik heb de bijbehorende pads wel, maar heb ook geprobeerd die Drum-X aan te sturen met MIDI vanuit de individuele outputs van een Roland D-110. Dan krijgt ie gewoon te weinig prik voor een goede werking.
Ik ga er voorlopig maar van uit dat het ding het best aangestuurd kan worden met piezo's uit de originele pads of die uit een Octapad (piezo's parallelle output geven moet me wel lukken) of hoogohmige 0-5V CV klikken. Of toch vanuit die D-110, maar dan met een beetje boost erachter.

Overigens, mijn verontschuldiging voor de late reactie. Ik kreeg een dag of wat geen toegang, alsof het forum plat lag of gehackt was. En daarna bleef het er even bij.
 
Blij dat ik je kon helpen. Je kunt de pearl triggeren met een audio puls. Als je bakkie het nog goed doet moet dat prima werken. Die van mij is overleden maar ik blijf het een aantrekkelijk uitziend bakkie vinden :okdan:
 
voodat ik de midi mod klaar had, gebruikte ik een beatstep pro. die trigger outputs doen het prima. op de mini-din aansluitingen staat een ander signaal. daar moet 5volt genoeg zijn. de jacks hebben nog een volumeregeling voorop de drum-x, maar de mini-din zit daar voorbij. pinout:
1 snare
2 base
3 tom3
4 tom2
5 tom1
shield gnd

de kit select din heeft de volgende pinout:
1 bit0
2 bit2
3 5volt out
4 bit 1
5 trig
shield gnd

verbind de 5v pin met de juiste bits en zet dan even een 5volt puls op trig om het programma te veranderen.
 
Back
Top