davoli rare italian synth from the early seventies

bliepertronic

Vintage kloon
Lid sinds
16 december 2004
Berichten
3.184
Locatie
utrecht en omstreken
ik kwam die naam rond 1975 al tegen op de platenhoezen van de band caravan en vond het geluid in de productie,s van caravan altijd erg goed.. zoals gewoonlijk ging ik altijd op merknamen letten die ik op de platenhoezen van mijn helden tegen kwam.. zo stond moog biovenaan omdat die het meeste voor kwam arp (odysee ) scoorde ook aardig hoog maar davoli ben ik hooguit maat 1 keer tegen gekomen..geen idee hoe dat er uit zag en waar je hem uit kon proberen.. iets wat met arp en moog ook nooit lukte omdat dar wachtlijsten voor waren.. hier in de clip van caravan word er op die davoli gespeeld.. ziet er eigenlijk totaal niet uit.. maar klonk wel erg goed vond ik..
is er hier iemand die er ooit eens eentje heeft gezien, aangeboden heeft gekregen.. lijkt me meer een toevalligheids gelukstreffer bij een een of andere kringloopwinkel dan waar ik ooit nog wel eens zo,n moog satelite uit een afval containder had gehengeld waarschijnlijk uit een orhel gesloopt eerst.. maar dat was niet echt veel//l en dan ook gratis weggegeven...

 
Ik heb er 1 gehad :) destijds verkocht aan de jongens van Soulwax. Mooie blokgolven met portamento. De pitchbend is bijzonder. Soort mechanische hendel die langzaam maar mooi getimed terugkomt.
 
Er stond er eentje te koop midden in de jaren 90 in de ViaVia dat gele advertentie krantje -> voor slechts 25 gulden (12,50 euro omgerekend ;) ) heb er toen nog over gebeld wat het precies was etc. uiteindelijk was het te ver reizen ofzo. Nuja niet erg spannend dit verhaal maar wel een antwoord op een van je vragen!
 
Ik heb er in België af en toe eentje te koop gezien, vaak werden die aangeboden als zijnde "Moog synth". Waarschijnlijk omdat ze zo oud zijn dat in die tijd elke synth een Moog genoemd werd.
 
Back
Top