Tb-303

Het valt me wel op dat mensen zeer snel op de tenen getrapt zijn hiero.
Maar cool dat mensen plezier beleven aan de 303. Niks mis mee, maar durf ook een
beetje kriktiek te ontvangen zeg. Het feit dat de fanboys te veel geld hebben betaald
voor een plastic doosje met kraaltjes en spiegeltjes betekend niet dat het daadwerkelijk
een heilige graal is.

Koekebakker heeft gesproken hier ;)
 
klopt, want toen postte jij nog :)


iemand die de ander uitmaakt voor een snor uit '33 - '45 geloof ik...

bar he ,..hier moet wat aan gebeuren ...
iedere poster een ban ..hopla
of 303 verbieden ...
:kont:
iederen aan de clone
 
@6trak, koekebakker

was maar een figuurlijke vgl. mbt "discrimeren" van muziekstromingen, ik postte die link om aan te tonen dat het niet om "retro" ging en als antwoord werd de muziek even de grond in geboord.

als je wat ik zei echt wil letterlijk maken, mij niet gelaten, maar zeg dan niet dat ik het gezegd heb.
 
Het valt me wel op dat mensen zeer snel op de tenen tenen getrapt zijn hiero.
Maar cool dat mensen plezier beleven aan de 303. Niks mis mee, maar durf ook een
beetje kriktiek te ontvangen zeg. Het feit dat de fanboys te veel geld hebben betaald
voor een plastic doosje met kraaltjes en spiegeltjes betekend niet dat het daadwerkelijk
een heilige graal is.

Koekebakker heeft gesproken hier ;)

ben wel metje eens dat t nu extreme vormen aan neemt datgasten er kenton / doepfer doosje by doen en er 14/a1500 voor vragen is niet egt relaxed te noemen
5 jaaar terug waren ze in de winkel [martijn nog gewoon 800a850
afhankelijk vd staat en die moet zn winkel / shop er van onder houden
nu geeft elke maloot [puristen buiten gelaten ] griff t gevraagde ervoor ,...
en wat betaald wordt wordt voor waarheid aangezien ,..

soort meeloperij
je kan zelf ook zeggen datje een minimoog maar 1200 waard vindt maar dan komttie waarschynlijk nooit in je studio ..


heel simpel ik ga nu ook niet egt mee in de vintage hype van sommige apparaaten
kijk wel ofter bv een ander leuk app te koop is wat me ligt en waar k net soon plezier aan kan beleven as bv de tb
z1 of een nord modulair die ik laatst heb gekocht

tis tis nou niet so asje 1500 betaal voor een tb datje ook 1500 plezier factor hebt
zou me zelfs zuuuuuur voelen ...ask dat betaalde


plezier met muziek app is niet egt in cash waarde uuit te beelde
geld voor gitaren / autos en de rest amen :halleluja:geslaagd::smeris:
 
@6trak, koekebakker

was maar een figuurlijke vgl. mbt "discrimeren" van muziekstromingen, ik postte die link om aan te tonen dat het niet om "retro" ging en als antwoord werd de muziek even de grond in geboord.

als je wat ik zei echt wil letterlijk maken, mij niet gelaten, maar zeg dan niet dat ik het gezegd heb.

heb zin omje tracks te luisteren ...grrr KANIET
mn sound cart laat t af weten
probeerde laatst acid op te nemen ,..krijgje der van 8)
 
tis tis nou niet so asje 1500 betaal voor een tb datje ook 1500 plezier factor hebt
zou me zelfs zuuuuuur voelen ...ask dat betaalde
smeris:

Den spijker op den kop R-ond. Zou Acid daarom Acid heten?
 
Ik heb lekker een echte. Allemaal jaloerse mensen zie ik in dit topic. Ja het verschil moet er wezen he. De echte bezitter en kenner weet gelukkig wel beter.
 
Ik heb lekker een echte. Allemaal jaloerse mensen zie ik in dit topic. Ja het verschil moet er wezen he. De echte bezitter en kenner weet gelukkig wel beter.

ik heb nikes / jij niet :halleluja:D

tb or not tb
:gaap:
veel gehad eentje met kenton kit en nu een kale
en een teebee goede clone werkwijze egt heel anders magie sequencer is weg
goed voor liberater acidos ,...zegmaar
en een acidlab is ok voor erby werkt goed klinkt gewoon net niet ...vette fx erachter kan wel hardcore effecten geven en een mooie egte tb bassline erby

maar goed van tgeld van een tb kocht ik een atc + se 1x
of sh 5
of multimoog
egt veel dikkere synth met een ander doel dus eigenlijk ook niet te vergelijken ...wel qa aanschaf waarde
die kant gaan we op


en tb verdwijnt egt niet van ....t freak field acid / tek no gaat harder dan ooitevoren ,...oeren genoeg die willen luisteren naar de " sound "

http://www.flickr.com/photos/matrixsynth/3145640465/in/set-72157611761635185/

modded tb filter in
zou ik m niet voor gebruiken ,..ken leukere filters voor drums filteren bv
mn cs30 !!8o)
 

Attachments

  • tb audio in.jpg
    tb audio in.jpg
    136,4 KB · Bekeken: 87
het woordje "synthesizer" is als titel natuurlijk totaal niet besteed aan een 303 want je kan er niet eens een eigen geluid mee maken (tenzij je 1 van de 2 golfvormpjes kiezen, wat cutoff fierljeppen en envflopje instellen als synthese beschouwt :bekdicht:)...

t'iz gewoon helemaal nix in die zin! (en zeg dat het niet zo is)... vrij belachelijk dus dat je voor het zelfde geld 2 dikke polyphone multi osc/env + presetmem + midi + fatsoenlijke toetsen en weet ik allemaal niet wat kan kopen... :W

dus bedenk even goed wanneer je bijv. weer eens mensen beticht van het alleen gebruiken van presets want jullie doen niets anders (er zit er maar 1 in nl, DE 303 sound)... jwt!?
 
Laatst gewijzigd:
Het valt me wel op dat mensen zeer snel op de tenen getrapt zijn hiero.
Maar cool dat mensen plezier beleven aan de 303. Niks mis mee, maar durf ook een
beetje kriktiek te ontvangen zeg. Het feit dat de fanboys te veel geld hebben betaald
voor een plastic doosje met kraaltjes en spiegeltjes betekend niet dat het daadwerkelijk
een heilige graal is.

Volgens mij is het al een paar keer gezegd, daar is dit de draad niet voor. Dan open je maar een nieuw topic.
 
het woordje "synthesizer" is als titel natuurlijk totaal niet besteed aan een 303 want je kan er niet eens een eigen geluid mee maken (tenzij je 1 van de 2 golfvormpjes kiezen, wat cutoff fierljeppen en envflopje instellen als synthese beschouwt :bekdicht:)...
1) In de titel staat het woordje synthesizer niet, er staat slechts "Tb-303"
2) Het is wel een synthesizer want hij genereert kunstmatig geluiden. Dat de modulatiemogelijkheden beperkt zijn ben ik met je eens.
 
@6trak, koekebakker,.

ah jonge is dat hier nu bijna gedaan?
start toch je eigen "303 IS KUT" topic ofzo

wat een gezaag zeg.. gun de mensen hun plezier
trolbeesten


ook even herlezen wat voor zever koekenbakker in deze topic onder andere verkocht heeft..
jezus man ben jij zwaar gefrustreerd ofzo? Ooit eens slaag gekregen van een 303 ofzo? geen enkel positief woord in deze topic,
Wat is het nut nu van in een 303 liefhebberij topic te gaan vloeken in de kerk? Aandachtshoererij?
303 is de Dolce en Gabana?.. yeah right. Wat is overpriced gear zoals een sidstation (of andere elektron produkten) dan? En ik kan zo even verder gaan met je onzin te citeren.

Ga je dan janken omdat ik eens iets verkeerd zeg tegen je.. Je hebt zelf nog geen enkele post gemaakt in deze topic die niet offensief is tov de gemiddelde lezer (zoals ik zeg, vloeken in de kerk)
Rot gewoon op met dat trolgedrag en bespaar me aub die zever van die slachtoffer rol.

Al 2-3 pagina's wordt jullie gevraagd van te stoppen met dit idiote gedrag.. DAAAAG

Topicvervuilers..
 
Ok, gewetensvraagje dan: Je 303 kosteloos omlruilen voor een nieuwe SFX60?

voor mij JA! voor jullie
 
no way...

elektron das pas fanboy gedoe die 3x teveel kost dan wat het waard is.

knappe marketing, dat wel..
 
no way...

elektron das pas fanboy gedoe die 3x teveel kost dan wat het waard is.

knappe marketing, dat wel..

zou me er maar eens in verdiepen:
6 Monofone synths
6 FX sends
zéér uitgebreide sequencer
Compressor
een METALEN behuizing
en nog véél meer

En het leuke is, je kan de 303 zéér dicht benaderen (en dit 6x) met delay en verb en compressie vanuit 1 sequencer

Kan de eerder genoemde artiest die er met 5 rondzeult en een container vol FX en sync die ook thuislaten.

Voor mij is de TB-303 nostalige, net als de TR909 en TR808
allemaal fantastische synths 15 JAAR GELEDEN.

Geflopt als bassarranger, De TB was in de eind jaren 80 Acid tijd uniek omdat er nog geen fatsoenlijke (VA) alternatieven waren. Hierdoor was de sound distinct en exclusief.

Wilde je ook zo'n sound, dan kon dat alleen door de TB te bemachtigen

Nu zijn er legio alternatieven die dit ITB of standalone ook prima kunnen
100%? voor de purist zeker niet, maar een knappe luisteraar die het verschil er in een eindmix nog uit pikt. :okdan:

Is daarom de TB nu volledig obsolete? nee zeker niet, je hebt altijd de liefhebbers. verzamelaars en puristen voor wie alleen "the real thing"telt.

Maar bij deze mensen is de pricing meer gebaseerd op status, nostalgie gedreven door emotie dan absolute functionaliteit. Op zich niks mis mee, maar het rechtvaardigt niet het eenzijdig verheerlijken.

Maar goed, waar iemand z'n geld aan MAG uitgeven is gelukkig nog een vrije keuze. Dus het is niet netjes om over de motieven daarvan te gaan oordelen.
 
ok raphie,
ik ben heel bekend met de Monomachine. En weet heel zeker dat je niet in de buurt komt ermee.

Wil je de uitdaging aangaan?

Onlangs heb ik de noten voor "Phuture Acid Trax" in de favoriete 303 basslijnen topic gepost..
Maak jij deze even na op je MonoMachine.. als het toch zo simpel is.
edit: https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1111402&postcount=141

veel succes met de accents en slides.. :okdan:


ik ben benieuwd:halleluja:halleluja

Koekebakker, 6trak, probeer het ook maar eens met jullie favo tool.. Doe eens iets constructief maw..
 
Kan de eerder genoemde artiest die er met 5 rondzeult en een container vol FX en sync die ook thuislaten.

ik raad je aan om toch es te luisteren naar zijn muziek als je beweert dat een monomachine perfect kan vervangen wat hij doet..

luister bvb eens naar de track "kraam" of "interval"
nou ja, veel 303 hoogstandjes tussen zijn tracks..

vervangbaar door iets? dan zal het in elk geval tenminste CV gate moeten hebben.
 
pitchmode: (A - UAS),(A - A),(C - D A),(A# - A),(C - A),(C# - UA),(C# - DA),(A# - A)

ik zie hier 8 maten, (32 steps)

tijdens de2e kick zie ik maar 3 steps?!?
en wat bedoel je met de U?
 
Back
Top