808 909 defect

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
beste mensen ik heb een defecte 808 en 909 ik heb ze al een lange tijd staan en ik wil ze graag werkend maken maar ik zal daarvoor van elk een 2e exemplaar nodig hebben. ik heb deze tr's al een tijd geleden gekocht de 808 stond samen met een ms20 die in een kelder weg te roesten lag en de 909 heb ik van iemand gekocht die hem van een kast heeft laten vallen hele bovenplaat naar de klo.... het intereseerde hem ook niet want hij had er 2. beide doen het ook niet meer. ik heb bij roland al div. onderdelen gekocht maar ze hebben weinig meer in voorraad daarom doe ik een oproep naar jullie toe. wie weet er nog een te staan die ook defect is en als er nog iemand is die een paar schema's heeft. en wat de ms20 betreft die ligt uitelkaar al 3jaar maar die valt niet meer te repareren tenzij daar ook nog een 2e exemplaar boven water komt. ik heb er geen haast mee want ik heb div andere synths die ik aan het opknappen ben

zoe
 
zoe , wat bedoel je met bovenplaat ? printplaten ? is dat het voiceboard of het sequencer board ?
 
909

909

de boven plaat waar je tegen op kijkt. ik heb hem nog niet open gemaakt maar ik ga er van uit dat dat er ook niet echt super meer uitziet. ik zal kijken hoe hij er uit ziet van binnen.
hij is van de boven kant ingedeukt als of je een baksteen er op heb laten vallen ziet er niet uit daarom wacht ik op een 2e exemplaar dan kan ik kijken wat ik er nog van kan maken ik zag er laatst een staan in duitsland maar die was net voor mijn neus verkocht maar er komt gerust nog wel een 2e
 
808909

808909

lenen nee kopen een 2e exemplaar die defect is dan kan ik aan de slag
 
Is die niet door Nick Nova opgekocht?
 
909

909

ik weet niet meer wie het was maar ik praat echt over een paar jaar geleden een jaar of 6
 
yup yup

yup yup

Zoe,

die kapotte 909 in Duitsland... it was me.
Een vriend probeert hem te herstellen: de transfo was afgebroken en het lijkt of er een aantal elektronische verbindingen op de printplaat zelf zijn hersteld. Afwachten wat het zegt.
Kan je eigenlijk zo'n verbindingen ergens laten herstellen eventueel?

Dank je
 
nova

ja alles valt te herstellen maar het ligt er aan tot hoe ver het beschadicht is je kan bv met een draadje al een verbinding maken je zal wel je oude print verbinding weg moeten halen (krassen) maar vergeet een ding niet je moet er veel geduld voor hebben om zulke dingen te herstellen en ook de juiste spullen hebben zelf maak ik het regelmatig mee en ben soms uren bezig om een printplaat te herstellen. als je het zou laten doen kost het je veel man werk uren en ze vragen tegen woordig al minimaal 75 piek per uur dus reken maar uit als je printplaat aardig aangetast is
 
Back
Top