ruisende potten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Hallo hallo,

is er een dokter in de zaal die weet hoe je ruisende pots van de tr serie tot het verleden kan doen behoren?

Alle tips, hints, aanwijzingen, behulpzaamheden en aangeboden diensten zijn welkom.

Dank U voor Uw aandacht.

8D
 
Over welke tr's gaat het? De 808?
 
Bedankt twin,

maar kan je iets concreter zijn. Is contactspray speciaal ontworpen voor dit soort dingen, waar kan ik zoiets vinden en welke merken zijn goed? Hoe duur is het ongeveer?

Dankjewel
 
Dirt

Dirt

Rommel is nooit fijn.. en ruis nog minder. Ik neem altijd een (ongebruikte) tandenborstel.. en schrob eerst de pot en zijn omgeving goed schoon.. en vervolgens een klein beetje contactspray.. en meestal is het probleem dan verholpen.

Wél eerst even de betreffende synth uitelkaar halen. :p
 
M'n eigen 808 heeft een volumepot die wanneer je er aan draait, soms ruist en al het geluid doet wegvallen. Dan moet ik hem snel nog eens even over en weer draaien en dat is het geluid er terug. Het wordt nog wat vreemder, wanneer ik de tapknop indruk. Dan valt het geluid ook soms weg. Hetzelfde met de fill-in a/b schakelaar. Deze 3 elementen lijken verbonden met elkaar. Het rare van de zaak is dat wanneer ik alle drie de pots even snel over en weer haal, ik er totaal geen last meer van heb. Het is een klein beetje lastig, dus als ik het kan oplossen, lijkt me dat wel leuk.

Verder weet ik iemand die een 909 met ruisende pots verkoopt voor een prijsje. Ik weet niet of het nuttig is om hem te kopen, op te laten knappen en door te verkopen.

Groetjes
 
Defecte shit..

Defecte shit..

Als vintage spul defect in de verkoop staat.. dan is er meestal iets mis mee wat niet eenvoudig te verhelpen is.

En wat betreft die 808.. waarschijnlijk is het een probleem met de aarding... dat is voor veel schakelingen namelijk 'common ground'.
 
Aarding..

Aarding..

Als het dat inderdaad is.. dan kun je dat oplossen door je printplaat goed schoon te maken (daar is spul voor.. ).

Ben je vét technisch.. dan kun je wel uitzoeken welke banen en componenten er bij die common ground horen.. en die nalopen op fouten..
 
Ik ben nog op zoek naar een hele goedkope 909 wat vraagt ie ervoor ? (eventueel sloop je daar alle knoppen vanaf voor je eigen 909 en dan kan je mij de ruisende 909 zonder knoppen verkopen :) )

En goede contactspray is "CRC CO CONTACT CLEANER" vraag ernaar bij de electronica speciaal zaak.
 
Twin,
er is nog niks zeker, maar 'k ga lobbyen.

Misschien kunnen we een deal sluiten. Als jij de 808 kan schoonmaken, ga ik voor die 909. Die kost je dan 2200 (als alles meezit). Ik neem er geen gulden op....

Laat maar iets weten
 
Ok ik zal kijken of ik zo snel dat geld bij elkaar kan krijgen. (moet hopelijk wel lukken als je me een week kan geven) Als dat lukt hebben we een deal.

Oh jij had die 808 toch met midi? (kan namelijk slecht gesoldeerd zijn of sluiting)
 
Twin,

die 909-man heeft een andere geïnteresseerde gevonden die meer wil betalen...

Tot hoeveel wil jij gaan?
Als dit niet lukt, blijf ik zoeken, ok?
 
Ehh... mensen.

Ehh... mensen.

Voer dit gesprek:

a) in de Marktplaats thread (liever niet)
b) privé of via de mooie PB optie (liever wel)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top