TR-707 / TR-727

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
De hihat van een 707 is heilig.. en ook de clap is erg bruikbaar. Dezelfde sample as in de 909 zit.. maar dan zonder effect.

Verder triggeren we er op het moment een SDS-400 mee.. en dat is ook ideaal.

Nee.. geen slecht woord over de 707 (de kick is inderdaad om te huilen.. hehe)
 
Klopt,

De hihat is goed en clap ook. Maar als je al een 909 hebt is het zinloos om dit ook te hebben. Er zijn zat samples met de 707 sounds en bij de 707 is samplen niet zo erg (het zijn al samples!). Ik vond dat LCD schermpje met die puntjes waar de triggers stonden wel handig. Hadden ze ook op de 909 moeten doen. Zo kan je al de instrumenten zien en hoef je niet een andere instrument select te doen.

De kick is erg grappig ja. Je hoort 'm trouwens wel vaak op van die 80-ties wavepop platen.
 
Ik ben helemaal weg van de snare. Een lekkere ranzige klank.
Maar inderdaad, om dat ene geluidje hoef je hem niet te hebben, maar het blijft er eentje in de x0x serie en daar hecht ik nog veel waarde aan.
 
de cowbell is ook een bekende in technowereld

en als je een handige midi drumsequencer nodig hebt is de 707 echt wel een koele bak, zeker door al die separate outputs. inderdaad erg handig als je een analoge bak wilt triggeren. en et ding heeft dezelfde shuffle functie als de 909 !!!! dus club de pan uit met je trigger !!

al stuurt ie geen midi uit in pattern-mode (heb ik ergens begrepen)
 
Veel mensen beweren dat ze een 707 / 727 gebruiken als MIDI2DIN converter.

Volgens mij kan dat niet op een 707 / 727!
 
de 707 kan wel gbruikt worden als master
dan stuurt ie zowel midi clock als sync uit

ingaande midiclock wordt inderdaad niet omgezet naar sync
 
Back
Top