** Ode aan de Juno-60 **

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Brad had z´n vorige bericht over de 2 kapotte voices weggehaald, denk ik.

maar inderdaad, zelfs bij een juno60 kunnen er voices stukgaan, net zoals bij een @ juno, of een jupiter of een jx8 of 10p, of een memorymoog, en zelfs bij een hele dure synth zoals een synclavier.

kan allemaal stuk.....................


:koffie:
 
Hopelijk heb ik hem zo snel mogelijk weer, ik mis hem wel zeg....
 
Belachelijk

Belachelijk

Absurde biedingen op een Juno 60 op kapaza:

€ 950 Dirk 26 dagen geleden
€ 900 Geldof Louis 27 dagen geleden
€ 800 Dirk 27 dagen geleden
€ 780 Geldof Louis 28 dagen geleden
€ 750 Dirk 28 dagen geleden
€ 700 Geldof Louis 29 dagen geleden
€ 600 Dirk 36 dagen geleden
€ 500 Stijn 57 dagen geleden
€ 405 Karel 74 dagen geleden
€ 400 Wilfried 78 dagen geleden

Begint een beetje te gortig te zijn.
Kerel durft in zijn ad dan nog te zeggen dat een Juno60 een hybride synth is, dat de oscs digitaal zijn en de rest analoog...
Voor alle duidelijkheid: de oscs zijn analoog, worden maw opgewekt door spanning(sverschil)... het is de snelheid waarmee de spanning gereset wordt die digitaal geklokt wordt...
 
Het gaat er toch van komen dat ze boven de 1000 verkocht worden, bijna onvermijdelijk.
Of analoog moet plots weer afgedaan hebben en digitaal weer helemaal in !

Veel vinden de Ju60 beter... Maar vind ze zelf gelijkwaardig, soort 'broertje / zusje' qua klank.

mee eens, om ze nu allebei te hebben is wat overdreven, ze lijken te veel op elkaar, voor mij althans :biertje:
 
Lijken mij onzinbiedingen hoor...ZO speciaal is die bak nu ook weer niet. Zeldzaam al helemaal niet.

Ik wil misschien ooit nog een keertje terug een Juno 6, als ik hem goedkoop kan kopen. Maar echt missen doe ik ze niet.
 
De 106 en de 60 lijn wel sterk op elkaar, da alpha is anders van klank,

forumlid Rhoov heeft ze beiden
Heb ze daar naast elkaar getest

Je zal het raar vinden maar de 106 paste beter bij m'n smaak en setup
Enkel voor bassen / in het laag klonk de 60 een haartje beter maar overall..... geen mij maar een 106 :geslaagd:

idd een kwestie van smaak.

mijn 106 heeft binnenkort een nieuwe eigenaar, want mij charmeert hij echt niet meer, in mijn muziek klinkt de 60 zoveel beter.
zo heb ik terug plaats in het statief voor iets anders (nader te bepalen)

de typische ju-106 scheur sounds vind ik wel cool, maar het past gewoon niet goed in wat ik doe
 
De juno-60 is een pro bak, no doubt about it.
 
De juno-60 is helemaal geen pro bak. Hij klinkt prima, maar de mogelijkheden zijn zeer minimaal hoor. Een jupiter 8 is een pro bak, een Juno 60 is een budget bak voor mensen die geen jupiter 8 kunnen betalen. Zo simpel is het. Dat was destijds ook de insteek van Roland. Begrijp me niet verkeerd. Een juno 60 is leuk, maar hem helemaal ophemelen als een super synth is wat overdreven. 't Is wat mij betreft een leuke bak voor erbij. Net zo als een polysix overigens. Dingen die ik erg mis op een Juno 60 zijn een 2e oscilator voor een klank (osc sync), een 2e envelope (een voor vcf en een voor vca) en een extra lfo zou ook wel heel lekker zijn. Het klankenpalet van een Juno 60 is nu erg beperkt.
Dus een pro bak zou ik het niet kunnen noemen.
 
Heb de Juno-60 nog niet terug, Baal er wel van, Maar goed, het kan natuurlijk alleen maar vetter en vetter worden als hij eenmaal gemaakt is en werkt als nieuw...

De Juno-60 is wel beperkt, dat begin ik in te zien, maar het is desalniettemin(?) een hartstikke gave bak, met een redelijk breed klanken pallet...
Je pakt bijwijze van een Saw, Doet de Resonance omhoog,De Cutoff omlaag(15-20 procent) je gooit er wat release overheen(55-60) en wat attack(10-20) en je hebt een leuke simpele pad..(Om maar wat geks te noemen, in al mijn noob heid)

Volgens Mike was mijn Juno(toen hij hem op kwam halen) in hele goede staat(uiteriljk) en zou hij zelfs zo 250-400 waard zijn, En volgens mijn baas zou hij mits 100% gerepareerd zelfs rond de 800 euro waard KUNNEN zijn, maar dat is wel iets te hoog gegrepen lijkt me.


Nevertheless, al zou ik hem kunnen ruilen tegen een Polymoog... dan zou ik dat niet doen, WANT het is mijn eerste ECHTE ZELF AANGESCHAFTE Synthezeikert, En ik ben er trots op, En zoals mijn collega mij ooit zei

"Het handige van spullen niet weg doen,En alleen nog maar bij kopen, is dat je over 20-30 jaar een gerespecteerde collectie hebt, en mensen kunnen er jaloers op worden"

En ik geef hem groot gelijk!
 
Een Juno 60 in perfecte staat is tegenwoordig iets van 600 euro waard of zo, maar dan moet hij ook wel helemaal perfect zijn en moet er geen krasje opzitten.
'k Heb wel vaker het idee dat die baas van je ongelooflijk uit z'n nek lult als ik je opmerkingen hier zo lees.

En zelfs 600 euro is een idioot hoge prijs voor een synth die zo weinig kan. Vooral gedreven door sentiment.
Overigens verbaas is ik me toch over de prijzen.
Een jx-3p kan meer en is juist weer hartstikke goedkoop. Een jx-8p is ook zo goedkoop en een hele leuke synth. Dus als je je klankenpalet wat uit wil breiden voor weinig geld zou ik een jx-8p en/of een jx-3p erbij kopen.
 
Bericht door een moderator:
Scheldpartij verwijderd. Omdat deze thread allang niet meer een ode aan de Juno 60 is lijkt me deze zoveelste ontsporing een goed moment om hem af te sluiten.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top