Buizen synths?

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Ha,

Wie heeft er eigenlijk een buizen synth thuis staan? De eerste synths die uitkwamen waren van dat type en extreem onstabiel maar wel interessant qua klanken.
Heb nog nooit zo'n ding gezien maar lijkt me wel leuk om hier eens over te lezen wat je met die dingen mot enzo. Je weet nooit wat je op de rommelmarkt vind zal ik maar zeggen. ;)
Of worden ze ook weer nieuw gebouwd en verkocht of zo?
 
Ik heb ooit wel eens een complete buizensynth gezien op internet, die gast die hem gemaakt had was alleen niet van plan om hem in productie te nemen omdat dat extreem duur zou zijn omdat er maar een klein % van alle buizen stabiel genoeg zou zijn om te gebruiken.

Ik meen dat het ooit op de AH mailing list voorbij is gekomen.
 
Buizensynths leuk om mee te hobbien maar vergis je niet het zijn super dure dingen die buizen en daarnaast niet erg stabiel, moeten vaak voorgloeien. Daarin tegen heb je nog nooit zo'n vette Bassen gehoord. Maar ja alleen weg gelegd voor de echte freaks.

Groetjes Synthfreak
 
Is this the world's smallest tube amp?
It's the perfect mini-amp to take along. Take it to work, take it on a vacation, ....
Ziek! Wie neemt nou z'n zooi mee op vakantie.

Lekker op het strand met je buizen lopen gloeien!

*zucht*

Alleen al zo'n klein buizen versterktje is misschien wel geinig om mee te speulen. ;)
 
Origineel geplaatst door fuse

Ziek! Wie neemt nou z'n zooi mee op vakantie.

Lekker op het strand met je buizen lopen gloeien!

*zucht*

Alleen al zo'n klein buizen versterktje is misschien wel geinig om mee te speulen. ;)

Nee, zie jezelf al met zo'n ding naar het werk gaan, leuk voor tijdens de koffie pauze.

Groetjes synthfreak :)
 
Het lijkt wel een controle unit voor de motoren van een B52.

Hoeveel 'schade' hebben we het hier dan over?
1000 (pl)euro per voice of zo?
 
Mijn motto is altijd hoe analoger hoe beter, maar ik denk dat ik mijn mening maar moet gan bijstellen. Dit lijkt me dus echt een erg onstabiel bakkie. Heb je ook Samples gevonden van dit ding, ben wel nieuwsgierig naar hoe hij klinkt.

Groetjes Synthfreak
 
na wat googlen heb ik een boek hoerover gevonden:

De schrijver: Edson, W.A.
Titel: Vacuum-tube oscillators
Uitgever: John WIley and Son, New York
1e druk: 1953 (!)

ga ff in de bibliotheek kijken. (eerst mjin lidmaatschap verlengen)

voor nog meer boeken ed:

http://www.eeb.ele.tue.nl/~johanvdt/newhome/literature/books.html
 
Origineel geplaatst door Synthfreak
Mijn motto is altijd hoe analoger hoe beter, maar ik denk dat ik mijn mening maar moet gan bijstellen. Dit lijkt me dus echt een erg onstabiel bakkie. Heb je ook Samples gevonden van dit ding, ben wel nieuwsgierig naar hoe hij klinkt.

Groetjes Synthfreak

Helaas pindakaas, ik kan de site niet terugvinden waar ik dat plaatje van die 4-voice tubesynth vandaan heb gehaald, dus weet ik ook niet of er samples van zijn :(

Maar ik vermoed dat het met de stabiliteit wel meevalt. Volgens mij is die buizenbak tig keer stabieler dan een Synthi AKS. ;)
 
Back
Top