Bescherm plastic voor een TB-303

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Ik zat weer op de site van MusicHouse te kijken en daar zag ik een 303 en 606 waar natuurlijk alle verf langs de pots weer ongeveer helemaal weg is.

tb303.jpg

en
tr606.jpg


Helaas heb ik ook nagels en ziet mijn 303 er ook niet meer als nieuw uit. Nu heb ik bij omiel een eigen gemaakt folietje gezien. Heeft iemand zo'n folietje voor mij? Ik wil er best vet voor betalen... BOEIEN! Maar ik kan niet op sheetpapier printen, dus zelf kan ik hem niet maken.
 
Hee cool idee, maar hoelang houd zo'n foilietje het vol?.
Ik denk dat ik die van mij maar ga voorzien van een paar lagen
brede tape. Dat kost bijna niks, dus kan je gewoon steeds weer vervangen. Alleen jammer dat ik nooit eerder op het idee ben gekomen.

Sander
http://www.bunker-records.com/sendex
 
Kan je niet gewoon een paar gaten knippen in wat doorzichtig kaftplastic? Bij iedere kantoorboekhandel te koop!
 
Ik denk dat ik die van mij maar ga voorzien van een paar lagen

HO !
WACHT !
STOP !

Let hier ontzettend mee op !

Ik heb mijn TB-303 van een maat van me gekocht die er 2 jaar lang mee opgetreden heeft. Hij was ook op het lumineuze idee gekomen om de 303 te bedekken met brede doorschijnende tape. Toen ie hem aan mij verkocht heeft hij de tape er afgehaald... dat had ie beter niet kunnen doen, want wat er achterbleef was een niet meer te verwijderen laagje lijm residue... bah !! (de lijn van de tape was lekker opgelost onder de keren dat de 303 onder de warme PAR lampen stond)

je bent dus gewaarschuwd !

equate

p.s. er is trouwens een of ander gast die custom 303 cases bouwt (link naar zijn site weet ik zo ff niet), wel duur !
 
Laatst gewijzigd:
Als ik ook maar iemand met tape in de buurt van een 303 zie dan word ik gek!!!!!!! Dat bedoel ik dus ook niet.

Ik bedoel van die overheadprojector sheetjes. Die zijn wat dikker en steviger. Als je de gaten goed uitknipt dan hoef je ze niet vast te tapen.

Dus wie heeft er een tekening met de positie van de knoppen die ik maar over hoef te copieren op een sheetje en dan een beetje knippen.... (liefst wil ik niet eens copieren, enzo.. Ik ben namelijk een lui mannetje, IT-er) Wie wil er 5 EURO per folie verdienen... (Ik moet er twee a drie hebben..)

p.s. Dit geldt alleen voor de potmeters en niet voor de druktoetsjes. Daardoor zijn ze ook voor de 606 bruikbaar.
 
aah op die manier...

nou, dan wil ik er ook wel 2 hebben !

mijn 303 is al hevig toegetakeld, maar om erger te voorkomen....
Voor mijn 606 is er nog hoop dus !

:-|

equate
 
Bedoel je net zoiets als de 808 beschermplaat? Da's niet zo heel moeilijk te maken. Effe uitmeten en (netjes) knippen/snijden. Kost wel veel tijd denk ik...

Is er hier iemand die ervaring heeft met het bijschilderen van zulke slijtplekken? Ik vind het namelijk zo lelijk staan die witte slijtplekken op dat zilver...

Gelukkig valt de slijtage bij die van mij wel mee, maar toch.

PS: Ik snap niet hoe je bij de 606 instrument selector nog zulke slijtplekken kunt maken :stupid
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb een 606 gekocht waar dus echt alle verf van af is... :) De selector knop heb je super vaak nodig live! :) Dan wil je gewoon live in kloppen, met haast, dus let je niet op.

Het is inderdaad zo'n 808 beschermplaatachtig iets. Het is super eenvoudig om te maken, maar ik ben fokking lui. Ik heb het er al met Matthijs over gehad en nu hoop ik dat ie er wat gaat maken. :)
 
ok dan maar geen tape. (bedankt!!!) Ik ga wel effe kijken of ik nog een plastic mapje heb. Bij mij valt het gelukkig nog wel mee met de slijtage.

Misschien kan je een beetje kleur terugkrijgen, door het grijs te maken met potlood en dan vervolgens met je vinger een beetje uitvegen. Ga ik vanavond wel even proberen.

En de schaalverdeling met een zwarte watervaste fijnschrijver.
 
Origineel geplaatst door sander


Misschien kan je een beetje kleur terugkrijgen, door het grijs te maken met potlood en dan vervolgens met je vinger een beetje uitvegen. Ga ik vanavond wel even proberen.

En de schaalverdeling met een zwarte watervaste fijnschrijver.

Ik zat zelf te denken aan een potje van die modelbouw verf. Misschien druppie zwart erbij vanwege de verkleuring door de loop der tijd. (kan je dat met zo'n mini airbrush erop spuiten?)

Voor de schaalverdeling zou je eigenlijk een soort van 'stempel' moeten hebben
 
Re: Bescherm plastic voor een TB-303

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik zat weer op de site van MusicHouse te kijken en daar zag ik een 303 en 606 waar natuurlijk alle verf langs de pots weer ongeveer helemaal weg is.

tb303.jpg

en
tr606.jpg


Helaas heb ik ook nagels en ziet mijn 303 er ook niet meer als nieuw uit. Nu heb ik bij omiel een eigen gemaakt folietje gezien. Heeft iemand zo'n folietje voor mij? Ik wil er best vet voor betalen... BOEIEN! Maar ik kan niet op sheetpapier printen, dus zelf kan ik hem niet maken.

dit was mijn 303 heb hem geruild tegen nordrack 2
mocht iemand hem kopen let wel ff op dat ze ook daadwerkelijk de dipswitches hebben gemaakt. want die waren bij mij allemaal kapot. en die zouden ze nog maken voordat ze hem verder zouden verkopen. mij maakt het niet uit ik heb toch mij nr 2, maar voor een toekomstige koper is het wel lullig.
 
Zou ik niet willen..

Zou ik niet willen..

Ik mot geen plastic hulpmiddeltjes op of om mijn 303 heen. Boeien dat ie een beetje slijt.. ( en Johnny.. je moet gewoon die lange nagels wat vaker knippen.. onze Mackie lijdt er ook al onder ;) ).

Ooit heb ik iemand zien optreden met een 303, waarbij hij over de knoppen heen een soort rubber buisjes van ca. 3 a 4 cm lang geplaatst had.. hierdoor beschadigde z'n 303 niet.. en had ie meer controle. Ik zou het persoonlijk niet willen.. maar ja.. ieder zo z'n ding.
 
nauw ik heb een poging gedaan, maar het is niet gelukt. Erg moeilijk om mooie ronde gaatjes in plastic te krijgen. En ook is het klote dat die knopjes zo diep zitten.
En dan het laatste probleem. Als dat plastic er overheen zit, hoe maak je dat dan vast, zonder plakband of lijm te gebruiken.

Sander
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik bedoel van die overheadprojector sheetjes. Die zijn wat dikker en steviger. Als je de gaten goed uitknipt dan hoef je ze niet vast te tapen.

Dus wie heeft er een tekening met de positie van de knoppen die ik maar over hoef te copieren op een sheetje en dan een beetje knippen.... (liefst wil ik niet eens copieren, enzo.. Ik ben namelijk een lui mannetje, IT-er) Wie wil er 5 EURO per folie verdienen... (Ik moet er twee a drie hebben..)

Hee Sjonnie,

Ik heb mijn sheetjes inderdaad van dat overhead sheet plastic gemaakt. Ik heb mijn 303 op de copier gelegd en vervolgens de copy onder zo'n overhead sheet. Daarna heb ik uitgetekend waar de knopjes zaten en vervolgens de gaten geknipt. En wat denk je? Zaten ze nog niet precies op de goede plek, dus heb ik nog wat extra weg moeten knippen. Ik heb die dingen er nog steeds opliggen, maar moet eigenlijk eens een keer fatsoenlijke maken. Ze liggen er gewoon los op en dat werkt prima.
 
Acryl lak.. ?

Acryl lak.. ?

Ik zat te denken.. Sherman gebruikt bij z'n filterbank versie 2 transparante acryl lak of coating.. om de tekst op de kast te beschermen tegen beschadigen..

Nu vraag ik me af.. zou dit ook met het kastje van een 303 kunnen? Er zijn vast wel coatings of lakken die het plastic en de verf niet aantasten.

Iemand ervaring op dit gebied ?
 
Knoppen omgedraaid ???

Knoppen omgedraaid ???

Welke idioot heeft bij die 303 op de foto van Music House trouwens de knoppen van track/mode en tempo/volume omgedraaid .. ?? :W
 
Back
Top