Mot ik de yamaha ys 200 kope of nie

Origin X

8 Bit
Lid sinds
27 september 2001
Berichten
600
Ik kan een best voor een prikkie een yamaha ys 200 kopen, maar doe ik hier wel goed aan, want ik kan elke gulden goed gebruiken, o ja mijn muziek stijl is trance, dus ik dacht zo'n oud ding is misschien niet meer acceptabel... zeg het me, hoe je er over denkt...
 
Als 't ECHT een prikkie is

Als 't ECHT een prikkie is

De YS200 was de eerste synth waar ik muziek mee maakte. Later uitgebreid met een Boss Dr.Rythm en een of ander casio bakje en een Roland MC50 MkII sequencer.

Het is een leuke allround FM bak.. en er komen hele aardige bassen uit... maar editen is net als bij de andere FM bakken van Yamaha geen lolletje.

Als ie écht heel goedkoop is.. dan zou ik er voor gaan. Als het meer richting 300 - 400 gulden gaat.. dan zou ik effe verder kijken naar een D10 D20 U20 (Roland) of een DX7/21 van Yahama... daar heb je namelijk écht veel meer aan.
 
De YS200 (onbekend maakt onbemind!!) is in principe gewoon een FM synth met 4 OP's en vergelijkbaar en 99,9% compatible(!!!) met de DX11/21/27/100 en TX81z. M.a.w. er zijn heel veel sounds voor te vinden.
De bediening/editing van de YS is wel heel anders dan bij de DX-en, maar daardoor ook stukken eenvoudiger. In feite was het een laatste poging om de FM-synthese (weer) een nieuw leven in te blazen en te concurreren met de duurdere Roland D10/D20 serie.
Via een goede software editor is hij gewoon te programmeren als een normale DX21/27etc. Wat de YS bijzonder maakt, naast zijn werkelijk spuuglelijke uiterlijk, zijn de ingebouwde effecten (lekker lofi), multitimbrale mogelijkheden en de sequencer. Voor een bedrag rond de 300 piek is het een aanrader.
 
Sterker nog ik kan hem voor 200 piek krijgen, maar ik zit toch een beetje te dubben. Kan ik uit dat ding nog wel redelijike geluiden halen voor de hedendaagse trance, ik weet het echt niet horr, een cs2x komt er sowieso binnenkort...
 
Origin X schreef:
Kan ik uit dat ding nog wel redelijike geluiden halen voor de hedendaagse trance...

Die vraag kun je je dan ook stellen mbt de DXen en TX81z en die worden heeeeeeel veeeeeel gebruikt in Dance en Techno.
Waarom komt Yamaha met de DX200? Infeite een DX-7 in popie jasje.

Anders: voor die 200 piek wil ik hem ook wel hebben!!!
 
zei iemand 200 piek ?

zei iemand 200 piek ?

..
 
Nou ik ga es wel eve kijke bij die gast of ik er naar kan luistere, want 200 piek is op zich te doen...
 
Back
Top