Chord Wheel

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Heeft er iemand toevallig nog een 'chord-wheel' van een TB-303 liggen.. ik heb erg benieuwd of iemand zo'n ding überhaupt ooit in het echt gezien heeft.

.. wavvoor ding ?

dit dus:

303chord.bmp
 
Een maat van mij heeft eens zo'n chord ding gehad. Wel leuk, maar compleet nutteloos voor de meeste onder ons. Je kan de middelste schijf ten opzichte van de buitenste verdraaien en zo kan je zien hoeveel stappen je omhoog of omlaag moet transponeren als je een patern naar een andere toonsoort wil veranderen.
 
Tja alleen de extra waarde bij verkoop is leuk, net zoals een originele doos of handleiding.
 
Ik zou er geen gulden meer voor geven. Netzomin als voor een orginele doos of handleiding. Heel leuk als je het er bij krijgt, maar verder geen knoop waard.
 
Nostalgie

Nostalgie

Een beetje nostalgie is niemand vreemd.. en ja, een 303 is voor mij absoluut heilig, dus wil ik doos, manual en chordwheel er zeker een keertje bij hebben.
 
Lijkt wel een vage hypnose schijf

Misschien kun je er potentiele kopers mee hypnotiseren, zodat ze het dubbele voor je 303 betalen 8D
 
Ik heb de originele bij m'n TB gehad. Niks bijzonders aan. Kan iemand uitleggen wat de bedoeling hiervan is en hoe je dat interpreteert op de TB?
 
Ik heb de originele bij m'n TB gehad. Niks bijzonders aan. Kan iemand uitleggen wat de bedoeling hiervan is en hoe je dat interpreteert op de TB?

Is zuiver om te transponeren,zie ook die ukelele link hierboven, daar staat wat uitleg op ;)
 
Uit een draadje op matrix synth

"Hi all I was the winner of the TB 303 chord wheel for $133.00 USD I have 2 TB-303s and the chord wheel is just a nice addition. The last chord wheel on ebay I think went for $180.00 USD I haven't figured out how to really use it though."

Zucht..
 
Back
Top