Welke drumcomputer in deze track ?

cuba7000

Ouwe rot
Lid sinds
28 Maart 2004
Berichten
3.488
Locatie
Rotterdam
Weet iemand welke drumcomputer in deze track is gebruikt ? ik heb toch heel wat drumcomputers gehoord, maar deze ken ik niet, kan niet uitstaan dat ik het niet weet..:)

 
HiHat weet ik niet (606?808?) maar kick/sn/toms lijken mij een tr505 (met eq/comp). Kan me goed vergissen hoor.
 
Yeah, kan kloppen idd, zeker die snare en hh. Maar toms kloppen dan weer niet...wellicht is t een combo van (gesample-de?) drummachines.
 
Plaat komt uit 1986, toen waren er al wat sampler opties. Akai s900 bv. De hats klinken ook vrij 12 bitterig trouwens..
 
Simmons sds9
 
Persoonlijk denk ik dat er 2 drum machines zijn betrokken. Het basis ritme TR-606 vermoed ik. De toms en andere percussie iets van de Yamaha RX reeks of zo?
 
PS: Aan die TR-606 die ik in eerste instantie dacht, twijfel ik enorm. De overige percussie(toms, crash, claps etc...) ben ik vrijwel zeker dat het een Yamaha RX is. Waarschijnlijk (gedeeltelijk) live ingespeeld tijdens opname.
 
Laatst gewijzigd:
PS: Aan die TR-606 die ik in eerste instantie dacht, twijfel ik enorm. De overige percussie(toms, crash, claps etc...) ben ik vrijwel zeker dat het een Yamaha RX is. Waarschijnlijk (gedeeltelijk) live ingespeeld tijdens opname.
Ik vind dit meer op een TR-707 lijken. Vooral wat de kick betreft. De snare lijkt een beetje hoger getuned dan normaal.
 
De Korg M1 synthesizer komt van na die tijd, maar zou wel alle geluiden (kunnen) bevatten (behalve de zang). Er wordt ook een stukje gebruik gemaakt van bewerkte samples van de vocalen, daarom vermoed ik dat dit in die tijd ook al met de computer gemaakt is. Dat zou kunnen met een hele oude versie van CuBase of een tracker, waarbij dan de vocalen misschien analoog gemixt zijn samen met de muziek op tape. De KPR77 of de Yamaha RX11 zou goed kunnen, maar ik denk wel dat deze ook gesampled zijn aangezien je bijna geen schuffelende timing hoort zoals veel apparaten toen nog deden.
 
Volgens mij is het geen drumcomputer, maar een opgenomen snare. Er zit precies ook wat overdrive op.
 
lijkt me alsof ze een drumcomputer hebben en n drummer. Wie weet waar ie op mept (kan drumbrain zijn ook)
 
Gewoon ff contact opnemen met Matthias Schuster:


Het zou me niet verbazen als het een PPG 390 was. Of een Fricke MFB-weetikveel...

Stephen
 
Back
Top