X

Welke drumcomputer in deze track ?

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Welke drumcomputer in deze track ?

Weet iemand welke drumcomputer in deze track is gebruikt ? ik heb toch heel wat drumcomputers gehoord, maar deze ken ik niet, kan niet uitstaan dat ik het niet weet..

HiHat weet ik niet (606?808?) maar kick/sn/toms lijken mij een tr505 (met eq/comp). Kan me goed vergissen hoor.

Comment

nee volgens mij niet ,ik zat te denken aan een korg kpr77,..de kik en de snare..

Comment

Yeah, kan kloppen idd, zeker die snare en hh. Maar toms kloppen dan weer niet...wellicht is t een combo van (gesample-de?) drummachines.

Comment

Klinkt als een Lin Drum op de timbalas na
          CENSORED

Comment

Plaat komt uit 1986, toen waren er al wat sampler opties. Akai s900 bv. De hats klinken ook vrij 12 bitterig trouwens..

Comment

Kick en snare zou goed kunnen idd...hmmm.

Als je het echt wil weten, onder aan deze pagina: http://www.thegeisterfahrer.de/thege...de/Heimat.html
              vind je een email voor dhr M.Schuster (https://www.discogs.com/artist/55112-Matthias-Schuster), vraag het hem zou ik zeggen

Comment

Simmons sds9
                Originally posted by DRé
                Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.

Comment

Persoonlijk denk ik dat er 2 drum machines zijn betrokken. Het basis ritme TR-606 vermoed ik. De toms en andere percussie iets van de Yamaha RX reeks of zo?

Comment

PS: Aan die TR-606 die ik in eerste instantie dacht, twijfel ik enorm. De overige percussie(toms, crash, claps etc...) ben ik vrijwel zeker dat het een Yamaha RX is. Waarschijnlijk (gedeeltelijk) live ingespeeld tijdens opname.
                    Laatst gewijzigd door nick1000 , 21 mei 2018, 05:16.

Comment

Originally posted by nick1000 View Post
                      PS: Aan die TR-606 die ik in eerste instantie dacht, twijfel ik enorm. De overige percussie(toms, crash, claps etc...) ben ik vrijwel zeker dat het een Yamaha RX is. Waarschijnlijk (gedeeltelijk) live ingespeeld tijdens opname.
                      Ik vind dit meer op een TR-707 lijken. Vooral wat de kick betreft. De snare lijkt een beetje hoger getuned dan normaal.
                      Citaat van Elbee: Een song zonder autotune is als een selfie zonder filters.

Comment

leuke reacties, mischien idd in de Yamaha RX range

Comment

Nah, das zeker geen 707. Ik gok ook op een Yamaha RX11. Geinige track wel.
                          "For 10 years I've been Star Trekking through the Twilight Zone"

Comment

Originally posted by Chinetti View Post
                            Nah, das zeker geen 707. Ik gok ook op een Yamaha RX11. Geinige track wel.
                            Ja de RX11 zou kunnen. Die komt uit '84 en de plaat uit '86
                            CENSORED

Comment

Working...
                            X