DX7 mk1 vs mk2 -- hoor je het?

Ja ik krijg de indruk dat je het verschil beter hoort in de digitale rafelrandjes. Die hebben ze allebei maar het lijkt soms alsof de een net even anders rafelt als de ander.
 
Je hoort echt wel meteen het verschil als je 2 dezelfde patches hebt...buiten dat heeft de DX7IID natuurlijk ook nog wat andere functies zoals die detune/Chorus/ensemble/doubler of wat was dat ook alweer...heb al een paar jaar geen DX7IID meer? Daarmee kon je een FM patch echt lichtjaren anders laten klinken, kon er bijna VP330 achtige koor voices mee maken iets wat met alleen de DX7 FM niet lukt.
 
Ha ja daar ben ik nog niet aan toegekomen. Ik beperk mijn gebruik van de DX7II nu nog tot 'DX7 met betere interface en MIDI'. Er is zoveel om te verkennen en te leren op die bakken...

Ik begin de verschillen langzaam beter te horen maar zo duidelijk als het voor sommigen hier is is het voor mij nog steeds niet. En ik ga er ook niet anders van musiceren. Ik vind een mooie FM patch op de DX7II net zo inspirerend als dezelfde patch op de TX7.
 
Back
Top