Weet jij wat voor Synton keyboard dit is??? Vintage modular synth keyboard

Sjon Patrick

Nieuwkomer
Lid sinds
13 november 2017
Berichten
7
Hey Hallo allemaal!
ik ben nieuw op dit forum. Ik heb dit account aangemaakt omdat ik graag meer wil weten over een mysterieus keyboard dat ik ben tegengekomen. Het is een keyboard van Synton Holland dus ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die hier meer over weten, want op internet is er NIKS over te vinden. er staat ook geen type nummer op het keyboard. alleen: KBU 304 en Synton Holland. Volgensmij is het een keyboard om een modulaire synthesizer input te geven. Want het keyboard zelf heeft geen stroom inputs: de enige inputs die hij heeft is wat lijkt op een 5 of 6 pins din/midi kabel ingang. hier staat KB i/o bij. en er is nog een Jack input waar Switch bij staat. Ik zet een paar fotos erbij zodat je het zelf kan bekijken.
weet jij meer over dit keyboard? ik ben ENORM benieuwd. en ik ben ook benieuwd of ik hier eventueel via midi geluid uit kan halen.:okdan:
groetjes

WhatsApp Image 2017-11-14 at 14.18.36(1).jpg

WhatsApp Image 2017-11-14 at 14.18.36.jpg

WhatsApp Image 2017-11-14 at 14.18.37.jpg
 
Hoort vermoedelijk bij een modular. Heb ooit ook eens zo eentje bij het vuil laten liggen. Had toen geen idee wat ik er mee moest.
 
Hey Hallo allemaal!
ik ben nieuw op dit forum. Ik heb dit account aangemaakt omdat ik graag meer wil weten over een mysterieus keyboard dat ik ben tegengekomen. Het is een keyboard van Synton Holland dus ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die hier meer over weten, want op internet is er NIKS over te vinden. er staat ook geen type nummer op het keyboard. alleen: KBU 304 en Synton Holland. Volgensmij is het een keyboard om een modulaire synthesizer input te geven. Want het keyboard zelf heeft geen stroom inputs: de enige inputs die hij heeft is wat lijkt op een 5 of 6 pins din/midi kabel ingang. hier staat KB i/o bij. en er is nog een Jack input waar Switch bij staat. Ik zet een paar fotos erbij zodat je het zelf kan bekijken.
weet jij meer over dit keyboard? ik ben ENORM benieuwd. en ik ben ook benieuwd of ik hier eventueel via midi geluid uit kan halen.:okdan:
groetjes

Synton heeft inderdaad ook een modulair systeem gehad en dit lijk mij een keyboard daarvoor (waarschijnlijk een van de eerdere systemen - Aangezien je op het net eigenlijk alleen maar plaatjes tegenkomt van het 3000 systeem zou dit zomaar voor het 700 systeem gemaakt kunnen zijn).

Ik heb een foto gevonden van de modules die voor het latere systeem zijn gemaakt (Synton 3000) en daarop staat ook een Keyboard I/O met een vergelijkbaar type aansluiting voor het keyboard (KBM 35).

Dit keyboard werd gebruikt voor het aansturen van zo'n systeem (via een aparte module die het keyboard ook van stroom voorzag). Er zal geen geluid uit komen (Betekend dus dat deze geen geluid opwekt en de aansluiting geen MIDI is zoals we die nu kennen - ik zou dit keyboard dan ook niet op een synth met MIDI aansluiten. Zeer waarschijnlijk gebeurt er niets en in het ergste geval blaas je de MIDI interface op).

Wellicht dat je er een liefhebber blij mee kan maken.

Suc6 met je zoektocht.

JurgeN
 
Laatst gewijzigd:
Keyboard controller voor de 300 serie. 3000 serie is het meest bekend. Daarvoor had je de 300 en 700 series.
 
Ik kreeg bericht terug van Synton!
Mail:

Hallo

DIt is een keyboard wat behoorde bij het modulaire systeem van de 300 serie. In die tijd bestond midi nog niet.
De din plug werd verbonden met het 300 systeem en volgens mij werd het keyboard daarmee gevoed en de CV en gate ging naar het modulaire systeem.

De jack plug is om een pedaal aan te sluiten om portamento aan/uit te zetten.

Ik heb helemaal geen info verder over dit keyboard

Bert
 
Back
Top