Waar tegewnwoordig betaalbare vintage gear vandaan halen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dat kan ik me heel goed voorstellen als je zo'n 9000 eurotjes in de handen krijgt gedrukt, hadden die oudjes een mooie cruise van kunnen boeken.
Zo zie je maar weer dat niet een ieder op de hoogte is van de waarde van vintage spullen.
Ik heb ze in de maanden erna langzaam bijgepraat
over de waarde (ze wilden immers een nieuwe keuken) en of ze 'm terugwilden.
Nee, zolang ik er maar 'schik mee had' dan vonden ze het allemaal prima.
Ik heb uiteindelijk niet meer geprotesteerd tegen die besluitvorming.
 
Ik heb ze in de maanden erna langzaam bijgepraat
over de waarde (ze wilden immers een nieuwe keuken) en of ze 'm terugwilden.
Nee, zolang ik er maar 'schik mee had' dan vonden ze het allemaal prima.
Ik heb uiteindelijk niet meer geprotesteerd tegen die besluitvorming.

Netjes :okdan:
 
Hola, hier gaan we weer... Ik blijf erbij. Ik zal de hele 'hetze' rond ouwe brol nooit begrijpen. De enige verantwoording tav de prijs zijn een paar heel exclusieve, erg zeldzame synths zoals Moog Modulars en dan nog gaat het om verzamelwaarde. Puur muzikaal gezien sla je de bal helemaal mis als je denkt dat die oude gitaar van Jimi Hendrickx zoveel beter klinkt dan elke ander Fender Stratocaster. Iedereen die gelooft dat 'echte' bassen enkel uit een originele D MiniMoog kunnen komen, is net zoals beweren dat een Porsche 356 Speedster Pre A 1956 veel 'echter' rijdt dan de nieuwste Targa S4. My *ss. Verzamelwaarde en verzamelaars, so far so good. De rest is bullshit en geouwehoer van gearfuckers die maar wat aanlullen en vooral graag elkaar opgeilen. En het resultaat daarvan is dat er intussen idiote prijzen worden gevraagd voor arme synths à la Juno 60 die niet eens sounds bieden die zogezegd onevenaarbaar zijn op digitale synths. Get a life...please get a life. Nee, er is geen vintage meer te vinden aan aanvaardbare prijzen. En wiens schuld is dat ? Gearfuckers die elkaar opgeilen en slimmerikken dat daar dik geld aan willen verdien. Die laatste begrijp ik dan nog eerder. Anders heb ik nog wel een MT32 voor 1795 €. Next serious topic please.:gaap::slotje:
 
Ik heb niet veel ouwe brol, wel een beetje, t maakt toevallig precies die sound die ik zoek en die ik op geen enkele andere manier voor elkaar krijg. En de flow natuurlijk, die past heel goed bij een oude brol als ik.

Ik heb meerdere moderne synths gehad, ik vind er weinig aan.
 
Ik heb ze in de maanden erna langzaam bijgepraat
over de waarde (ze wilden immers een nieuwe keuken) en of ze 'm terugwilden.
Nee, zolang ik er maar 'schik mee had' dan vonden ze het allemaal prima.
Ik heb uiteindelijk niet meer geprotesteerd tegen die besluitvorming.

Tof van zowel jou als hun, man wat heb jij een geluk gehad.
Ook mijn dromen zijn grotendeels vervult, maar ik heb er wel keihard voor moeten werken en veel vrije tijd (vooral de weekenden) voor moeten opofferen =(
 
Iedereen die gelooft dat 'echte' bassen enkel uit een originele D MiniMoog kunnen komen, is net zoals beweren dat een Porsche 356 Speedster Pre A 1956 veel 'echter' rijdt dan de nieuwste Targa S4. My *ss. Verzamelwaarde en verzamelaars, so far so good. De rest is bullshit en geouwehoer van gearfuckers die maar wat aanlullen en vooral graag elkaar opgeilen. En het resultaat daarvan is dat er intussen idiote prijzen worden gevraagd voor arme synths à la Juno 60 die niet eens sounds bieden die zogezegd onevenaarbaar zijn op digitale synths. Get a life...please get a life. Nee, er is geen vintage meer te vinden aan aanvaardbare prijzen. En wiens schuld is dat ? Gearfuckers die elkaar opgeilen en slimmerikken dat daar dik geld aan willen verdien. Die laatste begrijp ik dan nog eerder. Anders heb ik nog wel een MT32 voor €1795.

Allereerst kun je een oude Porsche 356 Speedster niet vergelijken met een nieuwe als bijvoorbeeld een Porsche GT4, natuurlijk rijd de laatste beter en heeft meer vermogen, dit komt omdat de techniek in de loop der jaren niet stil heeft gestaan (dit geldt natuurlijk niet alleen voor de Porsche).
Mensen die toch voor de oude gaan doen dit om de beleving en mischien ook als investering gezien de zeldzaamheid ervan maar zeker niet om de sensationele rijervaring.
Zo anders is het met vintage synths, dus jouw vergelijking met auto's raakt kant nog wal.
Sommige analoge synths hebben een bepaalde tone die niet is te evenaren met een moderne variant ook al kan die veel meer, de ene analoog is goed in het laag en de andere weer in het hoog, etc.
Wat betreft de MT-32, die kun je nog zolang bewaren als je wilt, er zal zelfs over 1795 jaar nog niemand zijn die dat (on)ding voor 50 euro wil kopen.
 
Ik heb niet veel ouwe brol, wel een beetje, t maakt toevallig precies die sound die ik zoek en die ik op geen enkele andere manier voor elkaar krijg. En de flow natuurlijk, die past heel goed bij een oude brol als ik.

Ik heb meerdere moderne synths gehad, ik vind er weinig aan.

:okdan::okdan: helemaal mee eens.
 
Oude synths neuken je helemaal de moeder. Zelfs een dx7 bass. Je hebt gewoon mensen die in de know zijn en mensen die dat niet zijn. En ik wil best de proef op de som nemen door tracks te vergelijken op een goed geluid systeem. En dan niet zeuren als je vullingen je bek uit stuiteren van de dikke bassen.

En heerlijk die fase onreine analoge synths sounds. Als een sensuele vrouw die lichaam heel zachtjes aflikt. Zo klinkt en fysieke voel je dat.

Maar nu aan het werk. Genoeg gegeild. :D
 
Laatst gewijzigd:
Oude synths neuken je helemaal de moeder. Zelfs een dx7 bass. Je hebt gewoon mensen die in de know zijn en mensen die dat niet zijn. En ik wil best de proef op de som nemen door tracks te vergelijken op een goed geluid systeem. En dan niet zeuren als je vullingen je bek uit stuiteren van de dikke bassen.

En heerlijk die fase onreine analoge synths sounds. Als een sensuele vrouw die lichaam heel zachtjes aflikt. Zo klinkt en fysieke voel je dat.

Maar nu aan het werk. Genoeg gegeild. :D

Vettige das!
 
Ben ik de enige die dit een knetter irritante thread vindt, maar het toch niet kan laten om lezen en te reageren?
Tering komt echt vanuit m'n tenen hoe irritant. Ik ben officieel ook een zure Synthforummer geworden denk ik.
Die post van Madr is wel geil trouwens. Ben er zo juist al dente van geworden.
 
Allereerst kun je een oude Porsche 356 Speedster niet vergelijken met een nieuwe als bijvoorbeeld een Porsche GT4, natuurlijk rijd de laatste beter en heeft meer vermogen...n.

Smaken verschillen duidelijk. 356 anytime tov de GT4 356: rijplezier bij 40 km/u - GT4: verveling alom totdat je je rijbewijs riskeert. Zwijgen we nog over de geweldige look - rij maar eens rustig voorbij een massa mensen met een 356 en daarna met een gt4 - kijken wie 't meest aandacht krijgt.

Net zoals met oude gear: die nieuwe roland dingen wil ik nog niet gratis in mijn huis. Spuuglelijk. Mogen ze al klinken zoals ze willen.
Je Opel rijdt toch ook lekkerder dan zo'n gesloten Porsche? Niet - o ja dat is hier een synth forum zeker. Er is meer dan prestaties: looks, beleving, rij en speelplezier.

groetjes van een opgegeilde gearsnob :biertje:
Is je V synth al verkocht? Spijtig dat 't geen juno 60 was hé. Ging vlotter. Naah, just teasin' - ik heb je al ontmoet, je bent een gezellig man.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top