Waar tegenwoordig betaalbare vintage gear?

325iaddict

De baardstaart
Lid sinds
9 november 2017
Berichten
61
Locatie
Amstelveen
Ja, de vlam sloeg in de pan toen ik een video op YouTube zag van "Synthmania" getiteld "Italy, 1984". Deze video werkte zeer verhelderend, wat hij waaruit toverde. "Allemaal ouwe eighties meuk, wat kan dat nou helemaal kosten?? DAT wil ik zelf ook wel eens proberen!" dacht ik bij mezelf... nou, DREAM ON Timmo!! Bij het zien van de prijs van het eerste apparaat dat ik opzocht (de bekende 808 ) schrok ik mij he-le-maal LAM.... tweede was de Juno-60, toen had ik echt even vlugzout nodig om weer bij te komen....

Nou hoop ik dat er hier mensen zitten die wel een beetje hun ANDERE wegen dan ebay en Marktplaats kennen om - desnoods defecte - vintage spullen als die, die in deze video voorkomen, te scoren... ik ben van huis uit een goede elektronicus die zo'n beetje elk analoog apparaat weer heel krijgt, dus defecten geen bezwaar!

Nou.... wie is de eerste die mij een defecte 808, Juno-60, Simmons SDS-V of andere in die video voorkomende gear bezorgt... voor 100 Euro per stuk :dubbel: ??
 
Ik zou kringloopwinkels proberen...Ik heb in onze lokale kringloop een tr-808 voor €15,0 op de kop getikt... ding moest wel flink schoongemaakt worden. Later heb ik daar ook nog eens een oude minimoog voor €20,- gescoord en een solina string ensemble voor €45,-. Die laatste kraakte wel als je aan de knopjes zat en er zaten stickers op dus dat was flink balen...
 
Ik wil,je die dingen wel bezorgen aan 100 euro per stuk mijn uurloon tijdens de zoektocht en ophalen enz is 1000 euro per uur.
 
De overlap tussen de spullen die nog betaalbaar zijn (goede prijs / kwaliteit) en de spullen die ik al heb kan ik je wel geven:

* Minder populaire grotere DX synthesizers zoals de DX27
* Ensoniq ESQ-1
* Korg MS-10 en MS-20
* En vooruit, ondanks dat ik er niet (weer) een gevonden heb: een Casio CZ-2000 of 3000

Ik zou dat aanvullen met een Boss analoog drummertje of een TR-606 remake en een SH-101 remake en gewoon een berg samples en VSTi's. Betaalbare analoge polyfone bakken zijn lastig, ik bedoel een Poly 800 is niet zo gek duur volgens mij maar waarom zou je dan niet voor Synth1 of een moderne analoge poly gaan? Analoog is geen garantie voor een wilde sound....soms klinkt een VSTi echt beter.....
 
Ik zou kringloopwinkels proberen...Ik heb in onze lokale kringloop een tr-808 voor €15,0 op de kop getikt... ding moest wel flink schoongemaakt worden. Later heb ik daar ook nog eens een oude minimoog voor €20,- gescoord en een solina string ensemble voor €45,-. Die laatste kraakte wel als je aan de knopjes zat en er zaten stickers op dus dat was flink balen...

Ehm? Vond je toevallig ook nog een cs-80 bij het grof vuil van de buren laatst?
 
@ 325addict: doe niet moeilijk, koop gewoon de Behringer-lijn op. De tijden dat je vintage monosynths voor 50 euro en polysynths voor 100 euro kon oppikken van MP is zijn 15 a 20 jaar geleden - gaan ook niet meer terugkomen.
 
Ehm? Vond je toevallig ook nog een cs-80 bij het grof vuil van de buren laatst?
nee, maar m'n broertje heeft een keer een afgeragde cs-30 gered bij de vuilstort! ding zag er niet uit en uiteindelijk was ie nog iets van 80 euro kwijt aan reparatiekosten!
 
Rommelmarkt of kringloopwinkels. Vorig jaar nog een jupiter 6 gekocht voor 75 euro. 3 jaar geleden ooit nog eens op een rommelmarkt een oude fairlight cmi (mintstaat) gevonden, die vrouw wilde er 50 euro voor hebben!!
 
Welk synthhatend dorp kom jij uit dan? :dubbel:
haha, ik plaag jullie maar. Ik drijf de spot met mensen die altijd zulke berichten plaatsen. Ik geloof het sws nooit. Ik kom ook wel eens een synth tegen in een kringloop maar die vragen altijd de hoofdprijs. Tegenwoordig hebben zij ook gewoon internet
 
Tsja, onwaarschijnlijk is niet onmogelijk he.

Mijn beste deals vroeger waren een yamaha cs-10 voor 50,- via een briefje bij de supermarkt (check sindsdien toch altijd even de advertenties op het bord) en een gave juno-6 voor 175,-. Kennis vond ooit een yamaha cs-01 (stiekem ook best leuk) bij de kringloop voor een tientje.

Tegenwoordig zul je voor echte bargains het toch echt in de Behringer lijn moeten zoeken.
 
Iedereen heeft wel eens geluk toch? Heb ook wel eens iets voor onder de marktwaarde gekocht hoor :-) Mooie deal voor die juno-6!
 
Heb lang geleden een hele nette Juno 6 laten liggen die was 50 of 100 euro. Had al een Juno 60 en die Juno 6 had geen dbc aansluiting. twijfelde wel. Kocht wel een keer een Arp Prosolist met glazen bladmuziekhouder org schema en handleiding 10 euro. Ding was als nieuw
 
De overlap tussen de spullen die nog betaalbaar zijn (goede prijs / kwaliteit) en de spullen die ik al heb kan ik je wel geven:


* Korg MS-10 en MS-20
De ms10 gaat al dik richting 600 + en de ms20 (mkI) onder de 1200 moet ik echt tegenkomen.
Ik zou eerder schrijven: de alpha juno en de yamaha cs reeks. Maar voor minder dan pakweg 200 euro ga je jezelf moeten blij maken met arturia vrees ik.
 
Als ik zie wat zelfs een DX7 (200.000 van gemaakt?) tegenwoordig moet kosten, dan is het wel pittig om in de oude bakken hobby in te stappen.
 
Wees slim en koop alle digitale synths uit de 80's/90's op voor een appel en een ei. Je gelooft het niet, maar ook die worden een dikke vette hype.
Straks maakt Synthmania een video Deutschland 1989 met allemaal Kawai's K1, K4 een D70, een U20 en dat soort bakken. Je kent ze wel, zwart, klein schermpje, enkele rijtjes met drukknoppen en hooguit 3 sliders. Lekker overzichtelijk en esthetisch verantwoord in de gevaccineerde roaring & cleansing 20's
;)
 
De ms10 gaat al dik richting 600 + en de ms20 (mkI) onder de 1200 moet ik echt tegenkomen.
Ik zou eerder schrijven: de alpha juno en de yamaha cs reeks. Maar voor minder dan pakweg 200 euro ga je jezelf moeten blij maken met arturia vrees ik.

Ja als het echt voor 200 euro moet dan houdt het op. Maar ik vind de MS-10 en MS-20 qua prijs wat laag gewaardeerd voor wat je krijgt. Een MS-20, welke editie dan ook, hoort in iedere studio thuis en een MS-10 is met zijn volle PWM en filter ook een prima alternatief voor single oscillator Rolandjes. De Yamaha CS reeks is wel leuk maar heeft niet de BWAAAP van een MS-10 en ook niet de filters en freakmogelijkheden van de (verder met dunne oscillatoren uitgeruste) MS-20.
 
ik zou die bmw 325i verkopen, direct paar 1000 euro en instappen maar :)
Bakken zonder hands on gaan me niet kunnen overtuigen.
mijn ms10 staat nog steeds bij de hersteller, ik heb 'm amper aan gehad, kan me er niet over uitspreken of ie zo wauw is (hopelijk wel)
 
Back
Top