DMX of DX-Stretch

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.899
Locatie
Utrecht, NL
Ik heb me laten vertellen dat een Oberheim DX beter klinkt dan een DMX.
je hebt wat minder geluiden maar met de Stretch-uitbreiding zou dat weer opgeheven zijn. de Cymbals en Rides schijnen stukken beter te klinken, gemak van MIDI, om te pitchen hoef je de kast niet open te maken en het bereik van de pitch zou groter zijn dan van de DMX. Nadeel... hij is wat aan de brede kant.

Ik zou mijn DMX niet graag van de hand doen maar zou ik daar anders over gaan denken als ik een DX-Stretch zou hebben?

Graag jullie reakties, wat zou je liever hebben, een DMX of een DX-Stretch... of zou je ze beiden houden.
 
Laatst gewijzigd:
Ok, hier even wat feitjes over de DX, de Stretch en de DMX:

- Er bestaan 2 versies van de DX, namelijk de DX en de DXa. De DXa heeft,in tegenstelling tot de DX, standaard MIDI (In/Out) ingebouwd. Het is aan de voorkant niet direkt te zien of je te maken hebt met een DX of een DXa. Als er MIDI-aansluitingen op de achterkant zijn te vinden, dan gaat het zeer waarschijnlijk om een DXa.

- Het is niet duidelijk of de DXa via MIDI velocity sensitive is...

- De Stretch is geschikt voor beide versies van de DX.

- De Stretch heeft een MIDI Out. De Stretch kan alleen MIDI Clock berichten verzenden, waarmee externe MIDI apparatuur gesynced kan worden.

- De EPROMs met geluiden van de DX zijn groter dan die van de DMX en mede daardoor klinkt de DX beter dan de DMX.

Mijn conclusie: als de DXa MIDI velocity aankan, zou ik voor een DXa-Stretch gaan (MIDI, klinkt beter, groter tune bereik). 8)
 
Back
Top