Jupiter 6: patch sheets of patch parameters

Nailinton

Stamgast
Lid sinds
18 Maart 2010
Berichten
168
Hoi allen,

Heb een Jupiter 6 waarbij het niet mogelijk is de Roland factory patches in te laden.

Bijgevolg moet ik "from scratch" aan de slag om het potentieel van dit toestel te leren kennen.
Ben eerder een beginner op het gebeid van substractive synthesis, en - toegegeven- de bijzonder uitgebreide modulatie mogelijkheden e.d. maken het lastig voor me om een bevredigend resultaat te bekomen.

Daarom mijn vraag: heeft er iemand weet van patch sheets voor de Jupiter 6 (die grafisch weergeven wat de instellingen zijn voor bv de factory patches)? Of is er een andere manier om de instellingen te weten te komen? Bv via Jupiter vst's die de instellingen grafisch weergeven?

Alvast bedankt voor de inspiratie!

Groeten,

Hans.
 
Als ik de hoofdtelefoon aansluiting van mijn mixer aansluit op de Tape - Load ingang van de jupiter6 en het volume van de Hoofdtelefoon in de buurt van max. (80-95%) draai dan lukt het.
het kanaal waarop ik de patches- sample afspeel staat ook heel erg hard, zo hard dat ik het niet over een koptelefoon durf te spelen want ik denk dat die stuk gaat.

succes!
 
Even een kleine opmerking. Ik neem aan dat je geen Europa uitbreiding heb op je Jup6, en dat je daardoor geen sysex kan sturen.

Als dat wel zo is, moet je even sleutelen met het MIDI kanaal waar je de sysex naar toe stuurt. Op mijn Jup6 staat deze (toevallig?) op MIDI kanaal 11, standaard sturen de Sysex en LIB programma's alles naar kanaal 1.
 
Dat laden via de TAPE ingang levert bij veel instrumenten problemen op.
De amplitude komt vaak erg nauw.
Wat ik doe is met Audacity de file afspelen op 0 dB en het output volume van de geluidskaart op maximaal om te beginnen. Werkt dat niet, dan verlaag ik steeds met een stapje totdat het goed 'gepakt' wordt.
Een fout die ik meer dan eens gemaakt had, was dat er nog 'verbeter' instellingen actief waren zoals Loudness en EQ. Die moeten natuurlijk allemaal uit.
 
Back
Top