Tape recorder is dat beter voor geluid kwaliteit ?

Met veel geluk op een heel zeldzame tweede oranje Teac spoel gevallen:

attachment.php
 

Attachments

  • Tascam 42B-01.jpg
    Tascam 42B-01.jpg
    34,6 KB · Bekeken: 170
Als ie klinkt zoals ie eruit ziet heb je een mooie vondst te pakken :okdan:
 
Akai GX-636 in het zwart en zilver
 

Attachments

  • Akai GX-636Z-01.jpg
    Akai GX-636Z-01.jpg
    30 KB · Bekeken: 158
  • Akai GX-636B-02.jpg
    Akai GX-636B-02.jpg
    36 KB · Bekeken: 160
ik heb een Handsome audio Zulu

for the bread-needing saturation compression non-linear
freq characteristic vintage warm tapesound

ook leuk!
 
Laatst gewijzigd:
Ik kwam gisteren een leuke video tegen over bandrecorders.. Interessante info!

 
Ja die gozer van Techmoan heeft een aantal leuke clips over allerlei oude hifi en stereo apparatuur
Deze is eigenlijk een soort zijsprong van het tapedeck, ik had 'm nog nooit in het echt gezien;




 
Ik kwam gisteren een leuke video tegen over bandrecorders.. Interessante info!

Niet echt interessant als er foutieve info in staat,wat het geval is:

De RT-909 is autorevers zonder die alu foil,is niet nodig,de Akai's hebben dat wel nodig :stupid
 
Niet echt interessant als er foutieve info in staat,wat het geval is:

De RT-909 is autorevers zonder die alu foil,is niet nodig,de Akai's hebben dat wel nodig :stupid

ik ben er niet in thuis... ik vond het wel interessante info.. over die 4 koppen etc..
 
ik ben er niet in thuis... ik vond het wel interessante info.. over die 4 koppen etc..

ja dat wel.

In ieder geval,een nieuwe vinyl (met die vooropgenomen banden dan) wordt het niet maar ik kan garanderen dat er massaal gekocht worden en de prijzen stijgen terwijl je erbij staat,een Akai nog vrij basic model GX-635 was een maand of 4 terug rond de 650euro,nu gaat die tegen 1000e en + voor een mint.

Vooral de Akai's zijn blijkbaar erg in trek,wat betreft koppen zijn het ook de meest betrouwbare aankopen omdat de koppen niet verslijtbaar zijn.

De Teac X2000R in het zilver is ook plots heel erg hoog omhoog gegaan maar de Teac X serie gebruikt DC motors en die gaan sneller stuk,dus daarom behalve de X-2000R zilver die niet erg in trek zijn of nooit zullen zijn tov de rest.

De B-77 blijft ook steeds stijgen in prijs,veel van gemaakt,simpel en goed gemaakt,veel wisselstukken,dus erg in trek.

De Technics RS-1500/1506 is nu nog goed betaalbaar maar dat gaat niet niet lang meer blijven voelt mijn dikke teen...,ze zijn minder populair ondankts technish goed gemaakt omdat de zwart/grijze kleur ze niet zo eycatching is.

En net zoals met vintage waar er vraag naar is en minder te krijgen is het nu ook met bandrecorders an het opkomen,ik zie steeds meer en meer scam met r2r,erg opletten dus als je een RS-1700 ziet voor 800e dan is dat zeker scam..
 
De RT-909 is autorevers zonder die alu foil,is niet nodig,de Akai's hebben dat wel nodig :stupid

Och, als dat het enige is...

Vraagje, waarvoor dienen die ringen zegmaar voor op de spoelen die zo uitsteken bij die Akai's die je laat zien hier.
 
King of de Akai's


misschien een prachtig modern luxe duur apparaat maar waarom de king van de AKAI's?
dit is toch niet professioneel?

4 track en snelheden 3 3⁄4 en 7 1⁄2 ips

leuk voor tracking maar niet voor mastering

ik zie gigantische prijzen op Ebay en dergelijke,,
er zijn veel goedkopere professionele recorders te koop
 
Back
Top