Roland MKS 70 hoe pg800 activeren?

synthe-sizer

Ingeburgerd
Lid sinds
6 november 2015
Berichten
32
Ik heb een Roland MKS70 met PG800 gekocht van Ebay.
Hij doet het prima. Alleen krijg ik de PG800 niet geactiveerd..... m.a.w. als ik aan de knoppen draai gebeurt er niets. In de manual zie ik nergens een optie om de PG800 te activeren.... wat kan dit zijn?
 
De PG-800 werkt niet als de MKS-70 in Writing mode staat of in Bulk Damp mode. Ik heb geen PG-800, maar waarschijnlijk zit daar een manual button op die je in moet drukken. Hopelijk is het probleem daarmee opgelost?!
 
PG-800 hoef je niet te activeren, gewoon aansluiten (MKS uitzetten!) en hij doet het.
De MKS-70 bestaat uit 2 synths, een A en een B. Als je een geluid selecteer kan je kiezen welke synth je gaat bewerken met de PG.
Dat kies je door de linker en blauwe pijl op het frontpaneel van de MKS, je ziet een klein puntje veranderen bij de twee nummers achter de naam van de sound.
Als je de PG beweegt zie je 1 van die nummers ook knipperen om aan te tonen dat deze veranderd is.
Het kan zijn dat je alleen synth A hoor, maar Synth B aan het editten ben.
 
Marco heeft gelijk. Je kan zien welke je edit, wat ik mij meen te herinneren door een puntje onder 1 van de twee klanken die wordt gebruikt.
 
Ik heb een Roland MKS70 met PG800 gekocht van Ebay.
Hij doet het prima. Alleen krijg ik de PG800 niet geactiveerd..... m.a.w. als ik aan de knoppen draai gebeurt er niets. In de manual zie ik nergens een optie om de PG800 te activeren.... wat kan dit zijn?


Aan de knoppen SCHUIVEN bedoel je toch?
 
Aan de knoppen SCHUIVEN bedoel je toch?

haha ja inderdaad...

Ik weet zeker dat de programmer goed is, heb hem bij iemand anders aan een JX10 geprobeerd. Wat ik ook doe de MKS reageert niet op de programmer.... :?
 
Dan zou ik nu eerst een andere kabel proberen. Misschien kun je die even lenen van iemand?
 
Je moet de MKS-70 in EDIT-mode zetten door de TONE knop in te drukken op de MKS-70... Net even getest op mijn MKS-70. Als je de MKS niet in Edit-mode zet doet de PG800 ook niks.
 
Klopt, je moet de MKS-70 idd in EDIT-mode hebben staan.
 
Stuur een pb,heb zo'n kabel liggen.
 
Nog vergeten.
Als je een multimeter hebt kun je die kabel ook "meten".

Meet de pinnetjes van beide connectors.
 
Heb net de PG800 bij een kennis getest (op een mks70); hier doet hij het gewoon op dus het moet aan de MKS liggen. Misschien toch een instelling of is de input kapot?
 
Via de telefoon instellingen vergelijken?
 
Back
Top