X

Roland MKS 70 hoe pg800 activeren?

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Roland MKS 70 hoe pg800 activeren?

Ik heb een Roland MKS70 met PG800 gekocht van Ebay.
    Hij doet het prima. Alleen krijg ik de PG800 niet geactiveerd..... m.a.w. als ik aan de knoppen draai gebeurt er niets. In de manual zie ik nergens een optie om de PG800 te activeren.... wat kan dit zijn?

Sysex activeren op de MKS70?
    ---FOURIER---

Ik geef les in:
    Logic Pro X
    Ableton Live
    Max MSP
    Max For Live
    Sibelius - Dorico
    Klanksynthese
    Eurorack & Synths programmeren
    Compositie & Productie

Interesse??? Check mijn website voor meer info!

Comment

Originally posted by fourier View Post
      Sysex activeren op de MKS70?
      Het werkte zonet even, daarna opnieuw opgestart en nu doet hij het weer niet.... waar vind ik de sysex functie eigenlijk ?

Comment

Ik heb geen MKS70 maar volgens mij moet je dat ergens in het menu moeten vinden. Anders even in de handleiding kijken. Misschien moet je memory protect ook uit zetten maar zoals gezegd...ik heb geen MKS70

Misschien kun je hier wat info vinden: http://super-jx.com

Iig succes er mee
        ---FOURIER---

Ik geef les in:
        Logic Pro X
        Ableton Live
        Max MSP
        Max For Live
        Sibelius - Dorico
        Klanksynthese
        Eurorack & Synths programmeren
        Compositie & Productie

Interesse??? Check mijn website voor meer info!

Comment

De PG-800 werkt niet als de MKS-70 in Writing mode staat of in Bulk Damp mode. Ik heb geen PG-800, maar waarschijnlijk zit daar een manual button op die je in moet drukken. Hopelijk is het probleem daarmee opgelost?!
          "If it's planned, it's boring."
          -- Freddie Mercury --

"I don’t care what you think of me. I don’t think of you at all."
          -- Coco Chanel --

Comment

PG-800 hoef je niet te activeren, gewoon aansluiten (MKS uitzetten!) en hij doet het.
            De MKS-70 bestaat uit 2 synths, een A en een B. Als je een geluid selecteer kan je kiezen welke synth je gaat bewerken met de PG.
            Dat kies je door de linker en blauwe pijl op het frontpaneel van de MKS, je ziet een klein puntje veranderen bij de twee nummers achter de naam van de sound.
            Als je de PG beweegt zie je 1 van die nummers ook knipperen om aan te tonen dat deze veranderd is.
            Het kan zijn dat je alleen synth A hoor, maar Synth B aan het editten ben.
            Synths: Voyager LPhatty SUB37 MS20(3x) Stage88 Stage2-SW73 Sledge MLogue ProLogue Kronos MotifXS7 MINIlogue FantomG7 Prophet6 Jupiter6 OB6 Prophet6 SK30 Andromeda JD800 D50 Trinity Wavestation M1 DX7II NordWave DW8000 Poly800 PC361 R3 Mopho Mophox4 E4k SE1X S5000 S6000 S760 S330 Virus-TI WaveXT MicroQ VirusR Supernova JV2080 XV5080 Nordrack MKS70 MRrack U220 D550
            FX: L480+LARC RED3 Summit ISA828 Eventide's TC's etc
            Audio: BM6 MC15 Ghost32 D8b o1v 30xMic's
            CPU: Aurora16 Nuendo Cubase Logic etc

Comment

Marco heeft gelijk. Je kan zien welke je edit, wat ik mij meen te herinneren door een puntje onder 1 van de twee klanken die wordt gebruikt.
              Ich liebe Falco.

Comment

Originally posted by synthe-sizer View Post
                Ik heb een Roland MKS70 met PG800 gekocht van Ebay.
                Hij doet het prima. Alleen krijg ik de PG800 niet geactiveerd..... m.a.w. als ik aan de knoppen draai gebeurt er niets. In de manual zie ik nergens een optie om de PG800 te activeren.... wat kan dit zijn?

Aan de knoppen SCHUIVEN bedoel je toch?

Comment

Originally posted by DigiLoog View Post
                  Aan de knoppen SCHUIVEN bedoel je toch?
                  haha ja inderdaad...

Ik weet zeker dat de programmer goed is, heb hem bij iemand anders aan een JX10 geprobeerd. Wat ik ook doe de MKS reageert niet op de programmer....

Comment

Dan zou ik nu eerst een andere kabel proberen. Misschien kun je die even lenen van iemand?
                    -- Freddie Mercury --

-- Coco Chanel --

Comment

Je moet de MKS-70 in EDIT-mode zetten door de TONE knop in te drukken op de MKS-70... Net even getest op mijn MKS-70. Als je de MKS niet in Edit-mode zet doet de PG800 ook niks.
                      Ach,... ik ben gewoon lekker bezig...

Comment

Klopt, je moet de MKS-70 idd in EDIT-mode hebben staan.
                        -- Freddie Mercury --

-- Coco Chanel --

Comment

Ff een kabeltje lenen is lastig. Is een 6 of 8 pin DIN, geen 5-pins.

Comment

Een nieuwe bestellen is denk ik ook niet mogelijk.

Comment

Stuur een pb,heb zo'n kabel liggen.

Comment

Nog vergeten.
                                Als je een multimeter hebt kun je die kabel ook "meten".

Meet de pinnetjes van beide connectors.

Comment

Heb net de PG800 bij een kennis getest (op een mks70); hier doet hij het gewoon op dus het moet aan de MKS liggen. Misschien toch een instelling of is de input kapot?

Comment

Via de telefoon instellingen vergelijken?
                                    3630 Compressor|Arion SOD-1|Tube MP|DT 770 Pro|DS1|GX700|ME-50|GT-6|FX57|Xboard25|Small Clone, Small Stone, Big Muff, Electric Mistress Deluxe|M8U|Compounder|UE400|Rokit RP-5|MPX1|JH-1 Jackhammer|MOTU 1224|Impact LX61|NYS-SPP-L1|Central Station|MWR-01 MetalWorker|Cubase Pro|Soft synths|Voiceworks|TH MPS

Comment

Originally posted by DigiLoog View Post
                                      Een nieuwe bestellen is denk ik ook niet mogelijk.
                                      Jij bent ook zo'n fatalist. http://www.adapterwelt.net/epages/61...5&Locale=de_AT bijvoorbeeld. En dan ben ik 1500 km van mijn MKS70 + PG800

Comment

Working...
                                      X