Roland MKS50 noisy Chorus?

synthpc

Stamgast
Lid sinds
10 december 2012
Berichten
222
Ik kan een Roland MKS50 kopen via werk maar diegene zegt dat ik er rekening mee moet houden dat de chorus een beetje noisy is op sommige patches. Is dit normaal of een bekende kwaal? Doen of niet? Thnks
 
hij wil er 375 euro voor.... is het een dure grap om het te laten repareren?
En, is dit netzoals bij de juno 106 een probleem dat na verloop van tijd bij alle MKS50 apparaten optreed?=(
 
Niet te repareren. De ruis zit alleen op de patches met chorus, vaak alleen op een van de kanalen. Dus om geen of ruis te hebben moet je mono opnemen (waarom ook niet) of chorus uit een fx doos of plug in. Kosten die dingen nu al 375? Volgens mijn kun je een Alpha Juno 2 voor minder scoren, weet niet of die geen issues met chorus heeft.
 
Chips zijn te vervangen, helaas nauwelijks nog te vinden. Die op ebay zijn meestal fake. Mijn mks heeft er ook last van. Externe chorus is de oplossing.
 
Ik heb twee MKS-50's gehad. Samen naar de dokter geweest en chips uitgewisseld. Maakte allemaal niet uit. Conclusie van dokter Twiki: interferentie vanuit voedingslijn (overspraak?), oorzaak niet te vinden.
 
Ik kan een Roland MKS50 kopen via werk maar diegene zegt dat ik er rekening mee moet houden dat de chorus een beetje noisy is op sommige patches. Is dit normaal of een bekende kwaal? Doen of niet? Thnks

Ja de mijne heeft het ook. Ach, je went eraan. Tis en soort golvend elektrisch geluidje dat je vooral hoort bij een langzaam verloop. Bij veel instellingen/patches hoor je het book bijna niet hoor.
 
Ja de mijne heeft het ook. Ach, je went eraan. Tis en soort golvend elektrisch geluidje dat je vooral hoort bij een langzaam verloop. Bij veel instellingen/patches hoor je het book bijna niet hoor.

Het is dat ik niet veel ruimte heb. Als een Juno2 betrouwbaarder is dan heb ik liever deze :D maar de mks50 is weer mooi compact wel met k*t ruis ;{
 
Misschien valt het wel mee hoor. Het ruis nivo tussen mijn MKS'en was verschillend. En nogmaals, ook prima bruikbaar als mono synth. Je krijgt alleen 'stereo' beeld als je de chorus gebruikt. Je kunt niet een signaal pannen of pingpongen van links en rechts bijvoorbeeld.
 
Hij zegt dat hij proffesioneel geserviced is en een socket heeft om de chip te switchen. Hij werkt en klinkt fantastisch volgens hem. Maar het circuit is een beetje noisy als de chorus helemaal open staat in bass presets met de filter dicht. Hij heeft nooit een andere mks50 gehad dus heeft geen referentie over wat normaal is of niet. Hij gaat me een audio opname sturen....
 
Tsja, als het filter toch dicht staat kun je met wat eq die ruis ook wel onderdrukken. Of wil je tracks met alleen maar bass maken? Chorus op een doffe bass kun je met een plug in ook nog wel meegeven, dat komt dan ook niet zo krap. Ben benieuwd naar de opname van de verkoper. Vraag anders ook een opname van een melodielijntje met driekhoeksgolfvorm met wat chorus er op (geen superzaag)
 
hij wil er 375 euro voor.... is het een dure grap om het te laten repareren?
En, is dit netzoals bij de juno 106 een probleem dat na verloop van tijd bij alle MKS50 apparaten optreed?=(

De ruis zit volgens mij op alle Juno's. Ik kan het me wel herinneren van de MKS-50 en de Juno 1. Mensen met smetvrees gebruiken een losse chorus, ik weet dat wel meer mensen die hardcore maakten gewoon een digitaal chorus er achter hingen. Persoonlijk vond ik het een mooi effect en gebruikte ik hem wel met dat chorus.

Ik zou trouwens geen 375 euro voor zo'n ding betalen tenzij er een MPG bij zit. Eerder 175 euro. Lekkere collega! 8o)
 
Het is dat ik niet veel ruimte heb. Als een Juno2 betrouwbaarder is dan heb ik liever deze :D maar de mks50 is weer mooi compact wel met k*t ruis ;{

't is niet echt ruis, dat over je hele geluid zit, het is meer een soort flanger achtig" effectje" dat je in een golf beweging terug hoort komen. Tis vrij zacht en iemand die niet op de hoogte is hoort het waarschijnlijk niet eens. En het is alleen als de chorus aan staat natuurlijk.
 
Een MKS-50 in goede staat is voor wat ik zie, aardig omhoog gegaan in prijs de laatste paar jaar. 300, 350 euro hier op het forum en nog fors hoger op marktpaats e.d..
Ik zou wel collega-korting vragen en daarna nog es over die ruis beginnen ;)
 
Rare prijzen hoor. Ik zou zelfs bij ruimtegebrek voor een Juno-1 gaan. Dat patch en tone systeem is gewoon te debiel voor woorden en dan nog die fuck toetsjes in plaats van een noeste alpha dial.
 
Voor de stats: Ik heb een half jaar geleden een mks50 gekocht voor 350,- met goede werkende chorus.
 
Back
Top