Vreemd probleem met Juno 6: Is er een Juno dokter in de zaal?

cmdz

Ouwe rot
Lid sinds
22 februari 2016
Berichten
529
Hey allemaal!

Ik heb sinds kort een Juno 6 met de tubbutec mod (https://tubbutec.de/juno-66/).

Tijdens een poging om de main theme/soundtrack van de serie 'stranger things' te reproduceren viel me gisteren iets heel vreemds op.

Bij het programmeren van een arp met de noten (C-E-G-B-C) in up/down mode valt op dat de 'B' op de terugweg overgeslagen wordt (en daarna ook op de heenweg). Als ik noten kies waar een hele noot tussen zit (bv C-E-G-C-E) gaat het wel goed. In andere toonsoorten lijkt ditzelfde probleem voor te komen als er tussen de 4e en 5e toon maar een halve noot zit.

Gek genoeg vindt dit probleem niet plaats als er een andere arp mode (bv up, of alleen down) wordt gekozen.

Beetje gek/wazig verhaal misschien, kan iemand dit plaatsen? is het een hardware probleem?

Dank voor het meedenken!
 
Lijkt me iets softwarematigs, iets met de instelling van de Tubbutec. Die vervangt de originele arpeggiator namelijk met een zobenoemde "Powerarp", een uitgebreidere arp met simpele sequencerfuncties
Powerarp: A powerful sequencer that includes breaks and note lengths and can be triggered by the arp clock, trigger, midi clock or midi trigger. Features various direction, transpose and random modes
De kans is groot dat hier iets verkeerd staat ingesteld. Ik raad aan de Tubbutec te resetten:

Stap 1)
Enter and exit the config menu
To enter the config menu without having any key pressed on the keyboard,
press the KEY TRANSPOSE button until its led starts blinking. To exit
the config menu press it again.

Stap 2)
Factory reset
To perform a factory reset press the highest note on the keyboard (C5).
It will take a couple of seconds to complete. When the HOLD led starts
blinking again, factory reset is finished.

(zie user manual. https://tubbutec.de/files/Juno-66-User-Manual-1.25.pdf)
 
Hey allemaal!

Ik heb sinds kort een Juno 6 met de tubbutec mod

Heb je deze in Anzegem België gekocht?
Zo ja, deze had/heeft nog meer problemen (filter) zo heeft mij de eigenaar zelf verteld aangezien ik ook interesse had.
Die Tubbutec midinterface is sowieso een onding, kan inderdaad complicaties geven!
 
Ik had een van de eerste tubbutecs voor de juno (serienummer 6 ofzo). na een tijdje kreeg deze problemen en hebben ze hem moeten herstellen. was wel beperkt tot de eerste 10 ofzo die op de markt waren.

idd eens een reset doen, er staat vast iets mis.


Die Tubbutec midinterface is sowieso een onding, kan inderdaad complicaties geven!
vertel?
 
GOOGLE is your friend :eureka:

met welke zoektermen mag dat dan wel zijn?

het enige "probleem" dat ik meteen vind is een crosspost van topicstarter op gearslutz met 0 replies. verder ook nog wat issues met de minerva kit, maar das iets anders
 
Lekker laf dit inderdaad, zo maak je de wereld wel een mooiere plek

Reageer eens normaal joh, moet ik mij verantwoorden waar ik iets gelezen heb :?
Dat was ergens op een buitenlands forum waar meerdere klachten over de Tubbutec waren, kan je niet zo 1,2,3 vertellen waar dat nou precies was, kwam ik ook bij toeval tegen.
En als jij denkt dat ik dit verhaal uit mijn DIKKE duim zuig dan moet jij dat weten, interesseert me ook geen moer.
 
Reageer eens normaal joh, moet ik mij verantwoorden waar ik iets gelezen heb :?
Dat was ergens op een buitenlands forum waar meerdere klachten over de Tubbutec waren, kan je niet zo 1,2,3 vertellen waar dat nou precies was, kwam ik ook bij toeval tegen.
En als jij denkt dat ik dit verhaal uit mijn DIKKE duim zuig dan moet jij dat weten, interesseert me ook geen moer.

facepalm.jpg~c200
 
Bericht door een moderator:
Dit is natuurlijk geen sfeer om naar huis te schrijven.
Als je je persoonlijk aangevallen voelt doe je een melding via de report knop rechtsonder of je vecht het uit via PB maar op deze manier in een thread ageren valt wat mij betreft in de categorie "vervuiling".
 
Gaat het lekker kids? :D

En waar is TS? Update nadat je met tubtec heb gesproken?
 
Back
Top