SH-2 VCO Sync of Hard sync mod

Kekke466

Old New Wave
Lid sinds
28 september 2006
Berichten
198
Een vraagje over de SH-2, is er hier iemand die de VCO Sync ofwel ook de Hard sync mod succesvol heeft uitgevoerd?

Ik heb uit de diepten van internet dit kunnen vinden van de mail lijst van Florian Anwander

Regarding the Sync: it is a dead simple modification, to add sync that
can be switched on the with the “Bend to VCO2only” switch (one FET
tranny, one resistor, one diode).


For Hardsync:
On the VCO-board (left hand main board) double the circuit around Q30,
R176 and D14. Connect D14 via the unused part(*) of the Bender-to-VCO1 switch to pin1 of IC14.
Unused contacts that are connected to ground at the switch should be cut.


Wat ik dus niet begrijp aan deze halve gare uitleg is het verdubbelen van het circuit rond transistor Q30. Bedoelt hij dat ik een nieuw circuit met FET, diode en weerstand op dezelfde plaatsen dien te bouwen bij die Q30 transistor en dit zo naar IC14 (VCO-2) pin 1 mag leggen?

Kan het niet dat ik gewoon de puls na D14 -> schakelaar -> aan IC14 pin 1 mag leggen?


Ik heb het schema uit de service manual er even bijgevoegd.

https://postimg.org/image/fnaoysex5/
 
Is inderdaad een raar verhaal. Je hoeft zeker niet het hele circuit opnieuw te maken om hard sync te implementeren. Ik zou beginnen met een diode van IC14 pin1 naar de gate van Q30. Hiermee zou je hard sync moeten krijgen.

Verdere type: zoek op google naar schakelingen die hard sync mods in bouwen. hard sync is door de bank genomen altijd hetzelfde dus zullen de mods vergelijkbaar zijn...
 
Ik heb net een draad gelegd van de kathode van D14 naar pin 1 van IC14 en dit geeft sync maar werkt alleen als beide octaaf knoppen op dezelfde waarde staan. Volgens mij is dit toch niet helemaal goed qua puls reset, als ik dit filmpje zie https://www.youtube.com/watch?v=ZeyORHvfXik merk ik dat ik toch niet hetzelfde resultaat heb. Heb de scoop er nog niet aangelegd.

Ga eens proberen met die diode en op gate van Q30, heiko. Bedankt om mee te denken.
 
Back
Top