Sloop jupiter 8

Anatal

www.anatal.io
Lid sinds
23 november 2014
Berichten
416
Locatie
Op de boot
Heeft iemand een idee of ervaring wat een jupiter 8 in losse onderdelen kan opbrengen. Ik zit ernstig te twijfelen waar ik goed aan doe. Gevoelsmatig wil ik de synthesizer graag houden maar de praktijk is dat ik er alleen maar mee loop te slepen en hij doet het ook nog eens niet. Echt vrolijk wordt ik er zodoende niet van. Ik kan niet eens een reperateur vinden die tijd heeft.

Wat is wijsheid?
 
Er zal heus wel een reparateur zijn die tijd heeft, maar misschien moet je eerst wachten voor hij kan beginnen.
Als je er nu ook al tijden niks mee kan, dan moet dat wachten ook niet een probleem hoeven zijn.

Ik zou hem niet slopen, en anders aan mij verkopen. :-)
 
Ik heb goeie ervaringen met Mark Cox als reparateur. Hij heeft veel ervaring met JP8's, maar hij is ook behoorlijk druk.

Misschien is het een idee om em eerst te laten onderzoeken door hem en zo een beraming te maken wat er mis is en wat het ongeveer gaat kosten om hem weer volledig operatief te krijgen, dan is het stukken makkelijker om er een prijs aan te geven en voor jou de overweging of je m wilt houden makkelijker. :)
 
lijkt me dat er genoeg reparateurs te vinden zijn die dat kunnen .
zou op z'n minst eens een onderzoek laten uitvoeren door een van hen .
bv in siebengewald heer cox....

kan je hem altijd nog slopen ( ik ben wel op zoek naar wat onderdelen voor mijn jp8 dus hou me graag op de hoogte..)
 
Laatst gewijzigd:
het mainboard van een jp-8 brengt ongeveer 450 euro op als hij het doet. maar dat weet je niet . dan waarschijnlijk zoiets als 200 euro aan chips (in 1 aankoop).
 
Beetje apart verhaal,...Ik wil hem wel overnemen hoor?
Ben altijd geïnteresseerd in oude synthesizers.
Of ze het nou doen of niet.
Vind het doodzonde om ze te slopen.
Ik heb hier een stelling vol met oude synths en daar kan best nog wel wat bij ;-)
 
Ik zou hem slopen en een filmpje daarvan hier op SF gooien :beard::dubbel:
 
Beetje apart verhaal,...Ik wil hem wel overnemen hoor?
Ben altijd geïnteresseerd in oude synthesizers.
Of ze het nou doen of niet.
Vind het doodzonde om ze te slopen.
Ik heb hier een stelling vol met oude synths en daar kan best nog wel wat bij ;-)

idem hier..
 
Bedankt voor alle info, ga ik mee aan de slag. Als ik tot sloop over zou gaan dan zou ik de voice boards houden zodat ik de sound nog wel heb. Los van alles is een complete en werkende jp8 een geweldig bezit, daarom heb ik zoveel moeite het los te laten. Als ik er objectief probeer naar te kijken dan heb ik van dat ding eigenlijk alleen maar last, idioot niet?

450 euro zet niet veel zoden aan de dijk. Ik kwam er zojuist op omdat ik net in een andere draad lees dat iemand een buitenkant zoekt. Die zou ik dan kunnen aanbieden, ik heb echt geen idee wat dat zou kunnen opbrengen.

Concreet, een jp8 waarvan het digitale niet meer werkt zonder voice boards, wat zou een gek daarvoor geven?
 
Dude, het is eem Jupiter 8.
Breng dat ding naar een reparateur. Of als je de knaken niet hebt, verkoop 'm aan iemand die daar wel geld in wil stoppen...

Maar slopen.... tsk!
 
10 Dude land ff op aarde ja.
20 Doe ff wat Egres, bob303vs909, Mike Philco, sunny pedaal, MacGyverGear, demian en RSB zeggen.
30 En als je niet wil luisteren doe dan wat ik zeg: goto 20
 
Ik zou wel heel de facade willen, de guts interesseren me helemaal niet (zie andere SF thread over idee om Jup 8 te bouwen met 2 Boutique JP-08 achter de schermen).

Maar eerlijk gezegd zou ik toch ook proberen om hem levend te redden, indien ik U was.
 
Klinkt wel "apart":
Kan wel een los voicebord aan de praat krijgen , maar niet een bezoekje ter orientering aan een reparateur regelen ???
Bijzonder in ieder geval
Wat vond de reparateur er eigenlijk van waar je hem in 2015 ( zie advertentie van toen.. )heen hebt gebracht, heeft hij/ zij iets kunnen constateren wat de oorzaak zou kunnen zijn ?
Nou ja indien nodig, zoals gezegd, gaarne bereid tot hulp/ overneming, pb me maar zonodig
 
Ik ben inmiddels ook verder qua kennis en ervaring. Hoe de voice cards werken heb ik wel door denk ik. Even uit mijn hoofd is het +-15,+-13,+-10 en -5 volt regelen en gaan met die banaan. Ik heb een 32 kanaals dac bord dat ik wil versterken met power transistors. Als iemand een beter idee heeft dan hoor ik dat graag. De overblijvende kanalen kan als cv worden gebruikt op de rest van de 50 pins connector. Het mooie vind ik dat de borden helemaal origineel blijven zo.

Maar het probleem zit in het digitale gedeelte. Wat dat betreft tast ik nog in het duister. De jp ligt nog steeds bij dezelfde reperateur, ik denk niet dat die er nog uit gaat komen. Ik wil hem dit weekend of iig asap ophalen. Als de benodigde kennis ook hier op het forum te verkrijgen is dan wil ik me wel laten aansturen. Ik heb een goedwerkende logic analyzer. Ik krijg er zowaar zin in :P
 
Back
Top