Boss DR 55 din sync mod

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Lid sinds
13 december 2001
Berichten
7.877
Locatie
R'dam
Iemand die daar nog een schema van heeft? Mijn start button is net gefixt maar reperateur kan geen schema's online vinden.

Heel veel dank alvast!
 
Ik clock hem altijd met een standaard clocksignaal via de footswitch input ;) Ik zet hem dan op accent waardoor hij niet de BD, SD of Rimshot overschrijft. Werkt perfect met bijv de trigger out vanuit een 808 of 909 of 606 etc
 
Ik clock hem altijd met een standaard clocksignaal via de footswitch input ;) Ik zet hem dan op accent waardoor hij niet de BD, SD of Rimshot overschrijft. Werkt perfect met bijv de trigger out vanuit een 808 of 909 of 606 etc

Dank! Die kennen we al en kost je je accent als ik het nog goed hebt onthouden. Alleen accent is wel echt nodig voor drumbak vind ik. En volgens mij heb ik het ook geprobeerd en was het bij mij geen succes.
 
Hallo,



Ik heb zelf nooit sync ingebouwd in de DR55, maar er wel info over verzameld.
Voor de zekerheid heb ik alles wat ik heb gebundeld in een zip.
Volgens mij staat de info die je nodig hebt er wel tussen.

Succes

https://dl.dropboxusercontent.com/u/29646487/DR55-triggensync-Modifications.zip

Dank! Dit staat ook nog online en de sync is een soort van vooropzetje volgens mij. Echt een dudielijk schema etc staat er niet bij jammer genoeg.

Zag dat er ook een din sync mod is van circruit benders co uk voor een dr 110. Volgens mij schelen ze niet zoveel en zou je die met een aanpassing ook kunnen gebruiken. Heb hun een FB message gestuurd.
 
heb er hier een van trigger-ingangen voorzien, en een aparte out voor de BD. Na wat testen bleek wel dat er beter een comparator voor de trigger-in kon komen, klonk beter. Die had ik nog liggen als mini-pcb'tje dus effe een kastje gebouwd. Voordeel is dat ik daar ook weer trigger-knoppen op kan zetten! Een volgende ga ik alles inbouwen, en dan ook trigger-outs voor de voices doen. Hoe dan ook, sync-in heb ik nog niet geprobeerd... Maar nu zit er een adapter-input op de plek van de pedaal-input dus ja...

Alles met geswitchede jacks, dus als je niks inplugt doet ie het gewoon zoals het hoort.
 

Attachments

  • 20161015_180450.jpg
    20161015_180450.jpg
    80,5 KB · Bekeken: 123
Laatst gewijzigd:
Nu we toch DR-55 praat hebben hier. hebben jullie nu ook dat de hihat (1/8th) altijd 1 step verschoven is als je op de eerste tel een bassdrum programeerd??
Hij start altijd op step-2 ofzo, heel vaag heb ik het altijd gevonden.

Ik weet dat Elektrovolt dat vroeger ook had met zn DR-55 (staat ergens hier op SF)
maar ook daar kwam nooit een duidelijk antwoord uit.

Ik omzeil dit door altijd eerst een rust te programeren bij de bd/sc/rm/ac en dan loopt wel alles tergelijk
 
Nu we toch DR-55 praat hebben hier. hebben jullie nu ook dat de hihat (1/8th) altijd 1 step verschoven is als je op de eerste tel een bassdrum programeerd??
Hij start altijd op step-2 ofzo, heel vaag heb ik het altijd gevonden.

Ik weet dat Elektrovolt dat vroeger ook had met zn DR-55 (staat ergens hier op SF)
maar ook daar kwam nooit een duidelijk antwoord uit.

Ik omzeil dit door altijd eerst een rust te programeren bij de bd/sc/rm/ac en dan loopt wel alles tergelijk

Ik had er laatst wel een die 'in de war' leek te zijn, dwz, viel niet te programmeren, die deed inderdaad raar met de hihat. Maar van vroegere exemplaren kan ik me dat niet herinneren.
 
Vreemd! Kan ik mij niet herinneren. Kon ook bd op 1 programmeren en dan liep volgens mij alles prima. Maar mijn start/note knop was versleten en die is net gemaakt maar ligt nog bij de reperateur.

Trouwens in sync geeft het problemen bij jou neem ik aan? Of snap ik het niet?

En weet nog steeds niet wat ik verder wil gaan doen met de dr55. Al vind ik dit gewoon geniaal!



En je kan in feit je oude kast helemaal origineel laten. Maar toch neig ik naar de interne sequencer ivm funk en swing.

Een kijken of deze dude ook die kast verkoopt en of ontwerp wil delen. Blijf toch echt fan van deze sound.
 
Klopt, ik had inderdaad zo'n soort probleem. Ik dacht dat er waarschijnlijk een bepaald IC kapot was, maar die kon ik toen nergens kopen. Hij ligt nu ergens in een kist met kabels en andere troep en er missen inmiddels wat knoppen. Misschien leuk om hem ooit eens weer werkend te krijgen maar dat heeft geen haast.
 
Back
Top