Kawai 100p

Chemaghama

Nieuwkomer
Lid sinds
16 oktober 2016
Berichten
1
Hallo,

ik heb onlangs een Kawai 100p synthesizer gered van een gewisse dood op de schroothoop.
Toen ik hem uitprobeerde leken alle functies nog zo goed als perfect te werken. De toetsen zijn wat stroef maar het grootste probleem is dat hij ongelooflijk ontstemd is en niet toonvast. Tijdens het spelen kan hij soms een hele noot verschuiven.

Dus nu mijn vraag: Kan dat nog gefixed worden?

Het is misschien ook goed om erbij te vertellen dat ik een absolute leek ben wat betreft electronica... :D

Gracias!
 
Toetscontacten al schoon gemaakt? Hij heeft volgens mij hetzelfde systeem als bijv. de MS20 / MS10. Even schoonmaken met een wattenstaafje met alcohol kan misschien al helpen.
 
Kawai 100P

Kawai 100P

Hoi,

Leuk toeval. Ik was net op de Teisco Kawai 100 P aan het Googelen omdat me op Youtube pas opgevallen is dat deze synth best wel een goed geluid heeft.

Er waren toen heel wat synths van dit type die bijna perfecte kopieën van elkaar leken. Een meer bekende is de ARP Prosoloist maar vooral de diverse Japanse variaties zijn nauwelijks uit elkaar te houden. De meest voorkomende is de Roland SH 2000, waarvan ik er zelf een bezit. Toch zijn er wel verschillen in de klank. Deze Teisco / Kawai lijkt iets helderder te klinken dan de Roland.

Hoe dan ook. Toffe vondst en kudo's voor het redden.

Wat het op gang helpen betreft: De keyboard contacten schoonmaken zou inderdaad wel eens heel goed kunnen helpen. Ook kan het nodig zijn om de synthesizer opnieuw te kalibreren. Ik weet echter niet of er nog gemakkelijk aan fabrieksinfo te komen is. Anders wordt het een kwestie van uitzoeken / uitproberen maar gelukkig is de opbouw van dit soort synths niet wereldschokkend ingewikkeld.

Ik zal je graag met zo veel mogelijk verdere raad terzijde staan maar als je het zat wordt of er sowieso voor een redelijk prijs van af wilt hou ik me aanbevolen.
 
Back
Top