Oberheim dmx sounds op linndrum eproms

Weet er iemand of het mogelijk is om dmx sounds te branden op linndrum compatibele eproms en deze in de linndrum te gbruiken?...
Even redeneren :
* geheugengrootte moet (minstens) idem zijn (per klank);
* sample-bitrate moet idem zijn (zowel van de opname als in de weergave);
* dynamische bereik best gelijk (10-bit 16-bit of welke het ook is);
Dat is het ongeveer, peins ik...
 
Even redeneren :
* geheugengrootte moet (minstens) idem zijn (per klank);
* sample-bitrate moet idem zijn (zowel van de opname als in de weergave);
* dynamische bereik best gelijk (10-bit 16-bit of welke het ook is);
Dat is het ongeveer, peins ik...


hmmm ok, helaas in mijn technisch vernuft niet zo groot, volgens mij is het mogelijk maar kan er iemand uitsluitsel geven?

:okdan:
 
De DMX gebruikt dezelfde codec als de Linndrum. Je kunt de BIN files van de DMX branden in een Eprom voor de Linndrum uitgaande dat ie past qua omvang.
Als een sound te lang/groot is zou je het eerst kunnen bewerken.

Een combinatie van het programma PROMENADE en een wave editor zoals b.v. AUDACITY werkt prima.

1)Met Promenade kun je BIN files inlezen en naar WAV omzetten en visa versa. Ook kan je een BIN file opsplitsen naar meerdere Eproms. B.v. een BIN file van een 2764 eprom naar 2 x2732.

2) Een lang geluid als BIN inladen in Promenade, wegschrijven als WAV en dan met de wave editor inkorten met een envelope fade out, Saven en binnen halen in Promenade en dan als bin file wegschrijven in een of meerdere 2732 eproms voor de lin.

3) Het leuke van Promenade is dat je ieder geluid als BIN kan wegschrijven voor zowel de DMX of Linndrum als het qua lengte maar past in een of meerdere eproms die voor een 'sound' beschikbaar is/zijn.

Belangrijk is te weten dat bij de Linndrum het nulniveau van een geluid in BIN fromaat vastgelegd is als hexadecimaal: 80. Daarom moeten de evetuele legen ruimte op het einde van de file niet op 00 staan maar op 80.
In geval van een enkele 2732 in b.v de TOM (kent 2 eproms) mag je de tweede erpom niet weglaten maar een dummy in zetten met allemaal '80 bytes'. Doe je dat niet, dan krijg je een flinke tik in je geluid.
Om dit te doen, dient je eprommer de mogelijkhied te hebben tot het bewerken van de file.
Lege bytes staan standaard op FF en dus moeten die dan op 80 gezet worden.
 
Back
Top