juno 106 probleempje

Riky-D

No need 4 drummers.
Lid sinds
20 januari 2009
Berichten
1.086
Ik hoor soms een soort van bassige plop wanneer ik een niet bepaalde noot speel.
Heb even de voice chip test gedaan en hij blijkt dit enkel te doen bij voice chip 1.

De voice chip werkt dus nog wel maar geeft dus een bassige plop in de attack van de sound.

Ik heb hem even geopend en op de voice chip geblazen en er even naar gestaard, zonder succes ;).

Weet iemand of deze moet vervangen worden of dat er een andere oplossing is?
 
Zoals je waarschijnlijk al wel gelezen hebt, kun je de originele chips ontdoen van die zwarte meuk, maar dat is geen garantie voor een betere werking/langere levensduur.

Ik zou gewoon de voicechip vervangen voor een clone en als de synth je heilig is en je deze nog lang wilt houden gewoon alle 6 voices vervangen.
 
Ja, ik heb er onlangs ook 6 nieuwe in laten zetten....ben blij dat hij het weer perfect doet :okdan:
 
Ho, ho, ho!
Niet te snel zijn met de schuld te geven aan de voicechip.
Iedere voice heeft ook een afregelpotje voor het onderdrukken van de envelope CV. Daarmee minimaliseer je de plop. In de service manual kan je dat nalezen.
 
Ik zou ze meteen allemaal vervangen door clones. Het is even een investering maar vroeg of laat nokken ze er allemaal mee en de synth is het wel waard. In mijn juno zijn ze destijds allemaal tegelijk vervangen. Al jaren geen gezeik meer mee gehad.
 
Ho, ho, ho!
Niet te snel zijn met de schuld te geven aan de voicechip.
Iedere voice heeft ook een afregelpotje voor het onderdrukken van de envelope CV. Daarmee minimaliseer je de plop. In de service manual kan je dat nalezen.

Ik zou ze meteen allemaal vervangen door clones. Het is even een investering maar vroeg of laat nokken ze er allemaal mee en de synth is het wel waard. In mijn juno zijn ze destijds allemaal tegelijk vervangen. Al jaren geen gezeik meer mee gehad.


Tja, ik weet het, ga toch proberen om het nog even te rekken, heb niet echt veel zin om in de kosten te vallen u.
Maar ja als het moet dan moet het maar hé...
 
Dat probleem had ik een tijd geleden ook!

Wilde eerst zelf dat zwarte plastic los gaan weken, maar toch maar besloten alle voice chips te laten vervangen. Kost wat, maar dan kan je er weer jaren tegenaan.

Je kan natuurlijk ook maar 1 chips vervangen. Alleen dan heb je dikke kans dat andere chips binnen afzienbare tijd ook uit gaan vallen.
 
Na behandeling bij een synthdokter veranderd de zwarte probleemmaker in een
brave witte versie . . .

PICT0810A.jpg
 

Attachments

  • PICT0810A.jpg
    PICT0810A.jpg
    38,4 KB · Bekeken: 119
Back
Top