brommende MS-50

Notch

Stamgast
Lid sinds
26 januari 2007
Berichten
270
Locatie
Assen
Sinds kort een MS-50 in mn studio. Heb m nog niet weten aan te sturen want de rest van mn studio werkt via MIDI. Ben op de hoogte van aansturen via n Kenton en zou dit in de toekomst wel willen gaan doen.
Ik heb m natuurlijk wel al aan gehad en merk dat ie een brom uitstuurt, zowel via de audio amplifier out als de headphone amplifier out. Over de headphone is het erger dan via de audio amplifier. Als ik alles op nul heb staan dan geeft ie ook deze brom. Als ik aan de integrator draai veranderd het geluid en als ik aan de headphone amplifier draai dan lijkt t stereobeeld te veranderen in mn koptelefoon. Het enige wat ik heb kunnen vinden online is een schema op muff wiggler. Ik ben alle pots afgeweest die hierin aan staan gegeven, behalve die bij de VCO zitten. Het stellen hiervan heeft niks geholpen. Is er iemand die mij hier verder mee kan helpen? Heb zelf geen verstand van soldeerwerk en t binnenwerk.
 
Forumlid Mike Philco zit redelijk bij jou in de buurt, Meppel geloof ik....heb zelf geen ervaring met hem maar veel anderen op SF wel en volgens mij is hij gewoon een goede reparateur.

Succes ermee! MS-50 is een gave bak die het verdient om 100% te werken (OK, dat geldt eigenlijk wel voor alle synths :))
 
een altijd hoorbare brom zou op een voedingsprobleem kunnen wijzen. zijn de elco's al ooit vervangen?
 
Ik heb vroeger een ms50 gehad , met brom
Kwam door aardingsprobleem
In dat geval toen tgv tune potmeter die contact maakte met voorplaat
Isolerend kartonnetje ertussen heeft toen geholpen
Denk dus dat het aardingsprobleem intern zou kunnen zijn, oplossing is inderdaad goede reperateur raadplegen
 
Thanks voor de reacties! Ik zal te zijner tijd contact met Mike opnemen.
 
Back
Top