Nieuwe run Curtis Chips CEM 3340

@bomber:
Goed plan.

Het zou me niets verbazen als er een inversteerder zou kunnen zijn die er 1000 of meer koopt en dan gokt dat deze hermaak eenmalig is en nadat de batch op is ze voor veel kan verkopen.
 
Tja das ook een goeie, is uiteraard geen garantie dat er ooit nog meer komt (dan de 3340).. ff 10 k ophoesten met minimaal 10 gegadigden en 1000 van die cems scoren idd, Doepfer staat vast in de rij ook :D :D
Aan de andere kant ik mag hopen en zo aan die staffels te zien zullen ze er deze keer vast wel genoeg hebben bij gemaakt, zijn er nog totalen bekend hierover?
 
Ik doe eens een gooi:
Die 3340 chip kost 3$ om te produceren bij een productie van 250.000 stuks.
Een inversteerder heeft een miljoen er in gestopt (incl bijkomende kosten).
Hij krijgt 9$ per verkochte chip er voor terug en verdiend er dus 1,5 miljoen op.
Geld maakt geld als je het juist investeert.
 
Wat moet de wereld met 250,000 CEMs? Een keertje alle CEMs die ooit in synths gezet zijn vervangen? Ik mag hopen dat er geen nieuwe synths met die dingen gemaakt worden. Da's voor mensen zonder fantasie.
 
@vinnieq:
In een Jupiter-6 zitten er al 12. Nog maar niet te spreken over de vele ander synth's.
Tevens is het nog steeds een perfecte chip om de revival van de analoge modules te bedienen.
Ik heb 'm zelf in 1984 gekocht om er mijn 3 VCO's mee te maken. Na verschillende herontwerpen van de boards bleek het een ijzersterk stabiele VCO te zijn over 10 octaven. Ook vandaag de dag nog.
 
Heel goed nieuws, ik ga er ook een paar bestellen.
 
Nou, is er nergens een schema van de P6 te vinden? Dan zouden we in ieder geval kunnen zien of de datasheets overeenkomen.
Overigens heb ik vorig jaar december bij mijn locale electronicaboer om cems gevraagd, hij zei na een week dat ze wel te vinden waren. Ik kom daar regelmatig maar geen chippies.

P6 zit geen custom cem in blijkt
 
als ze idem resultaat geven is dit super,maar kan ook nare gevolgen hebben voor de waarde van bepaalde synths,die gaat dalen..

verkoop je Prophet 5 en pro-one,nu het nog kan..
 
Ik verwacht ook dat dit eigenlijk alleen voor de e-bay sjaggeraars slecht nieuws is zoals eerder aangegeven in deze thread. Als ik voor mezelf ga tellen hoeveel ik er op spare nodig ga hebben voor de mks80/pro-one/prophet-600/doepfer high end vco's plus nog wat diy dingetjes kom ik ook wel al op minimaal 30-35 pieces uit, gaat best hard dus al bij een gemiddelde synth liefhebbert :D :D
 
Goed nieuws idd.. :mega:

@ egres.. hoe bedoel je slecht nieuws voor Pro-one/P5 eigenaren? Je refereert naar de vcc min.? leg es uit :)

Ben ook benieuwd of deze gaan werken in een JP6.. daar zit de speciale 'white dot' versie in.. zit ook nog in een SH101 trouwens.
 
Zoals ik het fb verhaal begrijp, maar de hardcore techs mogen aanvullen uiteraard, is die verandering in spec. juist bedoeld zodat deze Rev G cem overal in zou moeten werken. Kans op hercalibreren van het circuit om de cem heen in je synth is denk ik toch altijd wel aanwezig met vervanging. :W
 
als ze idem resultaat geven is dit super,maar kan ook nare gevolgen hebben voor de waarde van bepaalde synths,die gaat dalen..

verkoop je Prophet 5 en pro-one,nu het nog kan..

Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze minder waard worden omdat ze makkelijker te repareren zijn..


Ben ook benieuwd of deze gaan werken in een JP6.. daar zit de speciale 'white dot' versie in..

Denk dat die witte stip door roland is gedaan. B.v. om te matchen, alhoewel dit eigenlijk niet nodig zou moeten zijn met de CEM3340.
 
verkoop je Prophet 5 en pro-one,nu het nog kan..

Eh. Volgens mij is de marktwerking van die bakken niet "ze zijn slecht te repareren en de parts raken op, dus daarom is hij veel geld waard". Als dat het geval was, dan kon je geen Andromeda voor onder de 25.000 euro vinden.
 
Goed nieuws idd.. :mega:

@ egres.. hoe bedoel je slecht nieuws voor Pro-one/P5 eigenaren? Je refereert naar de vcc min.? leg es uit :)

nu,nog niet meteen,maar als er 1/1 uitgaves in de toekomst gepland zijn wel,wat maakt het nog uit een vintage exemplaar te hebben als je een nieuwe kan kopen.

Met enkele duizenden gemaakt zijn die vintage exemplaren ook niet echt collectable meer dan als de sound idem is.

gezien DS samen met TO werkt kan dit gelden voor velen curtis based synths,en er zijn er heel veel.

Ik denk wel dat de vintage curtis chips niet erg gaan zakken in prijs maar eerder stijgen nu,omdat een verzameler die toch aan die oude toestellen gebonden is er geen nieuwe chips in wil,enfin dat zou ik mezelf toch niet kunnen inbeelden te doen

komt overeen met een vintage kast behouden en er een splinternieuw moederbord in stoppen,dan koop je evengoed een nieuwe synth op basis van de CEM's,een P5 zal er zo meteen niet komen denk ik gezien alle andere chips nodig zijn,maar dat zijn er maar twee meer,het zit er dik in dat ze dat gaan doen.

het is niet voor de reparateurs of de DiYer dat ze die chips terug uitbrengen hoor.

Er komen terug nieuwe 'vintage' polys aan,daar mag je zeker van zijn,DS heeft goed $ geroken..
 
nu,nog niet meteen,maar als er 1/1 uitgaves in de toekomst gepland zijn wel,wat maakt het nog uit een vintage exemplaar te hebben als je een nieuwe kan kopen.

Met enkele duizenden gemaakt zijn die vintage exemplaren ook niet echt collectable meer dan als de sound idem is.

gezien DS samen met TO werkt kan dit gelden voor velen curtis based synths,en er zijn er heel veel.

Ik denk wel dat de vintage curtis chips niet erg gaan zakken in prijs maar eerder stijgen nu,omdat een verzameler die toch aan die oude toestellen gebonden is er geen nieuwe chips in wil,enfin dat zou ik mezelf toch niet kunnen inbeelden te doen

komt overeen met een vintage kast behouden en er een splinternieuw moederbord in stoppen,dan koop je evengoed een nieuwe synth op basis van de CEM's,een P5 zal er zo meteen niet komen denk ik gezien alle andere chips nodig zijn,maar dat zijn er maar twee meer,het zit er dik in dat ze dat gaan doen.

het is niet voor de reparateurs of de DiYer dat ze die chips terug uitbrengen hoor.

Er komen terug nieuwe 'vintage' polys aan,daar mag je zeker van zijn,DS heeft goed $ geroken..


Eén vraagje dan maar "waarom klinkt die nieuwe niet zoals de oude?"

er is dus verschil. Nu wordt het dus moeilijk om na te gaan of je een oude hebt of nieuwe als je een nieuwe nodig hebt.
 
Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze minder waard worden omdat ze makkelijker te repareren zijn..

als er iets stuk gaat in een CEM based synth is dat meestal niet de CEM's..
 
@Dre,dat is het juist, als het exact de zelfde sound is,dan is je vintage synth er enkel nog omdat die vintage is,sound maak niet meer uit.

Ik hoop dat ze dezelfde specs hebben omdat ik zelf ook vind dat het de beste vco is (er is beter kwa stabiliteit en tracking,maar klink niet zo goed)

Voor nieuwe projecten is dit uitzonderlijk fantastish nieuws
 
Ik denk wel dat de vintage curtis chips niet erg gaan zakken in prijs maar eerder stijgen nu,omdat een verzameler die toch aan die oude toestellen gebonden is er geen nieuwe chips in wil,enfin dat zou ik mezelf toch niet kunnen inbeelden te doen

De nieuw gefabriceerde juno 106 chips die iedereen zonder morren in hun bakken stopt vertellen een ander verhaal.
 
Back
Top