CS80 en vele anderen....

Tom 32

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2003
Berichten
4.289
Locatie
hete kolen
Ik hoopte er ooit één te mogen zien in het echt, maar heb vandaag het genoegen mogen smaken er een tijdje mee te spelen.
Toegegeven, er moet het een en ander aan gebeuren, maar fantastisch dat ik mij er een tijdje mee mocht vermaken.
Met dank aan Dirk Witte.

20160418_133319.jpg
 
Behalve de CS80 stond er heel veel meer interessants op de nieuwe vintage afdeling van Dirk Witte Musicstore, in Amsterdam.

Een impressie.....
 

Attachments

  • 20160418_133403.jpg
    20160418_133403.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 148
  • 20160418_133511.jpg
    20160418_133511.jpg
    53,8 KB · Bekeken: 155
  • 20160418_133534.jpg
    20160418_133534.jpg
    58,9 KB · Bekeken: 145
  • 20160418_135417.jpg
    20160418_135417.jpg
    51,9 KB · Bekeken: 150
  • 20160418_135422.jpg
    20160418_135422.jpg
    40,2 KB · Bekeken: 150
Het is een weinig betrouwbare winkel qua service. Rommelig, meeste mensen hebben werkelijk geen flauw idee wat een synthesizer uberhaupt is, afspraken komen ze niet na. Elke keer wachten tot je zelf weer langskomt voordat ze iets doen, nooit terugbellen. En dan zou je daar ongeservicede vintage spullen voor de hoofdprijs plus gaan kopen? Een 106 voor 1000eu met originele voices en geen woord over service? Om maar iets te noemen? Doe het jezelf niet aan zeg...
 
Van de prijzen van vintage spul heb ik geen verstand, maar wat betreft de betrouwbaarheid en de service zijn mijn ervaringen het tegenovergestelde. Zelden een bedrijf meegemaakt dat zo meedenkt met zijn klanten.

Maar goed, dat was niet de bedoeling van dit topic.

Ik probeerde enigszins mijn euforische gevoel van op een CS-80 te hebben gespeeld en van al dat moois kunnen zien even delen. :)
 
Meedenken herken ik, vervolgens die gedachtes onthouden en er iets mee doen echter...
 
Ik probeerde enigszins mijn euforische gevoel van op een CS-80 te hebben gespeeld en van al dat moois kunnen zien even delen. :)

Ik heb een aantal jaren geleden er op mogen spelen en ik ben ontzettend blij dat het niet mijn ding is. Heel mooi, maar niet mijn ding.
 
Het is een weinig betrouwbare winkel qua service. Rommelig, meeste mensen hebben werkelijk geen flauw idee wat een synthesizer uberhaupt is, afspraken komen ze niet na. Elke keer wachten tot je zelf weer langskomt voordat ze iets doen, nooit terugbellen. En dan zou je daar ongeservicede vintage spullen voor de hoofdprijs plus gaan kopen? Een 106 voor 1000eu met originele voices en geen woord over service? Om maar iets te noemen? Doe het jezelf niet aan zeg...

helemaal mee eens.

Ik heb de CS-80 daar ook uitgebreid bespeeld, en er is van alles mis mee. En ik heb het niet over krakende sliders.
Van mij mag iemand hem kopen voor 17K (hun prijs) maar ik zeker niet.
 
da's pittig
 
DW Utrecht is niet meer onder ons vrees ik.

Ooit een Roland adapter voor mn 303 bij Dirk gekocht(A'dam), verkeerde meegekregen(707 met een kleinere adapter) en ik wacht nog steeds op een telefoontje dat hij binnen is. Dat is inmiddels al wat jaren terug, en ik ben maar gestopt met langsgaan ondanks dat ik er om de hoek woon. Vriendelijk zijn ze zeker, maar dat zijn ze hier in de appie ook tegen me.
 
Dus er staat een CS-80 bij witte waar op gepingeld mag worden, of had je een bijzondere afspraak?

Er lag een bordje "do not touch" op, maar dat gold voor mij in ieder geval even niet. :D
 
Leuk Tom dat je op de CS hebt mogen spelen. Zo een kans krijg je niet vaak. Toen je er op speelde vond je het toen ook echt speciaal qua geluid? Of meer het gevoel dat het een CS was?

Trouwens leuk dat je je enthousiasme deelt. Ondanks negatieve reacties, gewoon blijven doen. Het valt mij op dat iedereen hier anders op reageert, maar ik lees het met plezier.
 
Jij bent zeker nog nooit bij Dirk Witte geweest :D

Niks tegen Tom, overigens. Nog tegen enthousiasme. Als ik tegen enthousiasme was zou ik wel vaste klant bij Dijkman worden.
 
Leuk Tom dat je op de CS hebt mogen spelen. Zo een kans krijg je niet vaak. Toen je er op speelde vond je het toen ook echt speciaal qua geluid? Of meer het gevoel dat het een CS was?

Ha, toch iemand die me begrijpt. ;)

Lastig om te zeggen.
Ik vond het heel bijzonder om op dit toch legendarische instrument te spelen.
Niet in het laatst omdat de CS-80 zo nadrukkelijk aanwezig is in de muziek van de door mij hooglijk bewonderde Vangelis.
Zoals gezegd moet er nog het een en ander aan gebeuren aan dit instrument, dus het was wel een uitdaging om er wat muzikaals uit te krijgen, maar voor mij klonk het in alles toch als echt als een CS-80.

Ik weet niet eens of ik er echt één zou kopen als geld geen rol zou spelen, maar ik vind het in ieder geval een bijzondere/mooie/leuke ervaring om er eens even wat tijd mee doorgebracht te hebben.
Dat neemt niemand me meer af. :)
 
Back
Top