909 en 808 starten niet gelijk.

DRe

SSM spacestation
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
4.954
Locatie
Hilversum
Wie weet wat dit zou kunnen zijn.

Ik stuur ze allebei met dinsync aan van 1 seq. 1 in 6 dinsync uit kastje de 808 start zoals je in het voorbeeldje kan zien 9 van de tien keer zo op . De variërend in die 10 keer is 1 wel goed. Wie heeft ooit dit probleem meer gehad. En wat heb je er aan gedaan?
ik heb het al met meerdere soorten midi naar dinsync kastjes geprobeerd. verschillen apparaten. mss maar eens proberen met een andere seq.

edit met seq van de 909midi naar de 808 geen probleem.
 

Attachments

  • pic0001.jpg
    pic0001.jpg
    26,5 KB · Bekeken: 134
Laatst gewijzigd:
Probeer je 808 op din sync master, de 909 DIN sync slave even één op één, met de verschillende kabels die je gebruikt.

Zo ban je problemen aan de machines en kabels uit en kan je verder in je chain zoeken naar deze vertraging.

En als je mèt sync-multiplier werkt, is dan de vertraging. Op de andere machine als je de 808 en 909 qua sync andersom aansluit?
 
Een sequencer begrijp ik van zijn verhaal, met een sync multiplier naar de 808 en 909. De 909 kan alleen sync slave, volgens mij.
 
Een beatsteppro, dan maar de 909 als master
 
Een beatsteppro, dan maar de 909 als master

909 kan alleen slave op din sync. Althans als je via din sync die 2 wil koppelen.

En plaatje snap ik niet. Is toch strak?
 
@DRe dus beide hangen aan de dinsync out van de BSP?
Is het een actieve splitter?
Als de BSP op stop staat, knipperen er dan leds mee met het tempo op de slave toestellen (niet elk toestel doet dit, maar...)

Het plaatje snap ik ook niet.
 
@DRe dus beide hangen aan de dinsync out van de BSP?
Is het een actieve splitter?
Als de BSP op stop staat, knipperen er dan leds mee met het tempo op de slave toestellen (niet elk toestel doet dit, maar...)

Het plaatje snap ik ook niet.

Ja van uit de beatsteppro naar een aparte active splitter maar ook zonder splitter BV 909 in midi en 808 aan dinc zelfde verhaal. 808 en bsp geen goede combi . Het plaatje is van mix 808 909 (kick uitslag) eerst is 909 tweede 808 uitslag. Ik vind 40 millisec belachelijk
 
Laatst gewijzigd:
Ja van uit de beatsteppro naar een aparte active splitter maar ook zonder splitter BV 909 in midi en 808 aan dinc zelfde verhaal. 808 en bsp geen goede combi . Het plaatje is van mix 808 909 (kick uitslag) eerst is 909 tweede 808 uitslag. Ik vind 40 millisec belachelijk

40ms?
Dat kan ik niet zien op het plaatje hoor..

post eens de audio zelf, 808 aan 1 kant, 909 aan de andere.
 
de oude beatstep geeft ook erg veel latency in mijn DAW. (schijnt alleen ableton last vn te hebben)
hardware only geeft hij dat niet.
 
Standaard 909 met V1 OS start altijd 1/64 te laat als je deze via sync laat lopen, ik heb het zelfde probleem als ik bv uit een DAW naar din sync ga of hardware matig de boel aan slinger. De 808 heeft daar veel minder last van en die kan je evt van uit je DAW met een paar ms vertragen. Ik zet er een nieuwe OS in mijn 909 Versie 4 en hoop dat ik het probleem daar mee oplos gezien er een fout zit in de programma van V1.
 

Attachments

  • Roland_TR-909_100236_02061985.pdf
    20,6 KB · Bekeken: 110
@matrixxx
die "bug" gaat wel over midi
geen idee of het voor dinsync ook zo is. (en DRe heeft em aan de dinsync hangen)

Ik hecht momenteel nog niet echt veel geloof aan de 40ms tot ik het zelf zie in audio :)
 
Wat ik doe is de 808 via sync en de 909 gewoon via midi bespelen, beetje velocity op de hihats, veel meer dynamiek / swing...
 
Die 40ms op het plaatje zie ik ook niet (heb er zelfs een geodriehoek bij gepakt - is toch echt gelijk) maar, ongetwijfeld hoor je vertraging.
De oorzaak kan in de CPU verwerking zitten maar ook zeker in de analoge electronica die de triggers verzorgd (lijkt me waarschijnlijker).
 
En als je de shuffle en flam op 1 zet loopt ie dan al beter,

De 808 krijg ik met Logic, Studio one, Ableton, traktor en machine strak mee maar met de 909 heb ik ook altijd problemen hij begint telkens te laat.
 
Volgens mij zie je op het plaatje op 0.610 de spike van de eerste kick en ergens rond 0.655 zie je de spike van de tweede kick die dus 40-45 ms later begint.

Haalt de 909 het na enkele tellen niet in? Dat ie dus te laat start, maar enkele tellen later wel weer sync loopt?
De meeste oude apparaten hebben toch een ietwat andere manier van starten, maar trekken vaak weer bij...
 
Ben jij scheel ofzo?
Volgens het plaatjes zijn de samples exact gelijk.
Het kan natuurlijk zo zijn dat er hier een of ander visueel bedrog wordt gepleegd waar ik in trap.
 
Volgens mij zie je op het plaatje op 0.610 de spike van de eerste kick en ergens rond 0.655 zie je de spike van de tweede kick die dus 40-45 ms later begint.

Haalt de 909 het na enkele tellen niet in? Dat ie dus te laat start, maar enkele tellen later wel weer sync loopt?
De meeste oude apparaten hebben toch een ietwat andere manier van starten, maar trekken vaak weer bij...

zo is het Monotron .. en jammer nee, het trekt niet bij.

onderste is een 909 en de bovenste is de 808. de 909 heeft v4 . en zonder de bsp is er bijna geen verschil wanneer ik start vanaf de 909 vanuit midi naar dync en een 1 naar 6 splitter.
 

Attachments

  • verschil 3 keer opstarten.mp3
    388,1 KB · Bekeken: 119
  • verschil in starten.jpg
    verschil in starten.jpg
    18,1 KB · Bekeken: 113
Laatst gewijzigd:
Back
Top