MC202 tips

Lekker muzikaal, Walter! Blijft een te gekke bass-synth...

Trigger je de sequencer van de 101?
 
Iemand die weet of het mogelijk is om met rimshot trigger out van 707 de 202 (via Gate/cv) noot te laten afspelen of sequence? Met men monotribe & doepfer de lukt dit goed, 202 niet...

Thanks
 
Iemand die weet of het mogelijk is om met rimshot trigger out van 707 de 202 (via Gate/cv) noot te laten afspelen of sequence? Met men monotribe & doepfer de lukt dit goed, 202 niet...

Thanks

De trigger out van de 707 stuurt geen nootinformatie (cv) mee, dus hoor je niks. Sequencer is alleen aan dinsync te syncen. Sowieso snapt de 202 niet veel van korte shots van een externe trigger, latency door de cpu is te enorm. Heb al wat jaartjes geen mc202 meer, maar bij de 2 die ik gehad heb steeds huilen met de pet op met extern aansturen. Ik wil 'm trouwens best van je kopen hoor! :okdan:

Niet handiger om een din kabel op te splitsen naar 1-in 2-uit? Dinsync uit de 707 in de 202 en de ander in je andere te syncen apparaat. Heb je ook nog 2 extra sync uitgangen van je 202.
 
Laatst gewijzigd:
De external CV mod is redelijk makkelijk in te bouwen en als je wil kun je met een schakelaar kun je switchen tussen CPU en directe aansturing. Eigenlijk wel een beetje een must als je hem wil integreren met andere apparatuur.

Jammer dat ze die 1oh1 mod niet will doen voor de 202
 
Zit er achter de cv/gate van de 202 niet een ad/da converter voor het de cpu ingaat? (misschien de reden dat de 1oh1 er niet voor de 202 is) Lijkt me dat die conv. en cpu het niet leuk kunnen vinden als op de cv opeens een gate signaal van een veel hoger voltage wordt gehangen ipv een cv signaal
 
De external CV mod is redelijk makkelijk in te bouwen en als je wil kun je met een schakelaar kun je switchen tussen CPU en directe aansturing.

Heb je dit ook zelf gedaan?


Jammer dat ze die 1oh1 mod niet will doen voor de 202

Q:Will there be a similar mod for the MC-202 ?
A:No. Unfortunately the 202’s processor comes in a SMD package that would make a CPU replacement hard to install. For this reason there are currently no plans for a MC-202 CPU upgrade.
 
Heb je dit ook zelf gedaan?

2u4pvd1.jpg

2ic86qp.jpg


Even kijken waar de banen op de pcb lopen, doorkrassen met een fiberpen, jack met 3 pootjes of schakelaar er tussen en een paar draadjes er aan. Vrij eenvoudig inderdaad.

Sh*t. Ik wil weer een 202.. :peukie:
 
Ik zou die Gate output wel bufferen. De CPU kapot maken lijkt me een spijtige situatie.

Volgens mij gaat die gate out niet naar buiten, maar hangt ie wel aan de switching jack zodat alles "normaal" werkt als er niets in de cv/gate in geplugd is.

Maar dan nog heb je wel overgroot gelijk, er moet maar iets mis gaat met die switching jack en net een 808 gate erin pluggen en :doei: cpu
 
2u4pvd1.jpg

2ic86qp.jpg


Even kijken waar de banen op de pcb lopen, doorkrassen met een fiberpen, jack met 3 pootjes of schakelaar er tussen en een paar draadjes er aan. Vrij eenvoudig inderdaad.

Sh*t. Ik wil weer een 202.. :peukie:

Had de verschillende mods op DinSync al eens bekeken, zou graag ook de CV Pitch inbouwen. Wat denk je: ben wel wat op de hoogte van schema's, PCB's, solderen (vooral via Arduino...) maar heb nog nooit iets durven modden aan een synth met de schrik van iets fout te doen... Lukt dit wel of zou het beter zijn om hem te laten modden door iemand met wat ervaring?
Want wil echt wel niet de CPU om zeep helpen...
 
Zag een foto van John Frusciante's studio, paar mooie klassiekertjes en natuurlijk een berg modular maar hij heeft dus ook 6 MC-202's! Blijkbaar één voor iedere snaar van een gitaar!

Frusciante-studio-web.jpg


Andere vraag: ik zie op sommige YouTube filmpjes mensen met hun schakelaartjes op en neer gaan of het niks is. Bij mij kost het echt kracht. Is er nog (buiten vervangen) een manier om ze soepeler te laten gaan? Ik denk dat de mijne gewoon te lang niks heeft gedaan bij de vorige eigenaar...
 
Ow dus daar zijn al die mc-202s beland... :) Ik vroeg me al af.
Bizar voor zo een gitarist als ie is!
 
Het is wel grappig dat zo veel (bas)gitaarspelers iets me de MC-202 sequencer hebben. Volgens mij squarepusher die ook al zoiets zei dat hij nu net zo vloeiend me zijn MC-202 werkte als met zijn gitaar.
 
Leuk interview :okdan:

6 x een MC-202 programmeren, dan maak je het jezelf niet bepaald makkelijk :D
 
Ik snap niet hoe hij nou van gitaar naar mc202 gaat. Lijkt mij dat je de sequencer dan overslaat. Maar hier is het complete interview.

http://www.premierguitar.com/articles/20428-john-frusciante-war-and-peace?page=1


Voor zover ik het begrijp uit dat interview, was hij meer op zoek naar een nieuwe sound.
Ik kan me op zich best voorstellen dat een gitarist na x jaar zich verder ontwikkelen wil in een
beetje andere richting dan alleen maar gitaar.

Zo zijn er ook electronische procucers die zich op finger picking gitaar zijn gaan richten.. :)
 
6 x een MC-202 programmeren, dan maak je het jezelf niet bepaald makkelijk :D

Ik heb inmiddels een paar van zijn solo platen gecheckt, gaat wel hard richting Aphex Twin qua OCD niveau. Maar wel echt muziek waarvan je de neiging krijgt om op pauze te drukken en naar de studio te wandelen :okdan:
 
Back
Top