TR-909 Midi out

Helder... Dank Mac. Ik zou m'n Cirklon gebruiken in dit geval... ;)
 
Je kan als noodoplossing dan toch gewoon patterns maken met in elk pattern 1 noot en 1 pattern met geen noot.
 
dee die 707 dit maar!!

Voor ik een Atari had was de 707 mijn eerste sequencer. Nogal beperkt met 16 noten....

How to do it:
1. Enter track play mode with the 707 not running.
2. Press and hold down (SHIFT), press and release (MIDI CH) and then, whilst still pressing (s.) (SHIFT), press (INSTRUMENT/GUIDE). Finally, release (SHIFT) and press (START).

Now your external equipment should be triggered by the patterns (notes) instead of the 707. If there’s no sound, repeat step 2 once more. This is to set the 707 to MIDI transmit mode #2. Remember that only whilst in MIDI transmit mode #1 will the 707 play its own sounds.


Chart by order: Chart by note:
G-2 : Bass Drum 1 G-2 : Bass Drum 1
C-3 : Bass Drum 2 C-3 : Bass Drum 2
D-3 : Snare Drum 1 Db3 : Rimshot
E-3 : Snare Drum 2 D-3 : Snare Drum 1
F-3 : Low Tom Eb3 : Handclap
A-3 : Mid Tom E-3 : Snare Drum 2
C-4 : Hi Tom F-3 : Low Tom
Db3 : Rim Shot F#3 : Hi Hat Closed 1
G#4 : Cowbell F#3 : Hi Hat Closed 2
Eb3 : Handclap A-3 : Mid Tom
F#4 : Tambourine Bb3 : Hi Hat Open
F#3 : Hi Hat Closed 1 C-4 : Hi Tom
F#3 : Hi Hat Closed 2 Db4 : Crash Cymbal
Bb3 : Hi Hat Open Eb4 : Ride Cymbal
Db4 : Crash Cymbal F#4 : Tambourine
Eb4 : Ride Cymbal G#4 : Cowbell
 
Waarom niet?

omdat je voor bijna geen geld een midi controller hebt die het wel kan, en veel meer?

enige toepassing dat ik zie is: "lekker doen alsof ik een 909 gebruik op het podium, maar eigenlijk gewoon loops triggeren in ableton"
 
Dus troep kopen om dingen te doen die je al kan doen met de spullen die je al hebt staan omdat jij daar een idee bij hebt.....grappig:)
 
niemand die vraagt waarom je in godsnaam je 909 wil gebruiken hiervoor?

zal ik maar doen dan..

Ik snap wel dat als je al je zuur verdiende doekoe in een onvolprezen 909 hebt zitten, er even geen centen zijn voor sequencing-knoppen.
 
Ik ben er niet meer aan toegekomen om er mee verder te gaan maar dit weekend zal ik de boel weer eens aansluiten. De bedoeling is dat ik met de 909 beelden ga trieerden, soort kunst project word het.
 
Ik ben er niet meer aan toegekomen om er mee verder te gaan maar dit weekend zal ik de boel weer eens aansluiten. De bedoeling is dat ik met de 909 beelden ga trieerden, soort kunst project word het.

Leuk idee! Hoop dat je t voor elkaar krijgt! Laat je het nog weten??
 
Back
Top