Atari 1040st alternatieve muis (meer DPI)

synthkey

Stamgast
Lid sinds
10 september 2012
Berichten
146
Locatie
Zwolle
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een moderne muis te kunnen aansluiten op mijn Atari 1040st. Ik kan met de originele muis niet werken, die heeft veel te weinig DPI, ik hou van lekker vlot muizen.
Is hier een mogelijkheid toe? Denkend aan een omzet stuk of dergelijke naar usb? (geen idee of dit mogelijk is).
edit: mogelijkheid om een groot scherm op de atari aan te sluiten zou ook fijn zijn, maar wellicht iets voor later.
 
Misschien was het al bekend, maar als het balletje van de muis niet lekker rolt, kun je hem uit de muis halen en de rolletjes van de muis schoonmaken.
 
Ja okey,, maar bij een STE heb je die mouse connector onder het toetsenbord,,
Ik heb ook zo'n vorig exemplaar zoals ebay, maar dat is toch lastig hoor,,,
Dat is eigenlk te lang.. adapter en usb connector... en zeker bij een Mega ST

EDIT: Dit bedoel ik:

IMG_0168-MegaST.JPG
 
Laatst gewijzigd:
is een beetje "raar" die connector onder het toetsenbord.; maar eens aangesloten werkt het zonder problemen hoor..

EDIT: @Stephen, ow das inderdaad naar.. op de 1040st is dit geen probleem bedoelde ik
de nieuwe kabels van retrocable hebben stukje kabel ertussen...
 
maar eens aangesloten werkt het zonder problemen hoor..
Ja idd, ik moet die originele Atari mouse ni meer hebben... Juist zoals de Atari monitor,, gewoon een Atari-to-VGA Adapter
 
ja idd, op een ste is het nog net te doen,, bij de mega st zoals de foto, moet ik de klepjes naar beneden laten,
en ja idd, met zo'n cable ertussen is het beter denk k,,
 
Kan je niet een programmaatje installeren die je muisbewegingen versnelt?

Voor een optische PS/2 muis met adapter heb je eerder een progje nodig dat ze muisbewegingen vertraagt. Niet teveel, maar iets. Een te snelle beweging en de cursor "gaat over de kop".
Maar zonder vertraging gaat het ook prima, het is alleen even wennen en nooit meer een vies, haperend balletje.
 
Back
Top