Oberheim OB8 kopen of niet?

Daar gaat het om. Ik ben er trouwens niet jaloers op hoor, een OB8 voor 1400. Niet sinds ik deze week van iemand hoorde dat hij net een bult 70's en 80's synths gekregen had. Hij kan ze gelukkig muzikaal gebruiken, dus ze hebben een goede thuis.
 
Het was een oberheim OB12 ....... bleek toch niet zo vet te zijn
 
1450 is wel pittig voor een VA die nooit meer dan 1000 euro heeft gekost. Best een aardig hands on ding. Vaak problemen met het display en wat traag schakelen tussen presets.
 
Zelfs als hij niet zou werken is het nog de moeite waard, 1450 is een koopje.
Ik hoop wel voor je dat hij zich niet vergist heeft in het getal want een OB12 is eigenlijk helemaal geen Oberheim maar een Viscount en met een prijs van 1450 is die wel heel erg duur betaald.

Het was een oberheim OB12 ....... bleek toch niet zo vet te zijn


Nou wat zei ik je :engel:
Een OB8 voor 1450 euro, in je dromen ja ;)
 
De OB12 doet niet veel meer dan 550,- volgens mij. Aparte bak die ik op zichzelf vrij uniek vind. Het geluid moet wel door outboard gear om het tot leven te wekken (mn analoge saturatie) maar kan dan af en toe verdomd goed klinken. Zeer eigen sound. Vooral ondergewaardeerd door de Oberheim naam als je het mij vraagt. 1450,- is wel een goeie grap trouwens.
 
Volgens mij schrijf ik geen chinees en ben je prima in staat tot begrijpend lezen digiloog.
 
Back
Top