Octave Cat SRM en CV / Gate

De Cat heeft ontzettend veel modulatie mogelijkheden

Dat heeft de Ody ook :?

From master is inderdaad cv/gate. Dan heb je nog de portamento switch ingang (bij mij gemodificeerd zodat hij het signaal echt onderbreekt omdat er altijd een minimal glide was) en de pedal cv inputs voor VCO1 en Filter. Je kan de Cat hierdoor duofoon aansturen en zoals volgens mij bedoeld was VCO sync zwepen met een pedaal. Foto van my Cat's back...

Het meest intetessant aan de gemaakte modificatie's vind ik het multimode filter, vraag me af hoe ze dat hebben gegaan :?
Zal toch één en ander zijn aangepast, lijkt me geen kwestie van alleen een ssm2044 om te ruilen voor een ssm 2040.
Je gaf al eerder aan dat de Cat bijzonder veel modulatie mogelijkheden had, meer dan op andere mono's.
Nou in vergelijking meg een Ody ten dele maar waar (triangle wave, sub osc, lfo/audio/cros mod) maar minder env/lfo/s&h destinations, geen hpf en pink noise!
Het zijn dus jou eigen bevindingen die technisch niet onderbouwd zijn aangezien onderstaande lijst een heel ander beeld laat zien :eureka:
Dus overdrijven is ook een kunst ;)
Met een sub osc en ssm chips lijkt het mij ook dat hij DAARDOOR vetter klinkt dan zijn cem tegenhangers.

Octave CAT ARP Odyssey
OSCILLATORS:
Audio Oscillators: 2 2
Waveforms: Sawtooth, Triangle, Pulse Sawtooth, Pulse
Number of Sub-oscillators: 2 0
Pulse Width Modulation: Yes (OSC1 only) Yes
LFO Pitch Modulation: Yes Yes
Audio-frequency Pitch Modulation: Yes No
Cross Modulations OSC1/OSC2: Yes No
Cross Modulations OSC2/OSC1: Yes No
Oscillator sync: Yes Yes
Fine Tuning: Yes Yes
Ring Modulation: No Yes
Noise: White Pink & White
Pitch bend: Yes Yes
Portamento (Glide) Yes Yes

FILTER:
24dB/oct LP filter: Yes Yes (from models 2810)
Filter oscillation: Yes Yes
Filter tracking: Fully variable Fully variable
High-pass filter No Yes
ENVELOPES:
Dedicated Envelopes: x ADSR, 1 x AR 1 x ADSR, 1 x AR
No. of Envelope destinations: 4 6
Envelope inversion: No No
LFO repeat modes: Yes Yes

LFO AND S&H:
Dedicated LFOs: 1 1
No. of LFO destinations: 4 8
Number of waveforms: 1 2
Sample & hold: Yes Yes
No. of S&H destinations: 3 5
KEYBOARD:
Number of notes: 37 37
Polyphony 2 2
Velocity sensitivity: No No
Pressure sensitivity: No No
 
Dat is een knap staaltje uitzoekwerk Pro-Logic.
Alleen lees ik in deze thread nergens dat beweerd wordt dat de CAT méér modulatie mogelijkheden zou hebben dan de Oddy.
Maar desalniettemin fijn dat je op eigen initiatief de CAT en Oddy even naast elkaar hebt gezet.
 
Ik lees in deze thread nergens dat beweerd wordt dat de CAT méér modulatie mogelijkheden zou hebben dan de Oddy.

Ik ook niet, maar zoals het omschreven werd ontstaat al snel de suggestie dat de Cat meer modulatie mogelijkheden zou hebben dan andere mono's.
Iedere mono heeft op zijn eigen manier unieke modulatie mogelijkheden.
Wat er aan de achterkant zit aan extra moglijkheden laat me volkomen koud, sluit daar persoonlijk geen externe apparaten op aan.
Gewoon alle mono aanschaffen, ben je wel zo'n 20K lichter ;)
 
Da's wel zonde hoor, alle mogelijkheden aan de achterkant jezelf koud laten.
De opties die daar geboden worden zijn vaak wel erg de moeite waard vind ik.
 
Tja, ik doe er nooit iets mee.
De SH-5 die ik ooit had bood die mogelijk ook.
Als synthiacs die mogelijkheden bedoelt dan heeft hij wel iets gelijk, maar ook een Ody heeft dergelijke mogelijkheden.
Syrinx en OSCar geheel niets :?
 
Back
Top