Octave Cat SRM en CV / Gate

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
17 Maart 2002
Berichten
6.515
Locatie
Hyperspace
Zijn er mensen hier met een Cat SRM 1? Ik heb er één en ben helemaal weg van dat ding. Ik vraag me alleen af hoe jullie hem met cv / gate gebruiken en wat voor kabel ik daar voor nodig heb. Het gaat dus om een enkele socket waar cv en gate uitkomt. Kenton heeft hier kabels voor maar het lijkt mij dat ik goedkoper uit ben als iemand in NL een dergelijke kabel voor mij maakt... Ben dus erg benieuwd hoe jullie de srm integreren in een midi / cv gate setup.

Het gaat om de onderste 3:
http://www.kentonuk.com/products/items/leads/mj-jackring.shtml
 
Haha, zo makkelijk was het inderdaad! Heb hem nu aan een Pro2 hangen. Wat een wereldbak zeg, die Cat!
 
Lekker prijsje hanteert Kenton voor zo een simpele kabel dan......
 
Ik meen dat er verschillende versies van de Cat met CV/Gate zijn. Wellicht Gate voltage of polirteit, of niet helemaal Oct/V (laatste moet op te lossen zijn met de Kenton kastjes)
 
Deze al gedaan?

Uit de SOS:http://www.soundonsound.com/sos/may99/articles/octavecat.htm

A Trick Of The Tail
Octave also made a lot of noise about their so-called "4-note Sequencer Patch" on the CAT. This was a trick by which you turned OSC1 to its subsonic range for LFO duties, and then used the sub-oscillator (a squarewave) and the pulse wave to modulate the pitch of OSC2. The result was a 4-note sequence which, it you set the sliders on OSC1 very carefully, could be used to play arpeggio-like effects.

en

The CAT's CV & Gate technology went through a number of revisions that weren't directly related to the SRM revisions.
The earliest version of CAT had no CV and Gate sockets at all. Later examples of the same model had two sockets marked 'To Slave' and 'From Master'. These were stereo quarter-inch jacks that carried the CV on the tip and the Gate voltage on the ring. If this wasn't strange enough, the Gate voltage was a non-standard 7.5V, which led to unreliable envelope triggering when used with conventional synths. It was only on later SRMs that Octave got its act together, although the synth retained the stereo jack arrangement rather than offering four individual sockets for the CV and Gate inputs and outputs.
 
Met de nieuwe Odyssey werkt alles ook perfect. Hoef god zij dank niets aan de scaling te veranderen en de envelope triggert ook perfect. Ga dat 4 note sequencer trucje straks uitproberen. Het schijnt dat de kitten het met 8 notes kan. Die zou ik er nog wel bij willen hebben..... en nog een Cat, en een Catstick. :D
 
Deze al gedaan?

Uit de SOS:http://www.soundonsound.com/sos/may99/articles/octavecat.htm

A Trick Of The Tail
Octave also made a lot of noise about their so-called "4-note Sequencer Patch" on the CAT. This was a trick by which you turned OSC1 to its subsonic range for LFO duties, and then used the sub-oscillator (a squarewave) and the pulse wave to modulate the pitch of OSC2. The result was a 4-note sequence which, it you set the sliders on OSC1 very carefully, could be used to play arpeggio-like effects.

Leuk!

 
heeft die van jou 1 volt per octaaf en normale (niet S trigger?)

heb een Octave Plateau model sinds kort, laatste dus

beestachtige sound nietwaar? :-)

Een monster en de vetste monosynth die ik ooit heb gehad. V/oct en een gate van 7.5v volgens mij. Heb hem nu aangesloten met cv op filter en aparte vco1 ingang, erg vet :) Die van mij heeft sinds kort ook een lp/bp/hp switch :D

http://youtu.be/wYkAu3ZKXFY
 
Nee, maar wel bij iemand mogen horen. Nooit interesse in gehad trouwens, ook al heeft hij wel een paar leuke features. De Cat heeft ontzettend veel modulatie mogelijkheden. Alle golfvormen van de vco's kun je opengooien wat dan ook weer zorgt voor extreem veel flexibiliteit als je de ene vco met de ander moduleert. Discrete vco's, 2040 filter, snelle envelopes, allemaal yummie. :D
 
Nee, maar wel bij iemand mogen horen. Nooit interesse in gehad trouwens, ook al heeft hij wel een paar leuke features. De Cat heeft ontzettend veel modulatie mogelijkheden. Alle golfvormen van de vco's kun je opengooien wat dan ook weer zorgt voor extreem veel flexibiliteit als je de ene vco met de ander moduleert. Discrete vco's, 2040 filter, snelle envelopes, allemaal yummie. :D


Niet discreet.
Het woord discreet word tegenwoordig vaker fout gebruikt in de (marketing van) electronica.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Discrete_circuit
 
Ooit een OSCar gehad?

Tsk tsk.. Ooit wel eens een Oscar, een SH5 en een Octave Cat tegelijk gehad? ;)

attachment.php
 

Attachments

  • IMG_2784.jpg
    IMG_2784.jpg
    62,7 KB · Bekeken: 119
Tsk tsk.. Ooit wel eens een Oscar, een SH5 en een Octave Cat tegelijk gehad? ;)

attachment.php

Pestkop :stupid

Wel een oscAR en 5-SH trouwens.
Je had nooit je EDP Wasp deluxe weg moeten doen, die supernova wel die hoort niet thuis tussen al dat monofone geweld demian, je was al aardig op weg om je collectie monofoontjes te completeren, een Syrinx, Spirit en OB-1 nog en je had een van de mooiste collecties gehad.
 
Back
Top