Inflatie rekenhulp Vintage gear

@bikkel: goed punt. Chapeau!

Tot op zekere hoogte ja. Maar ik kocht de 0909 cloon toen de TR 909 hier voor 900 euro ging omdat veel mensen een echte 909's te duur vond want software klonk 'hetzelfde'

Dus het is niet alleen prijs maar vooral de gewildheid die zorgen voor clonen. Sterker nog het zijn een soort van profeten die vooraf dan wel onbedacht voorzien op de vraag die komen gaat.

Ik zit in vintage vinyl. En daar gebeurt ongeveer hetzelfde.

Verder vergeten mensen idd het rente op rente effect. 25 jaar 4% lijkt simpel gezien een verdubbeling maar het is echt meer! Drm idd die tabel!

En ik betaal soms nog steeds te veel voor synths etc. Soms ook totaal niet. Maar ik heb truken om die te hoge prijzen af te dekken. Maar daar ga ik het niet over hebben want dat gaat mij geld kosten als het hier bespreek.

Maar ik zie iig hypes er aankomen waar je nu voordeel mee kan doen. Maar het kan netzo goed dat er naast zit. Hoort bij het spel!

Echter ik heb het bij TR 909's zien gebeuren. Als je weet wat ik er in 1999 voor betaalde en wat de prijs heeft gedaan. Zijn er bepaalde instapmomenten waar een beetje slim persoon op kan inspelen.
 
Is die info er ook per maand zoals de VS die beschikbaar heeft?
Waar ik ook benieuwd naar ben, misschien idee voor een topic: Post je originele aankoopfactuur! Heb nu net een RX5, en die was hws toen ie in de winkel lag net zo duur als een 808. Was wel benieuwd naar de oude guldenprijzen.
 
Dit topic begon met een link naar de inflatiecijfers die ik met pijn en moeite had verzameld vanaf 1958. Deze gezet in een spreadsheet om te kunnen kijken wat de inflatie van een bepaalde begindatum tot aan een bepaalde einddatum was. Handig om de oorspronkelijke verkoopscijfers in verhouding te kunnen plaatsen met de prijzen die men nu neertelt. Vooral bedoeld voor vintage maar ook voor een shoarmabroodje.
Ik kwam er net achter dat het CPI inmiddels een tabel met de inflatiecijfersvan 1962 tot en met 2017 op de site heeft staan. Deze cijfers wijken af van wat ik toen verzameld had.
Ik heb deze nu bijgewerkt en het blijkt nog erger te zijn dan met de 'oude' tabel.
De tabel heb ik nu van kleuren voorzien om makkelijker door de kolommen en rijen te kunnen navigeren.

https://marcmarc.home.xs4all.nl/div/inflatie_nl.html

Veel plezier (!?) ermee.
 
De inflatie in 1985 (22.86%) lijkt me wat pittig. Nu is er wel meer uit die tijd dat ik me niet meer kan herinneren maar ik hoor er niemand over jammeren. Voor die tijd was het vaak vet feest zeg (1975!).

Nog even opgezocht: 1985 moet 2.26% zijn. misschien toch iets teveel shoarmasaus aan je vingers?
 
Back
Top